X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוקרים גילו כי הראייה בעין עצלה השתפרה בשתי שורות לפחות בלוח בדיקת העיניים אצל ילדים שטופלו בפדים ובאקופונקוטורה באופן שווה יותר מפי שניים מהילדים שקיבלו טיפול באקופונקטורה התגברו על המצב בהשוואה לאלו שהשתמשו בפדים
▪  ▪  ▪
מטפל מומסך [צילום: AP]

אקופונקטורה (דיקור סיני, ריפוי בעזרת מחטים) יכולה להיות חלופה לפדים לכיסוי עיניים או לטיפות, לילדים הסובלים מאמבליופיה (עין עצלה). כך מציע מחקר חדש.
ילדים שטופלו על-ידי מטפל מוסמך באקופונקטורה הגיעו לשיפור דומה בעיניים הפגועות כמו אלו שכיסו בעזרת פד את העין החזקה לאורך מספר שעות ביום - רוב המשתתפים בשתי הקבוצות התקדמו בשתי שורות או יותר, בלוח בדיקת העיניים, לאורך תקופת המחקר.
אקופונקטורה משמשת לטיפול במצבים רבים ברפואה הסינית, ובשנים האחרונות השימוש בה שכיח יותר ויותר גם במערב. אך רפואה המבוססת על ראיות, שמוכיחה כי הטיפול אכן יעיל, חסרה יחסית.
קרוב ל-5% מכל האנשים בעולם סובלים מאמבליופיה, שהיא הגורם השכיח ביותר לבעיות ראייה בקרב ילדים. בין 30% ל-50% מהמקרים מדובר באמבליופיה אנאיזומטרופית, שנגרמת מהבדלים בקוצר ראייה או ברוחק ראייה בין שתי העיניים. ניתן לטפל בבעיה ולפתור אותה בעזרת משקפיים או עדשות מגע אם אלו נעשים בגיל צעיר, אך שני הטיפולים פחות יעילים לילדים מעל גיל 7, המטופלים בדרך כלל בפדים לכיסוי עיניים.
השימוש בפדים עשוי להיות מטריד ביותר לילדים וקשה מאד ליישום במסגרת שעות הלימודים, כמו גם בזמן הכנת השיעורים בבית. אופציה נוספת, טיפות עיניים רפואיות, גורמות לטשטוש ראייה בעין החזקה אך גם הן עלולות להקשות, למשל, על הכנת השיעורים.
במסגרת המחקר החדש, חוקרים, מהמרפאה לעיניים "New York Eye and Ear", בדקו 88 ילדים מסין בני 12-7 שסבלו מעין עצלה וכבר הרכיבו משקפיים במשך 16 שבועות לפחות. הם חילקו את הילדים באופן אקראי לשתי קבוצות: באחת הסתובבו הילדים עם פד על העין החזקה במשך שעתיים בכל יום, ובקבוצה השניה הגיעו הילדים לחמישה טיפולים באקופונקטורה על בסיס שבועי. שתי הקבוצות קיבלו את הטיפול לאורך 25 שבועות. מחטי האקופונקטורה הוחדרו לאזורים בגוף הקשורים, על-פי הרפואה הסינית, לראייה. כל הילדים קיבלו גם משקפיים חדשים והתבקשו לבצע במשך שעה ביום פעילויות הקשורות לקוצר ראייה.
לאחר 25 שבועות, החוקרים גילו כי הראייה בעין הבעייתית השתפרה בשתי שורות לפחות בלוח בדיקת העיניים אצל 28 (66.7%) ואצל 31 (75.6%) ילדים בקבוצות של הפדים והאקופונקוטורה, בהתאמה. יותר מפי שניים מהילדים שקיבלו טיפול באקופונקטורה התגברו על המצב בהשוואה לאלו שהשתמשו במדבקה: 42% לעומת 17%.
למרות שהמממצאים מעניינים והפוטנציאל לטיפול אלטרנטיבי לעין עצלה מעודד, החוקרים הזהירו כי מדובר עדיין במספר קטן של ילדים שנחקרו. בנוסף, ייתכן שהאופציות הטיפוליות אינן מעשיות במדינות בהן רק מספר מאד קטן של מומחים באוקופונקטורה מטפלים בעין עצלה, וגם אם יש מומחים כאלו, הרי שנסיעה למומחה כזה חמש פעמים בשבוע מעיקה למדי בהשוואה לשימוש במדבקה או בטיפות.
נקודה נוספת לזהירות בפרשנות הממצאים היא שמשתתפי המחקר ידעו מי משתמש במדבקה ומי באקופונקטורה, עובדה שיכולה להשפיע על התוצאות, ולכן לא מדובר בראיות המוכיחות כי אקופונקטורה הוא טיפול יעיל כטיפול סטנדרטי אלא רק שהילדים שלקחו חלק במחקר הצליחו לשפר את מצבם בצורה דומה לטיפול הסטנדרטי.
החוקרים, שפרסמו את ממצאי המחקר ב-Archives of Ophthalmology, מעריכים כי מחטי האקופונקטורה שהוחדרו בנקודות הקשורות לראייה פעלו על-ידי הגברת זרימת הדם הן לעין והן למוח, אך עדיין לא ברור במדויק מה גרם להצלחת הטיפול.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  15/12/2010   |   עודכן:  15/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
יו"ר הוועדה לפניות הציבור: המשרד מונע על-ידי קיבעון מחשבתי    משרד התחבורה: העיכוב בהקמת המאגר נובע מבעיות משפטיות
עידן יוסף
רק שלושה ניצלו מאסון השריפה באוטובוס בכרמל. מאור פרץ, אחד מהם, מספר בסעודת הודיה על נס הצלתו: "אחת הצוערות צעקה 'אנחנו נישרף', סיגל דואק צעקה 'הצילו, הילדים'". צפו בסיפור המלא
מערכת אתר ערוץ הספורט
כדוריד: 7 שערים לסאריץ'. בשישי המחזיקה מול הפועל ראשל"צ
מערכת אתר ערוץ הספורט
האדומים כבר ב-0:11. יבנה ניצחה בזיסמן. עוד ניצחון לאשכנזי בבקעה
אלעזר לוין
ימכור מגרשים ל-3,800 דירות, אבל כמעט כולם ביוקר    רק שני מגרשים ל-220 דירות יימכרו בשיטת "מחיר למשתכן " הזולה    קרקע ל-1,300 דירות בלוד, 720 במצליח, 190 בראשל"צ, 140 בפ"ת, 100 במודיעין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il