X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בנאומו ב"ועידת ישראל לעסקים" אמר כי "הפתרון הטוב ביותר יהיה להגדיל את היצע הדירות ובכך להוריד את מחיריהן - אנו מחפשים, ביחד עם האוצר, דרכים להשיג זאת" ציין כי בסה"כ המשק הישראלי נמצא במצב טוב מבחינה מאקרו כלכלית, אולם הזכיר אתגרים לטווח הארוך בהם יש לטפל
▪  ▪  ▪
נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר [צילום: פלאש 90]

"מבחינת היציבות הפיננסית, אנו מוטרדים כעת בעיקר מההתפתחויות בשוק הדיור" - כך אמר (יום ב', 13.12.10) נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, בנאומו ב"ועידת ישראל לעסקים" שנערכה בתל אביב, בחסות העיתון "גלובס".
לדברי הנגיד, משרד האוצר מדווח על ירידה במחיריהן של דירות חדשות, ואילו הלמ"ס מדווח על המשך עלייה של מחירי כלל הדירות. "בנק ישראל צריך, עד שיתבהרו המגמות בשוק הנדל"ן, לוודא שלא תיווצר בועה של מחירי הדיור שתפגע ביציבות הפיננסית", אמר פישר. "הפתרון הטוב ביותר יהיה להגדיל את היצע הדירות ובכך להוריד את מחיריהן - אנו מחפשים, ביחד עם משרד האוצר, דרכים להשיג זאת. בינתיים, עלינו כאמור לוודא שהיציבות הפיננסית נשמרת".
הנגיד התייחס לאינפלציה המרימה ראש וציין כי "היות והציפיות נמצאות בקצה העליון של היעד הרי שאין זו בעיה חמורה כרגע, אבל מוטל עלינו לוודא שהאינפלציה לא תעלה מעל לגבול העליון של היעד". פישר הסביר כי כדי לשמור על רמת האינפלציה הנוכחית יש להמשיך במדיניות המוניטרית המרסנת מעט. "בתקופה האחרונה האינפלציה נמצאת ביעדה, וככל הנראה תישאר ביעד עד סוף השנה הנוכחית. עם זאת, ציפיות האינפלציה לשנה הקרובה גבוהות יחסית", אמר.
"תומך באיזון שהציגה ועדת ששינסקי"
סוגייה נוספת שעסק בה הנגיד נוגעת למצבורי הגז שנתגלו בתקופה האחרונה בים התיכון ובשאלה האם תהיה השפעה מכרעת על מצבה הכלכלי של מדינת ישראל בעקבות גילוין. "מוקדם עדיין לדעת אם תהיה לכך השפעה מכרעת על המצב הכלכלי", אמר הנגיד. "נצטרך לעודד את המשקיעים השונים להמשיך לחפש גז, ולהמתין לתוצאות. הסוגיה המיידית בהקשר זה הנה סוגיית התמלוגים, שעסקה בה ועדת ששינסקי. אני תומך בגישה של ועדת ששינסקי, שמטרתה הייתה למצוא דרך לאזן את התחלקות רווחי הגז בין היזמים שמחפשים ומוצאים אותו, לבין כלל אזרחי ישראל".
לדברי פישר, סוגייה נוספת העולה מהימצאות מצבורי הגז הנה סוגיית "המחלה ההולנדית". "אמרתי כבר בעבר שהמודל הנכון לדעתי לטיפול בבעיה זו והנו המודל הנורבגי, על פיו התמלוגים ותשלומי המס שמקבלת הממשלה מושקעים בקרן מיוחדת. קרן זו משקיעה את התקבולים מחוץ למשק, ובכך מייצבת את ההכנסות מהתקבולים לאורך זמן ומונעת השפעה בטווח הקצר של ההכנסות מהגז על שער החליפין, השפעה אשר יכולה להיות הרת אסון לענפים הסחירים במשק, כפי שאכן קרה בהולנד ובמקומות אחרים".

