X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לאחר שדיסקונט הסיר את התנגדותו - שטיינמץ יקבל פריסת חובות של 100 מיליון דולר בבייטמן
▪  ▪  ▪
בני שטיינמץ [צילום: פלאש 90]

איש העסקים בני שטיינמץ מתקרב להשלמת הסדרי החוב השונים עם הבנקים הישראלים ובעלי האג"ח בחברות שבשליטתו בתחומי האנרגיה והנדל"ן. ל-TheMarker נודע כי Benny Steinmetz Group Resources) BSGR), חברת האחזקות בתחומי משאבי טבע והסביבה של שטיינמץ, הגיעה בימים האחרונים להסכמות עקרוניות עם הבנקים לגבי פריסה מחודשת של החוב של כ-100 מיליון דולר. החוב ניתן במזומן ובאמצעות ערבויות לקבוצת בייטמן שבשליטת BSGR, כשעיקר החוב הוא לבייטמן ליטווין.
הדיונים בין הבנקים ל-BSGR נמשכו חודשים ארוכים, ומלבד שטיינמץ ודודו גרנות, מנהל העסקים הראשי שלו, היו מעורבים בהם נציגיה של BSGR מלונדון, שהגיעו לשם כך לישראל לצורך הפגישות עם הבנקים הישראלים.
ההסכמות התקבלו לאחר שבנק דיסקונט בראשות היו"ר יוסי בכר, שבייטמן חייבת לו כ-10 מיליון דולר, הסכים להסיר את התנגדותו לחלק מתנאי ההסדר החדשים. זאת מתוך חשש כי שטיינמץ לא יעמוד בהתחייבויותיו. כך, הצטרף דיסקונט להסדר שעליו הסכימו הבנקים האחרים המממנים את הפעילות של בייטמן: הפועלים, המחזיק ביותר ממחצית החוב במזומן ובערבויות; לאומי; מזרחי טפחות; והבינלאומי. בשבועות הקרובים ינוסח הנוסח הסופי של ההסכם החדש.
לפי ההערכות של המעורבים במגעים, ההסכמות של הבנקים למימון מחדש של חובות בייטמן יסללו את הדרך לכך שבנק הפועלים ייתן אישור להסדר החוב בסקורפיו נדל"ן, שאף היא בשליטת שטיינמץ. חברה זו חייבת לבנק הפועלים 93 מיליון דולר וכ-150 מיליון דולר למחזיקי האג"ח שלה. סקורפיו, המנוהלת בידי שמעון מנחם, הגישה לבית המשפט בקשה לכינוס האסיפה, האמורה להתכנס בשבועות הקרובים לצורך אישור ההסדר, שכאמור כפוף לאישור הפועלים.
באסיפה תצטרך החברה לזכות באישור הרוב של לפחות 75% ממחזיקי האג"ח. כל מי שמצטרף להסדר מוותר על הזכות שלו לתביעה ייצוגית שהוגשה נגד סקורפיו במאות מיליוני שקלים.
לפי התנאים הסופיים, שטיינמץ אמור להזרים לסקורפיו 100 מיליון דולר. מסכום זה תשלם החברה באופן מיידי למחזיקי האג"ח כ-75 מיליון דולר, כמחצית מערך החוב. שטיינמץ יזרים לחברה 20 מיליון דולר נוספים למימון ההשקעה בשני פרויקטים באוקראינה. הדבר צפוי לשפר את היחסים הפיננסיים של החברה ולהקטין את הגירעון בהונה, שהסתכם ב-318 מיליון שקל בסוף מארס 2010.
בנק הפועלים יקבל באופן מיידי 5 מיליון דולר וערבות אישית של שטיינמץ ליתרת החוב. יתרת החוב כלפי מחזיקי האג"ח תוגדר כנחותה לעומת החוב של הפועלים עד 2013-2014. זאת עד להחזר כמחצית החוב לבנק הפועלים, כך שמ-2014 יוחזרו יתרות החוב למחזיקי האג"ח ולהפועלים באופן שווה לפי היתרה של יחס החוב.

פורסם במקור: אתר TheMarker
תאריך:  12/12/2010   |   עודכן:  12/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שטיינמץ הגיע להסדר עם הבנקים: יקבלו חיזוק של בטוחות וערבויות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מחשבה חוזרת ונשנית על אותו מאכל מפחיתה את התיאבון ואת הרצון לאכול ממנו באותו רגע מסוים    מחקר חדש מגלה כי המחשבה על האוכל מגבירה אומנם את התיאבון אך הדימוי של האכילה הממשית שלו מפחית את התשוקה אליו
איציק וולף
מסמך של שגרירות ארצות הברית בלבנון מגלה כי בשנת 2008 הציע שר ההגנה וסגן ראש ממשלת לבנון לאמריקנים להתעלם מתקיפה ישראלית של מעוזי חיזבאללה    סימן את המטרות ואמר כי הוא מקווה שהסתלקות חיזבאללה תאפשר לצבא לבנון להשיג שליטה
עידן יוסף
7 ק"מ מחופי אשדוד חדרו מים לחרטום אונייה הנושאת 3,000 טון ברזל והביאו לשקיעתה    אונייה ממלטה משתה את צוות הספינה שנטש מאסדות עליהן עלו
איציק וולף
פעילת הימין טוענת בתביעתה כי לאחר שנעצרה בהפגנה ביריחו בוצע בה חיפוש בעירום אשר פגע בצניעותה    בכתב התביעה נכתב שכשסירבה שהסוהרת תערוך בגופה חיפוש בעירום איימה הסוהרת שהחיפוש ייעשה בנוכחות סוהר גבר    "חיפוש בכוח בנערה שחשודה בהפרת סדר - התעללות לשמה שנועדה להרתיעה מלהשתתף בהפגנות"
ערוץ הכנסת
ערוץ הכנסת - ערוץ 99 - הרגעים המצחיקים ממליאת הכנסת והוועדות. מתוך אייכלר יעקב, חמישי ב-21:30
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il