X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בועז יונה [צילום: פלאש 90]
בועז יונה חויב בכל חובות חפציבה: 1.12 מיליארד שקל
להחלטה אין משמעות מעשית שכן יונה הוא כבר למעשה פושט רגל "תמונה ברורה וקשה על האופן בו נוהלה חפציבה על-ידי החייב - בדרכי מירמה והונאה של גורמים שונים, תוך רישומים כוזבים והצגת מצגי שווא"

בועז יונה, בעליה לשעבר של חברת הבנייה חפציבה, חויב לשאת בכל חובותיה - 1.172 מיליארד שקל. להחלטה זו של בית המשפט המחוזי בירושלים אין ככל הנראה משמעות מעשית, כי יונה הוא ממילא פושט רגל.
המנהל המיוחד של חפציבה, עו"ד יצחק מולכו, ביקש לקבוע, כי יונה נושא באחריות לכל החובות משום שניהל את חפציבה בדרכי תרמית. הבקשה התבססה בעיקר על גזר דינו של יונה, שהודה במסגרת עיסקת טיעון בהאשמות נגדו ונדון לשבע שנות מאסר ולתשלום פיצוי של 8 מיליון שקל לקורבנותיו. המדינה ביקשה לחייבו בפיצוי של 4 מיליון שקל בלבד, בנימוק שזהו הסכום המירבי שיוכל לשלם. לאור זאת ברור, כי להחלטה הנוכחית אין משמעות של ממש.
מבחינה משפטית, נשענה תביעת החוב על סעיף 373 לפקודת החברות (שלא בוטל עם המעבר לחוק החברות), שעניינו חיוב אישי של נושא משרה בחברה בחובות החברה, ככל שמתברר, כי ניהול החברה היה בדרך של תרמית. בסיס נוסף שלה היה סעיף 6 לחוק החברות, העוסק ב"הרמת מסך": ייחוס חוב של החברה לבעל מניה בה במקרים מסוימים ובהם שימוש בחברה למטרת הונאה.
סגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, יעקב צבן, קבע כי הודאתו של יונה וגזר דינו "מציגים תמונה ברורה וקשה על האופן בו נוהלה חפציבה על-ידי החייב - בדרכי מירמה והונאה של גורמים שונים, תוך רישומים כוזבים והצגת מצגי שווא. מקצת מהפעולות שביצע החייב הן אלה: הימנעות מלספק לרוכשי דירות מחפציבה בטוחה וחשיפתם לסיכונים כלכליים שונים; אי הפקדת כספי רוכשי דירות בחשבונות הליווי; עריכת רישומים כוזבים בספרי חפציבה, זיוף מסמכים והסוואת הפעולות שבוצעו בכספים מעיני בעלי המניות וציבור המשקיעים, רואי חשבון, בנקים מפקחים וגורמים שונים נוספים, לרבות הצגת מצגים כוזבים בפני גורמים אלה ובפני רוכשי הדירות בדבר מצבן של חברות חפציבה ופעילותן; עשיית שימוש בשליטתו של החייב בחברות חפציבה השונות תוך יצירת התחייבויות הדדיות ביניהן; ומשיכת כספים מהחברות הציבוריות ללא זכות כדין, תוך הפרת חובת אמון וללא קבלת האישורים הנדרשים על-פי דין לביצוע פעולות אלה".
יונה לא הציג התנגדות עניינית לבקשתו של מולכו, אלא מספר טענות משפטיות-נוהליות. בין היתר טען, כי אין לקבל כראיה את כתב האישום וגזר הדין במשפטו. צבן דחה טענה זו על הסף, בהזכירו שיונה הודה בעובדות אלו, ושלא עשה דבר שביכולתו לסתור את ההליך הפלילי (וספק אם בכלל יכול היה לעשות זאת).
עוד טען יונה, כי על-פי הפסיקה, תנאי להכרזה על נושא משרה כחב בחובות החברה, הוא שנושא המשרה "לקח לכיסו". על כך אומר צבן: "ההיפך הוא הנכון. גישת הפסיקה היא, כי קשת המקרים היכולים לענות על הגדרת ניהול חברה בדרך של תרמית, היא רחבה מאוד. אחד המקרים, עשוי להיות מצב בו נושא המשרה פועל לקידום אינטרס אישי שלו על חשבון החברה. אולם, מדובר בדוגמה בלבד וודאי שאין זה תנאי בלעדיו אין להטלת אחריות על נושא משרה. אולם למעלה מן הצורך, מגזר הדין עולה, כי החייב גם 'לקח לכיסו'".

תאריך:  13/12/2010   |   עודכן:  13/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בועז יונה חויב בכל חובות חפציבה: 1.12 מיליארד שקל
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
עשה לעצמו עבודה קלה האדון מולכ
העוקב  |  13/12/10 21:29
2
אצלנו הרמייה משתלמת מאוד ל"ת
במדינתנו  |  14/12/10 06:41
3
זאת ארץ מקלט לכל הפושעים תעשו
מלאכו  |  14/12/10 13:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
קורה (71) ואונורה (85 בפנדל) כבשו בפתיחת טורניר החורף בכפר סבא
עידן יוסף
שר הביטחון נפגש עם עמיתו האמריקני והביע דאגה מהמשך ההתחמשות של סוריה וחיזבאללה בכלי נשק מתוחכמים
עופר וולפסון
ההסתדרות הורתה לעובדים שלא לעזוב את שטח המפעל למשך הלילה, לאחר כשלון המו"מ על הסכמי שכר חדשים    "ההנהלה אינה בוחלת באמצעים בכדי לשבור את רוחם של העובדים ואת רוחו של הוועד"
אלעזר לוין
שני אילי ההון מסוכסכים זה שנים בגלל המעלית בדופלקס של אקירוב, שחדרה לדירתו של שחמון, המתגורר תחתיו במגדלי אקירוב    בית המשפט נוזף בעירייה: "הבטחות של שלטון לאזרחיו יש לקיים!"
אלעזר לוין
קנו בניין משרדים בברודווי ב-150 מיליון דולר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il