X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ח"כ דוד רותם ולצידו ח"כ אברהם מיכאלי משס. זה שיתמוך וזה שיתנגד [צילום: פלאש 90]
התרגיל של רותם: שס תצביע בניגוד לדעת מרן
יוזם חוק הגיור הצבאי ינסה להביך את שס דוד רותם יחלק לחברי הכנסת פרוטוקול מדיון ישן של ועדת הפנים ממנו עולה כי דעת הרב עובדיה יוסף תומכת בהצעת החוק שהגיש

לקראת הצעת חוק הגיור הצבאי שתועלה מחר (יום ד', 15.12.10) להצבעה בכנסת, מתכנן יוזם החוק, חבר-הכנסת דוד רותם, תרגיל שעשוי להביך את מפלגת שס.
ל-News1 נודע כי רותם צפוי לחלק לכלל חברי הכנסת פרוטוקול משנת 1976 מדיון בוועדת הפנים של הכנסת, בו נכח הראשון לציון עובדיה יוסף, שכיהן אז כרב הראשי הספרדי לישראל.
מן הדברים עולה כי הצעת החוק אותה מגיש ח"כ רותם עולה בקנה אחד עם עמדתו המקילה של הרב יוסף בנושא גיור, ולמעשה בהצבעתה נגד הצעת החוק תבטא שס התנגדות לדבריו של מנהיגה הרוחני.
עוד נודע כי כדי להשיג את דבריו של הרב יוסף נעזר רותם בחבר-הכנסת המורד בשס, הרב דוד אמסלם, שאמר בהתייחסו למה שכינה "האבסורד מבית מדרשה של שס" כי "דבריו הברורים של הגאון רבי עובדיה יוסף שליט"א המובאים בפרוטוקול אינם צריכים חיזוק וכדאי מאד לשס ולראשיה ללמוד פעם אחת את תורתו. כנראה שנמשיך ונמשיך לחזות בראשי התנועה ובאנשי ביתו של הרב מתעתעים ומשחקים במידע הזורם אליו". אמסלם עצמו יצביע בעד הצעת החוק של רותם.
שס: הצעת החוק מסמנת את הגיור הצבאי כסוג ב'
גורם בשס מסר בתגובה: "אין ולא הייתה בעיה בגיורי צה"ל. הדרישה לחתימת ידו של הרב הראשי לאישרור הגיור הצה"לי באה מבג"ץ, ולכן ביקש הרב שלמה עמאר למנות שני דיינים שיבחנו שהגיור אכן נעשה לפי התקנון של הרבנות הראשית הממלכתית.
"הרב עמאר ביקש לקדם את חוק הגיור הרגיל, ולא לסמן את הגיור הצבאי כסוג ב', כפי שעושה הצעת החוק של רותם, המוּנעת משיקולים פוליטים. אנו מתנגדים להפרדת הגיור במדינה".
בהתייעצות שקיים בביתו, ביקש הרב עובדיה יוסף משרי שס לפעול לפתרון בעיית הגיור, אותה הגדיר טכנית. הוא ביקש לאפשר לרב הראשי שלמה עמארלמצוא לבעיה פתרון בשיתוף הרב הראשי לצה"ל תא"ל רפי פרץ.
בתום ההתייעצות לא פורסמה החלטה אופרטיבית באשר לאופן בו תנקוט המפלגה אם תתקבל הצעת החוק. השרים אמרו לרב כי לא יתנו לישראל ביתנו "לפלג את העם, להטיל דופי בחיילים ולייסד מערך גיור מוחלש".
"הניסיון של ישראל ביתנו להפוך את חיילי צה"ל לכלי שרת בידי הצרכים הפוליטיים שלה הוא ניסיון ציני המשקף פוליטיקה זולה. כל ישראל ערבים זה לזה, ובתוקף כך, כפי שהיה עד היום, יהיה רק מערך גיור משותף אחד. עם ישראל כולו מאוחד כנגד הניסיון להפוך בעיה טכנית לשסע בל יתוקן", לשון תגובת שס.
ראש הממשלה, בנימין נתניהו אמר כי אם לא יגיעו להבנות בנושא חוק הגיור בצה"ל, הרי יצביע מחר בעד אישור החוק. "מהלך הגיור מתבצע בהצלחה בצה"ל. חשוב שהחיילים הללו יהיו מגוירים כהלכה, לא אתן שתהיה כל פגיעה בהם. החיילים הללו מסכנים את חייהם למען ביטחוננו וזאת הכרת התודה המינימאלית המגיעה להם".
השר סילבן שלום אמר כי אין שום אפשרות שהליכוד לא יתמוך בחוק. לדבריו, הוא עצמו אמר זאת וגם ראש הממשלה נתניהו אמר זאת פעמים רבות ולמרות זאת ממשיכים לדבר על עסקה.

ליברמן מעריך: הקואליציה תשרוד
ליברמן היום בישיבת הסיעה [צילום: פלאש 90]

יושב-ראש ישראל ביתנו, השר אביגדור ליברמן, הדגיש היום כי לא יוכנסו שינויים בהצעת החוק וההצבעה עליו לא תידחה. בפתח ישיבת הסיעה העריך כי החוק יאושר. הוא הבהיר כי המפלגה מכבדת את היהדות ואת המסורת, ולכן סבורה שהרב הצבאי הראשי הוא סמכות די בכירה ומכובדת, ואין לפגוע במעמדו ולהצמיד לו משגיח כשרות, כלשונו.
לדברי ליברמן, הוויכוח אינו על ההלכה או על היהדות, אלא מאבק על שליטה בתהליך הגיור. "אנחנו לא מחפשים מלחמות עם שס או לפרק את הקואליציה, אבל לא נוותר", אמר. במענה לשאלה האם הוא צופה משבר בקואליציה בעקבות החוק, השיב כי הוא מעריך שהממשלה תחזיק מעמד עד 2013.

תאריך:  14/12/2010   |   עודכן:  15/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התרגיל של רותם: שס תצביע בניגוד לדעת מרן
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עובדיה מובל כשה לטבח
אליהו חיים  |  15/12/10 09:24
2
יש פתרון
נחמיה שיף  |  15/12/10 11:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
קובע: שנה אינה פרק זמן בלתי סביר בהתחשב בחשדות נגד ראש עיריית בת-ים
עופר וולפסון
הפקת התוכנית המצליחה תעלה כתובית המתריעה מפני נזקי הסיגריות כאשר רואים את דיירי הבית מעשנים במהלך השידור החי בערוץ 20
איתמר לוין
קוראת להוסיף תקציב לבתי המשפט כדי להתגבר על העומס    מזהירה מפני אובדן הישגי ההתייעלות במערכת אם תימשך שביתת הפרקליטים    "גילויים רבים של תופעות שחיתות מבחינה חברתית ומוסרית אופפים את החברה הישראלית, ולצידם תופעות מדאיגות של גזענות ושנאת האחר. כל ביטוי גזעני עלול להצית אש זרה ועלול לפגוע בקיומנו כחברה"
עופר וולפסון
על-רקע התגברות המחאה נגדו והקריאות להתפטרותו, שרד היום ראש ממשלת איטליה הצבעת אי-אמון בפרלמנט האיטלקי ברוב של שלושה קולות בלבד
איתמר לוין
חברת נתיבי גז הציעה לשלם 28 אלף שקל בלבד לבעלי קרקע שיינזקו    ביהמ"ש אימץ החלטת ועדת הערר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il