X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במהלך סיכום הדיון בוועדת העבודה בכנסת בעניין שביתת הפרקליטים, בו לא הושגה פשרה, התקשר שר האוצר ליו"ר הוועדה והודיע כי תוך יום יחליט אם להתערב באופן אישי במשבר ח"כ כץ: "אפשר לפתור את המשבר תוך שעה, אבל יש כאן הרבה אגו"
▪  ▪  ▪
שוקל עמדה חדשה מצד האוצר לגבי משכורות הפרקליטים? השר שטייניץ [צילום: פלאש 90]

דיון סוער בנוגע לשביתת הפרקליטים התקיים (יום ג', 14.12.10) בוועדת העבודה של הכנסת, בהשתתפות שר המשפטים יעקב נאמן. במהלך הדיון ביקש יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ (ליכוד), לצאת להפסקה, והוא נועד בדלתיים סגורות עם שר המשפטים ועם יו"ר ועד פרקליטי המדינה, עו"ד בועז גולדברג, בניסיון להביא לפתרון המשבר. לאחר דקות ארוכות יצאו השלושה מהחדר, ללא פשרה מוסכמת.
ח"כ כץ, יוזם הדיון, תקף במהלכו את משרד האוצר: "משרד האוצר הציע לפרקליטים הצעה לא רצינית, בלשון המעטה. אתם מספקים הסברים, אבל לא מוכנים לשבת ולהתדיין. כמה זמן ייקח עד שתתעוררו? אחר כך תיאלצו להתנצל ולעמוד בפני ועדות חקירה, בגלל הנזק הכבד שייגרם לציבור ולמערכת הצדק. אתם חוסכים בכסף קטן ומפסידים בגדול".
שר המשפטים נאמן אמר בדיו כי השביתה גורמת להתמוטטות מוחלטת של מערכת הצדק והמשפט במדינת ישראל. "ביקשתי מהפרקליטים לא לשבות ולא לגרום למשרד האוצר להתחפר בעמדותיו, אלא להתחיל מייד במשא-ומתן ענייני. התחייבתי בפניהם שאני אהיה האחראי לפתרון כל הבעיות. לצערי, הדבר היחיד ששמעתי מהם מאז הוא ההכרזה על השביתה".
ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה), אמרה כי מדובר במצב חירום, אך לדבריה המדינה עסוקה בכיפופי ידיים. "מה זה חוסר האחריות הזה? אובדן הכספים כתוצאה מהשביתה כלל לא עומד בפרופורציה לפיצויים שמבקשים הפרקליטים. למה מחכים ראש הממשלה ושר האוצר, להתמוטטות מוחלטת של שלטון החוק? זו הפקרות על גב הציבור ועל חשבון קבוצת עובדים נאמנה. את מי בדיוק מנצחים כאן?"
יו"ר ועד פרקליטי המדינה, עו"ד בועז גולדברג, קרא לשר המשפטים "להפשיל שרוולים, לא לשבת בצד, וללחוץ על האוצר. אם אתה מאמין בנו ותומך בנו - בוא איתנו, אל תפחד. משרד האוצר יעשה הכל כדי לא לשבת איתנו. אני לא מבין את ההתנהלות הזאת, אנחנו סקטור איכותי ומנסים לשבור אותנו", אמר, והוסיף כי "באוצר עוד טוענים שניהלו איתנו משא-ומתן... האם הגדרת משא-ומתן היא למרוח אותנו שבעה חודשים ולתת לנו הצעה מבזה בסיומם? גם אם תכניעו אותנו, יהיה זה ניצחון פירוס".
במהלך סיכום הדיון, קיבל יו"ר הוועדה שיחת טלפון משר האוצר יובל שטייניץ, בה הצהיר שר האוצר שיודיע תוך יום האם יתערב באופן אישי במשבר.
"יש פה מאבקי אגו על חשבון הציבור. הוועדה בראשותי קוראת לראש הממשלה, לשר האוצר ולשר המשפטים להיכנס לעובי הקורה. המרחק בין הצדדים קצר מאוד. אין צורך בהצהרות על סיום שביתה. יש לשבת על המדוכה ללא תנאים מוקדמים, כי ממילא ברור לכולם שניתן להגיע לפתרון בתוך שעתיים", סיכם ח"כ כץ את הדיון.

תאריך:  14/12/2010   |   עודכן:  14/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שר האוצר התקשר: "אחליט עד מחר אם אתערב במשבר הפרקליטים"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אסור להתערב ואסור להיעתר ,יש ב
שלומי -כלכלן  |  14/12/10 19:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורן פרסיקו
התפתחות במשפט ליאורה גלאט-ברקוביץ' נגד הארץ: משה נוסבאום, כתב המשטרה של חדשות 2, שהכחיש כי הוא המקור המשטרתי "נשר", הודה בעדותו כי נפגש עם ראש צוות החקירה שנדר והראה לו את המסמכים המודלפים
יפעת גדות
להתרחק מרעש
יפעת גדות
לאחר סירוב הנשיא לחנינה, הוצא אייכמן להורג בתלייה, גופתו נשרפה ואפרה פוזר מחוץ למים הטריטוריאליים של מדינת ישראל
יפעת גדות
משרד הבריאות מבקש מכל מי שהיה במגע או שבעלי החיים שברשותו באו במגע באזור האירוע עם בעל חיים הנגוע או בעל חיים משוטט, לפנות בדחיפות ללשכת הבריאות
אלעזר לוין
תשלם לעירייה 23 שקל למ"ר לחודש , שהם 1.4 מיליון שקל ל-10 שנים    תפתח במקום מוזיאון, ולצידו חנות    נכנסת לפרויקטים במסגרת תמ"א 38
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il