מחזור היחצ"נים נע בין 550 אלף שקל ל-9.25 מיליון שקל לשנה. כך מתברר מטבלת תעריפי ביטוח אחריות מקצועית, שהכינה חברת AIG. מטרתה של הטבלה, איננה לספק נתונים על מחזורם העסקי של היחצ"נים, אולם נתוני המחזור עולים ממילא מתוך הטבלה.
כפי שפורסם ב-News1, חתם איגוד הדוברים והיחצ"נים על חוזה עם AIG, באמצעות סוכנות הביטוח כנען, למכירת ביטוח אחריות מקצועית לחבריה. החברה חילקה את היחצ"נים לארבע קבוצות. כל התעריפים נקובים בדולרים, שתורגמו כאן לשקלים לפי שעה של 3.70 שקל לדולר.
- היחצ"נים הקטנים, שמחזורם עד 550 אלף שקל לשנה. הם ישלמו פרמיה של 5,900 שקל לשנה תמורת ביטוח אירוע עד 920 אלף שקל, ופרמיה גבוהה יותר על ביטוח גבוה יותר.
- יחצ"נים בינוניים, שמחזורם בין 550 ל-920 אלף שקל לשנה. הם יוכלו לרכוש ביטוח עד לסכום של 7.4 מיליון שקל לשנה, וישלמו במקרה זה פרמיה של כ-28 אלף שקל.
- יחצ"נים גדולים, שמחזורם נע בין 920 אלף שקל ל-3.7 מיליון שקל לשנה. גם הם יוכלו לרכוש ביטוח עד 7.4 מיליון שקל לשנה, אך הפרמיה שישלמו תהיה גבוהה יותר, כמעט 31 אלף שקל לשנה.
- יחצ"ני הענק, שמחזורם השנתי נע בין 3.7 ל-9.2 מיליון שקל לשנה. הם ישלמו פרמיה שתגיע עד 35.2 אלף שקל לשנה.
פוליסת הביטוח תופעל במקרה שהיחצ"ן יחויב לשלם פיצויים בגין הוצאת לשון הרע, רשלנות מקצועית וכדומה. הפוליסה גם תכסה נזקים שנגרמו ליחצ"ן עקב מרמה של עובדים. בכל תביעה תהיה, כמקובל, השתתפות עצמית של היחצ"ן בסכום לא גבוה, שלא פורט.
מקורות ב-AIG הסבירו, כי מדובר "בפרמיה נמוכה יחסית, כ-20 אחוז מתחת למחיר השוק". גם יחצ"נים שאינם חברי האיגוד יוכלו לרכוש את הפוליסה, אך ישלמו את מחיר השוק המלא, ללא הנחה.
יודגש, כי ההצטרפות לביטוח אינה חובה אלא רשות. כל יחצ"ן יוכל להחליט האם כדאי לו לרכוש את הפוליסה, או לא. המשרדים הגדולים כבר רכשו בעבר פוליסות אחריות מקצועית אצל מבטחי משנה בחו"ל. הם יבדקו, האם כדאי להם להמיר פוליסה זו בפוליסה המקומית.