X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רצוי להבין את הגורמים הקשורים לסגנון החיים שיכולים להשפיע על הסיכון שלכן לפתח סרטן שד מפני שמניעת סרטן השד מתחילה במספר גורמים משתנים שניתן לשלוט בהם
▪  ▪  ▪
יש מה לעשות [צילום: AP]
טיפול הורמונלי מעלה סיכון למות מסרטן השד
יפעת גדות
מחקר ראשון שמדווח על שיעור גבוה יותר של מקרי מוות מסרטן השד בקרב נשים המשתמשות בטיפול הורמונלי חלופי * סותר מחקרים קודמים שהראו כי נשים המשתמשות בתרופות מפתחות סרטן שד פחות אגרסיבי וקל יותר לטיפול
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
תה ירוק - לא מועיל נגד סרטן השד

   יפעת גדות
הליכה מהירה מורידה את הסיכון לסרטן השד

   יפעת גדות
כרובית וגזר מורידים הסיכון לסרטן השד

אם אתן מודאגות מסרטן השד, אתן שואלות את עצמכן בוודאי אם ישנם צעדים שניתן לנקוט בהם כדי למנוע את המחלה. רצוי להבין את הגורמים הקשורים לסגנון החיים שיכולים להשפיע על הסיכון שלכן לפתח סרטן שד.
מה ניתן לעשות כדי להוריד את הסיכון לסרטן השד?
מניעת סרטן השד מתחילה במספר גורמים משתנים שניתן לשלוט בהם. לדוגמא:
  • הגבילו את צריכת האלכוהול. ככל שאתן שותות כמות רבה יותר של אלכוהול, כך גבוה יותר הסיכון שלכן לפתח סרטן שד. אם אתן בוחרות בכל זאת לשתות אלכוהול - כולל בירה, יין או ליקר - הגבילו את הצריכה לכמות שאינה עולה על משקה אחד ביום.
  • שילטו במשקל. עודף משקל או השמנה מעלים את הסיכון לסרטן השד. הדבר נכון במיוחד אם ההשמנה מתפתחת בשלב מאוחר בחיים, במיוחד לאחר גיל המעבר.
  • הקפידו על פעילות פיסית רבה. פעילות פיסית יכולה לעזור ולשמור על משקל בריא, שעוזר במניעת סרטן השד. עבור רוב האנשים הבוגרים הבריאים - ההמלצה היא על 150 דקות לפחות בשבוע של פעילות אירובית מתונה (הליכה מהירה או שחייה), או 75 דקות של פעילות אירובית נמרצת (כמו ריצה), בנוסף לתרגילי חיזוק לפחות פעמיים בשבוע. אם אתן רק מתחילות בתוכנית אימון גופני התחילו לאט והעלו את העוצמה בהדרגתיות.
  • הנקה. הנקה יכולה גם היא לשחק תפקיד במניעת סרטן השד. ככל שתניקו יותר, כך גדולה יותר תהיה ההשפעה המגנה.
  • הפסיקו את הטיפול ההורמונלי. שימוש ממושך בטיפול הורמונלי משולב מעלה את הסיכון לסרטן השד. אם אתן משתמשות בטיפול הורמונלי לתסמיני גיל המעבר, שאלו את הרופא על אופציות טיפוליות אחרות. תוכלו לטפל בתסמינים גם בעזרת טיפולים לא הורמונלים, כמו פעילות פיסית. אם החלטתן שהיתרונות של טיפול הורמונלי קצר טווח עולים על הסיכונים, בחרו להשתמש במינון הנמוך ביותר והיעיל ביותר לתסמינים ודאגו לעשות זאת רק באופן זמני.
  • הימנעו מחשיפה לזיהום סביבתי. למרות שעדיין נדרשים מחקרים נוספים, מחקרים מסויימים גילו קשר בין סרטן שד לחשיפה למזהמים הנפלטים מכלי רכב ולזיהום אוויר בכלל.
האם תזונה בריאה תוכל למנוע סרטן שד?
מחקרים מראים כי תזונה עשירה בפירות ובירקות אינה מציעה הגנה ישירה מסרטן השד. בנוסף, מחקר שנעשה לאחרונה על שומן תזונתי וסרטן שד הראה רק ירידה מעטה בסיכון לסרטן שד פולשני אצל נשים שהקפידו על תזונה דלת שומן. יחד עם זאת, תזונה בריאה יכולה להוריד את הסיכון למחלות אחרות, כמו סוכרת, מחלות קרדיווסקולריות (של הלב וכלי הדם) ושבץ. תזונה בריאה יכולה גם לעזור ולשמור על משקל בריא - גורם מפתח במניעת סרטן השד.
האם קיים קשר בין גלולות למניעת הריון לבין סרטן השד?
על סמך ראיות הקיימות כיום השימוש באמצעי מניעה אורליים אינו מעלה את הסיכון לסרטן שד. למרות שמחקרים ישנים יותר הראו עליה קלה בסיכון, מחקרים אלו כללו גלולות עם מינונים גבוהים יותר של אסטרוגן מאלו הקיימות כיום. בנוסף, מחקרים ישנים יותר הראו כי 10 שנים או יותר לאחר הפסקת השימוש בגלולות, הסיכון לסרטן שד חוזר לרמה דומה לזו של נשים שמעולם לא השתמשו באמצעי מניעה אורליים.
מה עוד ניתן לעשות?
היו ערניות לגבי זיהוי סרטן השד. אם אתן מבחינות בשינויים בשדיים, כמו בליטה או גוש חדשים או שינויים בעור, התייעצו עם הרופא לצורך הערכה. כמו-כן, שאלו את הרופא מתי רצוי להתחיל בבדיקות הממוגרפיה ובהליכים אחרים כדי לאבחן את סרטן השד.
זיכרו, לא תמיד אפשר למנוע את סרטן השד, אך על-ידי הקפדה על הרגלים בריאים, אפשר לקחת תפקיד פעיל במניעת המחלה.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  15/12/2010   |   עודכן:  15/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סרטן השד - איך תמנעי את המחלה?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
דבש אלוורה וכוסית וויסקי
יש מיש  |  15/12/10 13:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
יוזמה בימין האידיאולוגי: 200-150 עובדים זרים ישוכנו בשכירות בדירות שכונות היוקרתיות בצפון העיר    ח"כ בן-ארי: המטרה - לחשוף את הצביעות
איציק וולף
מומחה מחשבים גרמני שהיה שותף בניתוח תוצאות פגיעת וירוס המחשבים במתקני הגרעין האירניים מעריך כי יידרשו לטהרן שנים על-מנת לחזור לשלב הפיתוח שאליו הגיעה כבר    "שליחת הוירוס הממוחשב הייתה יעילה כמעט כמו מתקפה צבאית ואפילו טובה יותר"
יפעת גדות
חוקרים מגלים כי אנשים שאינם ישנים מספיק לאורך תקופות ארוכות נראים פחות אטרקטיביים ופחות בריאים בהשוואה לאלו שמצליחים לנוח כמו שצריך
יפעת גדות
חוקרים גילו כי הראייה בעין עצלה השתפרה בשתי שורות לפחות בלוח בדיקת העיניים אצל ילדים שטופלו בפדים ובאקופונקוטורה באופן שווה    יותר מפי שניים מהילדים שקיבלו טיפול באקופונקטורה התגברו על המצב בהשוואה לאלו שהשתמשו בפדים
עידן יוסף
יו"ר הוועדה לפניות הציבור: המשרד מונע על-ידי קיבעון מחשבתי    משרד התחבורה: העיכוב בהקמת המאגר נובע מבעיות משפטיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il