X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ניתוח נתונים שערכו חוקרים מקנדה הראה כי בניגוד למה שסברו עד כה, ישנה הצדקה להמליץ על טיפול הורמונלי חלופי - על בסיס אסטרוגן בלבד הנתונים מראים כי עבור נשים מסוימות הטיפול לא רק בטוח, אל גם מועיל בהיבט של מניעת סרטן השד, כמו גם בהיבטים רבים אחרים של בריאותן
▪  ▪  ▪
בדיקה מחודשת [צילום: AP]

למרות שלאסטרוגן אנדוגני (ממקור פנימי - האסטרוגן מיוצר על-ידי השחלות ועל-ידי רקמות אחרות) ישנה השפעה קרצינוגנית (מסרטנת) ידועה, טיפול בתחליפי הורמונים (HRT) על בסיס אסטרוגן בלבד מספק השפעה מגנה בהיבט של הורדת הסיכון לסרטן שד. אלו ממצאי מחקר חדש.
ניתוח נתונים שערכו חוקרים מאוניברסיטת בריטיש קולומביה שבקנדה, הראה כי בניגוד למה שסברו עד כה, ישנה הצדקה להכניס את ה-HRT על בסיס אסטרוגן בלבד לקווים המנחים. הנתונים מראים כי עבור נשים מסוימות הטיפול לא רק בטוח, אל גם מועיל בהיבט של מניעת סרטן השד, כמו גם בהיבטים רבים אחרים של בריאותן. החוקרים סבורים כי הממצאים מדגישים את הצורך במחקר חדש שיבחן את תפקיד האסטרוגן במלחמה בסרטן השד.
החוקרים סקרו ובדקו פעם נוספת, נתונים מניסויים בטיפול הורמונלי חלופי, שנעשו במסגרת המחקר WHI. ה-WHI הוא מחקר לאומי בריאותי המתמקד באסטרטגיות למניעת מחלות לב, סרטן השד וסרטן המעי הגס, ושברים בקרב נשים לאחר גיל המעבר. המחקר החל בשנת 1991 וכולל יותר מ-161,000 נשים אמריקניות בגילאי 79-50.
מסקנות הפוכות
לאורך 30 השנים האחרונות HRT שימש כמעט ללא הבחנה נשים שבחרו בטיפול כדי להוריד את הסיכונים הקרדיווסקולרים (של הלב וכלי הדם), כדי להגן מפני שברים בעצמות וכדי לשפר את איכות החיים בכלל. תוצאות ה-WHI, כפי שפורשו במקור, הביאו להתנגדות סוחפת לטיפול ההורמונלי החלופי.
הניסוי ב-WHI היה מורכב משתי קבוצות של נשים, קבוצה של נשים שקיבלו אסטרוגן בלבד וכללה נשים ללא רחם, וקבוצה של נשים שקיבלו אסטרוגן יחד עם פרוגסטרון וכללה נשים עם רחם.
החוקרים ניתחו את הנתונים בשנית בצורה קפדנית יותר וגילו כי תת-קבוצה של נשים ללא היסטוריה משפחתית של סרטן שד שקיבלו אסטרוגן בלבד היו בסיכון נמוך במידה משמעותית לסרטן השד. בנוסף, 75% מהנשים ללא מחלה שפירה שקדמה למחקר גם הן היו בסיכון נמוך לסרטן השד.
הורדת שיעור מקרי סרטן השד בקרב רוב הנשים המועמדות לטיפול HRT על בסיס אסטרוגן בלבד היא ממצא חדש ומעניין משום שאסטרוגן נמצא קשור תמיד לשכיחות גבוהה יותר של סרטן שד, ולמרות זאת מתן אסטרוגן ממקור חיצוני התגלה כטיפול מגן לרוב הנשים.
על בסיס ניתוח הנתונים החוקרים מדגישים כי למרות שהשימוש ב-HRT על בסיס אסטרוגן בלבד יכול להוריד את הסיכון לסרטן השד ואולי גם יכול להתאים לטיפול בתסמיני גיל המעבר, עדיין נדרש מחקר נוסף כדי לגלות מהו המינון האופטימלי, כדי לחדד את הבחירה במועמדות המתאימות ביותר לטיפול באסטרוגן וכדי להבין את המנגנונים של האסטרוגן התומכים במניעת סרטן השד.
ההמלצה שהתבססה על ניתוח נתונים קודם מתוצאות WHI הייתה שלא להשתמש ב-HRT, אך החוקרים מקווים כי גישה זו תשתנה ותביא לבחינה מחודשת ולאישור ה-HRT על בסיס אסטרוגן בלבד לרוב הנשים הסובלות מתסמיני גיל המעבר.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  12/12/2010   |   עודכן:  12/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ממצא חדש: טיפול באסטרוגן מוריד הסיכון לסרטן שד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
אנשי המרינה בתל אביב במרוץ נגד הזמן להצלת שובר הגלים העומד לקרוס
אלעזר לוין
רונן שטרית, בעליה של אנגלו-סכסון, ישלם לאלמוג-כ.ד.א.י. 32,500 שקל למ"ר    הקונה והמוכרים בונים (בנפרד) בבאר יעקב, ואולי נפגשו שם
מיכאל רוכוורגר
לאחר שדיסקונט הסיר את התנגדותו - שטיינמץ יקבל פריסת חובות של 100 מיליון דולר בבייטמן
יפעת גדות
מחשבה חוזרת ונשנית על אותו מאכל מפחיתה את התיאבון ואת הרצון לאכול ממנו באותו רגע מסוים    מחקר חדש מגלה כי המחשבה על האוכל מגבירה אומנם את התיאבון אך הדימוי של האכילה הממשית שלו מפחית את התשוקה אליו
איציק וולף
מסמך של שגרירות ארצות הברית בלבנון מגלה כי בשנת 2008 הציע שר ההגנה וסגן ראש ממשלת לבנון לאמריקנים להתעלם מתקיפה ישראלית של מעוזי חיזבאללה    סימן את המטרות ואמר כי הוא מקווה שהסתלקות חיזבאללה תאפשר לצבא לבנון להשיג שליטה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il