X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך עולה ממחקר בנק ישראל, שבחן את התפתחות התחייבויות החברות ביחס לנכסי מאזניהן, בין 1995 ל-2006 חברות הנדל"ן השתמשו בחוב למימון פעילותן בשיעור גבוה במידה רבה מהממוצע חברות אלקטרוניקה וכימיה השתמשו ברמת מינוף ממוצעת
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

המינוף הממוצע של החברות הבורסאיות (המוגדר כיחס ההתחייבויות שלהן לנכסיהן המאזניים) גדל מכ-55 אחוזים ב-1995 לכ-65 אחוזים ב-2006. כך עולה (יום ד', 15.12.10) ממחקר שערך בנק ישראל, ובחן את התפתחות המינוף של חברות בורסאיות בישראל ואת החשיבות היחסית של גורמים רבים המסבירים את רמת המינוף שלהן בשנים הנחקרות.
המחקר התבסס על נתוני דוחות כספיים רבעוניים תוך שימוש בארבע הגדרות של מינוף (בסה"כ למעלה מ-20,000 תצפיות). המחקר מצא סט של עשרה משתנים שמצליח להסביר באופן מובהק חלק משמעותי של השונות במינוף בין החברות, וזאת מתוך רשימה של למעלה מ-30 משתנים.
רמת המינוף התאפיינה בשונות משמעותית בין החברות לפי תחומי עיסוקן. כך למשל, חברות הנדל"ן השתמשו בחוב למימון פעילותן בשיעור גבוה במידה רבה מהממוצע של כל הענפים, והחברות בענפי ההשקעות והמסחר בחרו בשיעור חוב גבוה במקצת מהממוצע. חברות בתחום האלקטרוניקה והכימיה מימנו את פעילותן ברמת המינוף הממוצעת.
אפיק הרחבת המינוף - האג"ח הקונצרניות
מן המחקר מתברר עוד כי החברות הבורסאיות בחרו להגדיל את המינוף בעיקר באמצעות הנפקת אג"ח קונצרניות בבורסה לניירות ערך בתל אביב. הרפורמות הפיננסיות, שהואצו מתחילת העשור, טיפחו את התיווך הפיננסי החוץ-בנקאי במתן אשראי למגזר העסקי ותמכו בהגדלתן של הנפקות האג"ח.
סט של עשרה משתנים, מתוך קבוצה של למעלה משלושים משתנים שנבחנו, הצליח להסביר באופן מובהק את השונות ברמת המינוף בין הפירמות. כך, למשל, נמצא כי פירמות שהן יציבות, גדולות וצומחות יותר מאחרות בחרו במינוף גדול יותר, ואילו פירמות בעלות רווחיות תפעולית גדולה נטו לא לחלק את כל הרווחים כדיבידנדים, ובכך להגדיל את מקורותיהן העצמיים ולהקטין את רמת המינוף שלהן.
התוצאות שהתקבלו במחקר זה מתיישבות בדרך כלל עם הצפוי על-פי תיאוריית התחלופה למבנה ההון. על-פי התיאוריה, חברה מחליטה על רמת המינוף האופטימלית תוך התייחסות לתחלופה שבין החיסכון במס, הטמון במימון באמצעות חוב, לבין הסיכון לפשוט רגל בשל קושי לעמוד בהחזרי הקרן והריבית על החוב. חלק מהתוצאות התאימו גם לצפוי על-פי תיאוריית ה-pecking order, הגורסת כי חברות מעדיפות לממן את פעילותן באמצעות הנפקת מניות כמוצא אחרון, לאחר שיכולתן לגייס חוב מוצתה עד תום. המחקר מצא עוד כי בגורמים המשפיעים על ההחלטות לגבי רמת המינוף יש דמיון בין הפירמות הישראליות לפירמות בארה"ב.

תאריך:  15/12/2010   |   עודכן:  15/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בתוך 11 שנים: מינוף חברת בורסה ממוצעת גדל ב-10%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
בעקבות אישור הצעת חוק הגיור בקריאה טרומית נפגש ראש הממשלה עם חיילים ממסלול נתיב לגיור צבאי    "אתם משרתים של המדינה, ואתם צריכים להיות חלק מלא ממנה. מה שבטוח זה שאסור שאתם תיפגעו"
עידן יוסף
אגודת לדעת קובלת בפני הרשות השנייה על שורה של חריגות בשידורי תחנת הרדיו המזוהה עם שס    בהפרות לכאורה: אפליה מגדרית, תוכן שיווקי אסור, פעילות מפלגתית ואנטי ציוניות
איציק וולף
מייסד הרשת החברתית פייסבוק בן ה-26 נבחר על-ידי המגזין האמריקני טיים לאיש השנה לשנת 2010    "חיבר חצי מיליארד בני אדם ושינה את דרך חיינו"   
ראובן לייב
ייערכו ביריד הארצי השני לבריאות העין בפארק הירקון בתל אביב, בהשתתפות יותר מ-30 ממיטב המומחים לרפואת-עיניים בארץ
אלעזר לוין
הרשות להגבלים עסקיים: ההתאחדות והחברות החליטו במשותף שלא לגשת למכרז לבניית מבנים מוגנים בישובי עוטף עזה    בין הנאשמים: הנשיא נסים בובליל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il