X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביקורת קשה על העובד, שעבר לגלובס למרות שהתחייב במפורש שלא לעשות זאת "הפר את הסכם העסקתו עם המבקשת כאשר היה לו ברור, כי התחייב שלא לעבוד בחברת גלובס בהתאם לתנאים המפורטים בסעיף אי התחרות עליו חתם"
▪  ▪  ▪
השופטת אורנית אגסי [צילום: בוצ´צ´ו]
קו מנחה: עובד לשעבר עבר לגלובס תוך הפרת התחייבות
איתמר לוין
קו מנחה מפעילה את אתר ביזפורטל, המתחרה במישרין באתר גלובס * טוענת כי העובד הפר התחייבות לסודיות ולאי-תחרות
לרשימה המלאה

עובד בכיר בחברת קו מנחה שעבר לעבוד בגלובס, פעל בחוסר תום לב זועק ובוטה, והוא פעל באופן מופגן ומתריס. כך קובעת שופטת בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב, אורנית אגסי, במסגרת הליך לצו ביניים.
קו מנחה, מפעילת האתר "ביזפורטל", ביקשה לאסור על משה יחזקאל, שהיה מנהל לקוחות אצלה, לעבוד כמנהל לקוחות בתחום הפרסום באתר גלובס. לטענתה, יחזקאל הפר את הסכם האי-תחרות עליו חתם, ויש יסוד להניח שהוא מעביר לגלובס מידע סודי שלה.
"בחירתו של המשיב לעבוד בחברת גלובס ורצונה של חברת גלובס בהעסקתו של המשיב באותו התפקיד במסגרת סמיכות הזמנים שהתקיימה בנסיבות דנן מעידה, על כך שהניסיון והכלים אשר צבר המשיב בעבודתו במבקשת הקנו לו את היתרון והיכולת לעבוד בחברת גלובס תוך סמיכות הזמנים כאמור", אומרת אגסי.
עוד היא קובעת, כי תיקי הלקוחות אשר הופקדו בידי יחזקאל והמידע אודותיהם, הם סוד מסחרי המידע הצבור בתיקי הלקוחות מכיל ניתוח שלהם על צרכיהם המיוחדים, והוא מקנה לקו מנחה יתרון עסקי עליו יש להגן.
יחזקאל טען, שסעיף האי-תחרות עליו חתם (ואשר ציין במפורש את גלובס) הוא בלתי חוקי, וכי מנכ"ל קו מנחה הבטיח לו, כי הסעיף איננו חוקי וכי המבקשת איננה מתכוונת לעשות בו שימוש.
חוסר תום לב קיצוני ובוטה
על כך אומרת אגסי: "התנהגות המשיב נגועה בחוסר תום לב קיצוני ובוטה. המשיב הפר את הסכם העסקתו עם המבקשת כאשר היה לו ברור, כי התחייב שלא לעבוד בחברת גלובס בהתאם לתנאים המפורטים בסעיף אי התחרות עליו חתם.
"מעדות המשיב עלה ללא כל ספק, כי חתם על הסכם ההתחייבות מתוך בחירה ומדעת, אולם בחר שלא לעמוד בהתחייבותו כלפי המבקשת... המשיב לא הראה כל טעם משפטי לכך שמדובר בתנייה בלתי חוקית אלא טען זאת כלאחר יד, ומלבד טענה זו, אין למשיב כל נימוק נוסף להפרת ההסכם על ידו".
עוד אומרת אגסי, כי הוכח שיחזקאל ניהל מו"מ עם גלובס בתקופת העסקתו בקו מנחה. אומנם זכותו של כל עובד לעשות זאת, "אולם במקרה זה מדובר בניהול מו"מ בין המשיב לבין חברה מתחרה של המבקשת, אשר לגביה ידע המשיב באופן ודאי וברור, כי נמנע ממנו לעבוד אצלה.
"לא ניהול מו"מ של עובד עם מעביד פוטנציאלי תוך כדי עבודה הוא הפסול בהתנהגות המשיב, אלא ניהול מו"מ עם חברה מתחרה, לגבי אותו התפקיד בדיוק ולאחר התחייבות שלא לעשות כן, הוא הפסול בהתנהגות והיא הנותנת".
בחר להתפטר מיוזמתו
אגסי מוסיפה: "המשיב בחר להתפטר מיוזמתו במבקשת ועשה כן לאחר שארגן לעצמו עבודה בחברת גלובס בזמן היותו עובד של המבקשת, והיה אדיש לגמרי להתחייבותו שלא לעבוד בחברת גלובס. על כן אנו קובעים לכאורה, כי חוסר תום ליבו של המשיב זועק ובוטה ואף נעשה באופן מופגן ומתריס.
"המשיב לכל אורך הדרך התנהל בחוסר תום לב, החל בחתימתו על הסכם ההעסקה ועל סעיף אי-התחרות, כאשר לדבריו לא התכוון כלל לעמוד בו, בהמשך כאשר נהנה משכר גבוה אצל המבקשת וצבר ניסיון בתפקידו, בהמשך כאשר ניהל מו"מ עם חברת גלובס בעודו עובד אצל המבקשת, בהמשך בהודעת התפטרותו מהמבקשת ללא כל סיבה הנעוצה בהתנהגות המבקשת, בהמשך בקבלת מכתב ההתראה ובחירתו החופשית שלא להשיב עליו וכלה בתחילת העסקתו בחברת גלובס, מתחרה של המבקשת, לגביה התחייב במפורש בסעיף אי התחרות.
"צירופם של כל הדברים יחדיו, ללא כל נימוק או הסבר סביר מצדו של המשיב, הביאונו להכרעה כי אכן מדובר בחוסר תום לב קיצוני העולה כדי חובת הפרת הנאמנות כלפי המבקשת".
עם זאת קבע בית הדין, כי די בהגבלת עיסוקו של יחזקאל בגלובס למשך שלושה חודשים מיום מתן ההחלטה. עוד הורו לו להעביר לקו מנחה כל מידע מסחרי ו/או סודי שלה המצוי ברשותו.

