X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
משרד החינוך: תומכים בדחייה משיקולים תקציביים 13 שנים חלפו מאז, החוק מיושם רק ב-106 יישובים והשלמת יישומו אינה נראית באופק
▪  ▪  ▪
הילדים בבית התלמידים בבי"ס [צילום: פלאש 90]

13 שנים לאחר חקיקת חוק חינוך יום ארוך, הוא מיושם רק ב-106 יישובים והשלמת יישומו אינה נראית באופק. היום (13.12.10) החליטה ועדת החינוך, התרבות והספורט לדחות, בפעם החמישית, את השלמת יישומו לשנת תשע"ו (2015-2016), במסגרת חוק ההסדרים.
נימוקי משרד החינוך לתמיכה במהלך: "היריעה התקציבית קצרה וסדרי העדיפויות מרובים".
יו"ר ועדת החינוך, ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו), אמר בדיון כי המסר שמועבר באמצעות דחייה בלתי פוסקת של החוק, אינו בריא. "במשך 12 השנים האחרונות צורפו רק 106 ישובים, כאשר משנת 2004 ועד היום נוספו רק 6 ישובים. אני מבקש ממשרד האוצר וממשרד החינוך לתת תקווה ולהוסיף בשנים הבאות יישובים נוספים לתחולת החוק בהתאם לנוסחה מסוימת".
ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי), טען כי לדעתו מדובר בטעות אסטרטגית גדולה לא להשקיע בגיל הרך. "אני חושב שהחוק חשוב, אבל לא הייתי עושה מהפיכות בגין אי השלמת החלתו בזמן שנקבע. ההידברות עם האוצר הפעם הוכיחה את עצמה ומשרד החינוך קיבל תקציבים סבירים יחסית". עוד הוסיף כי המחיר לתוספת התקציבית הוא דחיית חוק יום חינוך ארוך.
לדברי ח"כ רונית תירוש (קדימה), רפורמת אופק חדש משלימה את החוק ואינה באה במקומו. לטענתה, אין להשתמש ברפורמת אופק חדש כתירוץ מדוע אין להשלים את תחולת החוק. "אני חושבת שהדחייה הזאת מבזה את הכנסת ולכן אני מציעה לבטל היום את החוק". תירוש הוסיפה כי היא מבינה מדוע נציגי ש"ס הגיעו להצביע בעד הסעיף בחוק ההסדרים - "הם מעוניינים לשמור על הערך המוסף של תנועתם ולהמשיך להיות היחידים שמספקים יום חינוך ארוך לבוחריהם".
ח"כ מוחמד ברכה (חד"ש) התנגד גם הוא להצעת משרד האוצר והציע הסתייגות משלו "אני מבקש להוסיף לשמו של החוק את השם "סדרת דרמה בהמשכים'".
"אי-אפשר להאריך את יום הלימודים מבלי לתת תנאים נאותים למורים", אמר שלמה ישי נציג הסתדרות המורים. ישי נתן כדוגמה את הערים לוד ורמלה, בהן הוארך יום הלימודים אך לא סופקו תנאים נאותים: "התלמידים ישבו באותן כיתות צפופות עד שעה 16:00 במקום עד 13:00, ואפילו נייר שכפול נוסף לא סופק, כך שלמורים לא היה עם מה לעבוד". עוד הוסיף, כי למורים ביישובים שצורפו ליום הלימודים הארוך הייתה בעיה עם ילדיהם הפרטיים. "הם נאלצו לעבוד עד שעה 16:00 כאשר ילדיהם סיימו ללמוד כבר בשעה 13:00".
תוצאות ההצבעה על סעיף 70 בפרק ט"ז להצעת חוק המדיניות הכלכלית לשנים 2011 ו-2012, התקבל בסיכומה של הישיבה ברוב של 6 בעד ו-2 נגד - ויישום חוק יום חינוך ארוך נדחה שוב, בפעם החמישית, מאז נחקק.

תאריך:  13/12/2010   |   עודכן:  13/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחתה בשנתיים נוספות השלמת החלתו של חוק יום חינוך ארוך
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
במקביל להתאמת מצבת כוח האדם לצרכי החברה, באופן של הוספת כאלף עובדים, צומצם מטה החברה בכ-50 עובדים שיפוטרו
איציק וולף
חלק ממעשי השוד בוצעו כאשר קורבנות העבירה נכחו במקום    הנאשמים הפעילו אלימות קשה שכוונה גם נגד מבוגרים קשישים    בחלק מהמקרים כפתו את הקורבנות
מירב ארד
בתפקידו האחרון כיהן כסמנכ"ל תפעול של פישמן רשתות
יפעת גדות
רמות הדיכאון והחרדה של בני הדור השני מושפעים בעיקר מגיל ההורה בתקופת השואה ואם עבר את הטראומה בגפו או ביחד עם אנשים קרובים לו ואינן מושפעות מסוג הטראומה שאותה עברו הוריהם בתקופת מלחמת העולם השנייה
עידן יוסף
פרס סמולר-ג'וינט לעיתונאות, לעידוד סיקור נושאי העולם היהודי מוענק לו השנה    ועדת הפרס: "הוא מציג תמונה עדכנית של הדילמות, ההישגים וההתפתחויות של קהילות יהודיות בעולם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il