X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ששה רופאי שיניים בעלי ניסיון רב בהשתלות, יקיימו בהתנדבות, מרתון השתלות דנטליות כירורגיות ל-12 אנשים עם פיגור שכלי שיגיעו מאופקים בדרום ועד נהריה בצפון, למרפאת שיניים בקריית אריה בפתח-תקווה, ויבצעו השתלות ביום אחד ובחינם, בעלות של כ-500,000 שקל
▪  ▪  ▪
שיפור איכות החיים [צילום: פלאש 90]

בישראל ישנם 34,000 אנשים עם פיגור שכלי. בעיות עיקריות נפוצות אצל אנשים עם פיגור שכלי הן פגיעות דנטליות גבוהות ואיבוד שיניים מגיל צעיר. רוב מרפאות השיניים הכלליות אינן מתאימות לטיפול באנשים עם פיגור שכלי מכיוון שאוכלוסיה מיוחד זו זקוקה לתשומת לב רבה יותר (רופא השיניים הופך עבורם גם לפסיכולוג), טיפולים מותאמים (במרפאות אחרות נעשו בעבר טיפולים קטנים כגון סתימה וכו' עם הרדמה מלאה שהיום במרפאות אקים הם מטופלים עם הרדמה מקומית בלבד), התחשבות רבה במגוון התרופות שאנשים עם פיגור שכלי נוטלים, וכמובן טיפול ללא עלות לרובם ועלות מופחתת בעשרות אחוזים לחלקם.
אקים ישראל מפעילה 15 מרפאות שיניים לבעלי צרכים מיוחדים ברחבי הארץ - מעכו בצפון ועד דימונה בדרום. המרפאות המיוחדות הללו מתקיימות בסיוע ובמימון האגף לאדם עם פיגור שכלי במשרד הרווחה, ומתרומות אותן מגייסת אקים ישראל. כמו-כן נעשות הדרכות בבתי הספר לחינוך מיוחד לתלמידים עם צרכים מיוחדים - ללא עלות.
אחד האתגרים שמרפאות אקים מתמודדות בהצלחה עם אוכלוסיית עם צרכים מיוחדים הוא השתלות שיניים. בעבר היו מטפלים בעזרת שיקום נשלף ( תותבות ) לאנשים אלו, אך לעיתים הם הגיעו למצב של סכנה מכיוון שחלקם בלעו את השיניים התותבות.
לפני עשור החלה אקים בשיתוף פעולה עם ד"ר אופיר פרומוביץ, רופא שיניים מומחה עולמי בתחום השתלות (ברבות הימים הצטרף לאגודת הידידים של אקים), והכניסה בהדרגתיות את נושא ההשתלות הדנטליות לאוכלוסיית אנשים עם פיגור שכלי - וזו הייתה מהפכה.
כיום במרפאות השיניים של אקים משתילים למעלה מ-1500 שתלים בשנה, וכך מצליחים להוריד את מספר התותבות באוכלוסיה בעלת פיגור שכלי ולהקטין את מספר האנשים בעלי פיגור שכלי המסתובבים ללא שיניים. ההשתלות הדנטליות נעשות על-פי הסטנדרטים המקובלים ובוחרים בקפידה את המקרים המתאימים להשתלות.
מחר, יום שלישי, 14.12.10 ששה רופאי שיניים בעלי ניסיון רב בהשתלות, ובתוכם ד"ר פרומוביץ' אופיר וד"ר ישראל סטרול, מנהל מרפאות השיניים של אקים, יקיימו מרתון השתלות שיניים ל-12 אנשים עם פיגור שכלי שהגיעו מאופקים בדרום ועד נהריה בצפון, למרפאת השיניים של ד"ר פרומוביץ, בקריית אריה בפתח-תקווה, ויבצעו השתלות דנטליות כירורגיות. ששת הרופאים שיטפלו ב-12 האנשים עם צרכים מיוחדים, יעשו זאת בהתנדבות וללא תשלום. גם החומרים היקרים שמיועדים להשתלות הם בתרומתו של ד"ר פרומוביץ', עלות שמוערכת בכ-500,000 שקל.
במרפאות השיניים אותן מפעילה אקים ישראל, נעשית עבודה מדהימה עבור עשרות אלפי אנשים עם פיגור שכלי, ומשפרים בצורה משמעותית את חזותם ואיכות חייהם. ללא מרפאות מיוחדות אלו, אנשים עם פיגור שכלי, היו מקבלים טיפול לא מתאים ואף היו רבים שמסתובבים ללא שיניים, דבר שהוא בסיסי אצל כולנו.
יום השתלות יתקיים כאמור בתאריך 4.12.10 מהשעה 08:30 ועד ל-( לערך) 15:30. כתובת המרפאה: רח' אימבר 7 קריית אריה פ"ת.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  13/12/2010   |   עודכן:  13/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מרתון השתלות שיניים לאנשים עם צרכים מיוחדים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד
נימי נים  |  23/10/12 15:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
אושרו הצעות חוק לאיסור התניית עסקה בחתימה על התחייבות לזמן מינימלי ולפתרון הכשל בהסכמי הסליקה הצולבת בענף האשראי    נקבע כי גופים ממשלתיים וציבוריים ירכשו שירותי הובלה אוויריים ממפעילים אוויריים ישראלים בלבד    יופחת הנפוטיזם במינוי נשים לדירקטוריונים
עדי בן ישראל, עומר רבין
תקף את חברות הגז בוועידת ישראל לעסקים: "חציתם גבולות אדומים; לא ניתן לעכב את פיתוח התגליות - ייתכן שזה לא חוקי; פתחו את המאגר - או שתחזירו את הרישיון למדינה"    חשף: "ב-2010 נוצרו 100 אלף משרות חדשות; יותר חרדים וערבים השתתפו בשוק העבודה"
עופר וולפסון
המע"מ אמור היה לרדת בינואר הקרוב בחזרה ל-15.5%, אולם ועדת הכספים אישרה בהוראת שעה את בקשת הממשלה להותיר את המע"מ על-כנו גם ב-2011 ו-2012
איציק וולף
דיון מיוחד על מצב שירותי הכבאות בוועדת הפנים והגנת הסביבה התפתח למתקפה חזיתית על השר הממונה, אלי ישי    ישי: אני לא בורח משום אחריות; עד שתהיה ועדת חקירה כזו או אחרת, צריך לצייד את הכבאים
מחלקה ראשונה
משרד החינוך: תומכים בדחייה משיקולים תקציביים    13 שנים חלפו מאז, החוק מיושם רק ב-106 יישובים והשלמת יישומו אינה נראית באופק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il