בעיות הטווח הרחוק
רמת החינוך הירודה, היעדר תעסוקה במגזרים החרדי והערבי והמצב המדיני הרעוע
▪  ▪  ▪

פישר התייחס גם לשתי בעיות של המשק הישראלי בטווח הרחוק, שעלולים לאיים בעוד כמה עשרות שנים על המשך הצמיחה ומובילות החברה בישראל. פישר הזכיר את תוצאות המבחנים הבינלאומיים שמראים על המשך הירידה בהישגי התלמידים הישראלים. "ההשוואה הבינלאומית מראה שאנו חייבים להמשיך לקדם את מערכת החינוך ולפתור את הבעיות שהיא ניצבת מולן, על כל חלקיה, ולאורך כל מבנה הגילאים", אמר פישר.
הוא אמר כי בעיית החינוך קשורה ישירות לבעיית העוני, אשר מרוכזת בישראל בעיקר בשני סקטורים - החרדי והערבי. "בסקטור הערבי רק כ-30% מהגברים משתתפים בכח העבודה, מה שמבטיח את הימצאותה של חלק גדול מאוכלוסיה זו מתחת לקו העוני. בסקטור הערבי הבעיה עיקרית הנה היקף נמוך של תעסוקת נשים, לצד האפליה, והצורך לשפר את מערכת החינוך. אם לא נטפל בבעיות אלו לא נוכל להמשיך לקיים את רמת החיים שמגיעה לנו - רמת החיים של המדינות המפותחות במערב".
הנגיד אמר בנוסף כי ישראל סובלת גם מחוסר בתשתיות, ובאופן קשור לכך - מביורוקרטיה, מאיטיות בקבלת החלטות, ומיעילות נמוכה של הסקטור הציבורי. "בעיה נוספת הנה כמובן מצבנו הגיאופוליטי - אם בעיה זו תיפתר, הרי שאיכות החיים באזורנו בכלל, ורמת החיים במשק בפרט, תשתפר בצורה משמעותית".

תאריך:  13/12/2010   |   עודכן:  13/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גלובס / Globes  סטנלי פישר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנגיד פישר: "מוטרדים בעיקר משוק הדיור"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
30000 קראוואניםזה הפתרון העכשו
כותבי תרחישים  |  13/12/10 19:05
2
הפתרון - לעודד חלוקת דירות
אמנון רול  |  14/12/10 00:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
דחה את בקשתן של סלקום, פלאפון ופרטנר לצו ביניים נגד השלב הראשון של ההפחתה
איציק וולף
מבקר המדינה, השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס, הציע לניצב משנה בדימוס ישראל אברבנאל להתעמת עם ניצב יוחנן דנינו ועם רב-ניצב דודי כהן    זאת בשל סתירות בין גרסאות הצדדים בפרשת רצח המודיעים המשטרתיים    אברבנאל השיב בחיוב להצעה אך העימות לא יתקיים לפני השבוע הבא    עוד ייחקר בפרשה תת ניצב מאיר בוקובזה שהיה סגנו של המפכ"ל כהן במחוז המרכז
יפעת גדות
שלושה ניתוחי עור מוצלחים ביחידה לכירורגיה פלסטית    המוצר, המבוסס על החומר הטבעי קולגן, משפר את שיקום העור מבחינה פונקציונלית ואסתטית    כיום תחליפי עור מלאכותיים אינם קיימים בארץ, ולמרבית נפגעי הכוויות לא מוצע פתרון
עופר וולפסון
בדיון חירום שכינס במשרדו בעקבות עסקת הגז המצרי של החברה לישראל, אמר השר לנדאו כי "אזרחי ישראל הפסידו כ-1.5 מיליארד דולר, שיכולים היו להיכנס לקופת המדינה מרווחי הגז"
אלעזר לוין
המנויים ישלמו 189-99 שקל לחודש    פיתוח ראשון מסוגו בארץ    המנוי יוכל ליצור קשר דו-כיווני על המוקד מכל מקום בארץ ובעולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il