תאריך:  12/12/2010   |   עודכן:  12/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביה"ד: בכיר בביזפורטל עבר לגלובס בחוסר תום לב מוחלט
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
השופטת טועה
אחד העם  |  13/12/10 19:22
2
השופטת כן צדקה
א.פוליססט  |  14/12/10 08:41
 
- לא היו לו שום סודות
איש מכירות פרסום  |  14/12/10 13:27
3
מותר לחברה להתגונן
מיכאל ב  |  15/12/10 06:43
4
סגירת חשבונות
מנהל רכש מדיה  |  15/12/10 13:15
 
- צודק
עובד בתחום הפרסום  |  15/12/10 15:58
5
מצאו שעיר לעזאזל
עו"ד   |  15/12/10 15:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
החלוץ איזן (70) ומחק יתרון של פאבליוצ'נקו (16). הבלוז במקום ה-4
אלעזר לוין
"קיבלנו חוות דעת של עורך דין מומחה בנושא ביטוח, שלפיו חייבת אילון לפצות והיא מתחמקת"    הערכה: 60-50 מיליון שקל    אילון: על-פי תמונות שבידינו, איננו חייבים לפצות    משרד הביטחון ומבטחים יפצו בכל מקרה
איתמר לוין
בית דין לעבודה קובע שהביטוח הלאומי אינו מחליף הורה שאינו משלם מזונות, אלא רק מסייע לזכאי למזונות לקבל את המגיע לו כאשר ההורים אינם מסוגלים לפרנס את הילד
איתמר לוין
רשת יטבתה בעיר חויבה לשלם 50 אלף שקל למלצרית לשעבר משום שהמסעדה לא העבירה את הטיפים דרך קופתה
עידן יוסף
עיתון הילדים הדתי שיצא לאור כדו-שבועון החליף ידיים וייצא מעתה כשבועון    אחרי המכירה - מוציא לאור את גיליון "מקור לילדים" ו"סוכריות וענקים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il