X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התקלה החמורה השביתה את המערכת כליל וגרמה לשרשרת תגובות נזעמות מצד שופטים מנהל בתי המשפט: "אכן ימים קשים עוברים על המערכת בכלל"
▪  ▪  ▪
הנשיאה דורית ביניש [צילום: איקי פוטודינו]

תקלה חמורה ביותר במערכת המחשוב של בתי המשפט, "נט המשפט", השביתה את המערכת כליל החל משעות הבוקר אתמול (יום ד', 15.12.10), כך נודע ל"גלובס".
התקלה החמורה גרמה לשרשרת תגובות נזעמות מצד שופטים, שהועברו ברשת המייל הפנימית של השופטים, לדרישה של נציגות השופטים מהנהלת בתי המשפט להודיע לציבור שהעיכובים הנגרמים בדיונים ובפסקי דין אינם באשמת השופטים אלא בגלל התקלות במערכת המחשב, וכן להזעקת מהנדסי מיקרוסופט העולמית על ידי הנהלת בתי המשפט, במטרה להתגבר על התקלה.
בעקבות התקלה והתגובות הנזעמות של שופטים, שהתרעמו על כך שהם סופגים תלונות ממתדיינים ומעורכי דין, פנתה יו"ר נציגות השופטים, ורדה אלשיך, למנהל בתי המשפט משה גל במייל שהופץ לכלל השופטים. "השופטים מגלים סבלנות אדירה מאז עלתה התוכנה לאוויר", כתבה אלשיך, "אין יום שעובר ללא תקלות או הודעות על האטות. אלא שכל ההאשמות נופלות על השופטים והמזכירות, הצריכים לעמוד בפרץ מול ציבור המתדיינים באולם. נשמעים קולות מקרב השופטים, ובהן הצעות קיצוניות, שאולי אינן ראויות לשופטים, אך גם השופטים הם בני אדם".
אלשיך הציעה שהנהלת בתי המשפט תפרסם הודעה, המגבה את השופטים והמודיעה על הקשיים במערכת הממוחשבת, וכן שלאור התקלות ינוכו ימים אלה מפרקי הזמן הנמדדים לשופטים למתן פסקי דינם. "זה המעט שיכול להיעשות למען השופטים", סיימה אלשיך.
השופט יוסף שפירא מבית המשפט המחוזי בירושלים, המתמודד גם הוא על ראשות נציגות השופטים, כתב כי הוא מחזק את ידיה של אלשיך, ודיווח כי הנושא יועלה לדיון בישיבת הנציגות הראשונה לאחר הבחירות לראשות הנציגות. השופט שלמה לבנוני מחיפה כתב כי "מתחילת הדרך אני חוזר ומתריע ואולם המערכת בשלה". השופט עודד מאור מתל אביב "בתקופה האחרונה אנו עדים להודעות רבות מדי בדבר איטיות במערכת, בעיות בדוקומנטום, ועוד כהנה וכהנה, באחת מההודעות אפילו היה מי שהאשים באיטיות את מזג האוויר הסוער. אני מציע לשלוח הודעות רק כאשר המערכת כן עובדת. האיטיות הבלתי נסבלת של המערכת וגחמותיה השונות, גורמת לנו לעומס בלתי סביר. טוב היה לולא נבחנה המערכת תוך כדי הליכה".
עוד נודע ל"גלובס" כי באחד הדיונים שהתקיימו הבוקר בבתי המשפט, הכתיב השופט בפתח הדיון לפרוטוקול: "מערכת המיחשוב קרסה מאז שעות הבוקר ונכון לרגע זה לא ניתן להסתייע בה. למען האמת אין בפני כל תכתובת עדכנית באשר לדיון היום, לצערי אני מביע בכל לב את התנצלותי בפני הנאשמים ובאי כוחם על השחתת זמנם ועל עוגמת הנפש וגם על עינוי הדין".
בעקבות התקלה במערכת נט המשפט שיגר מנהל בתי המשפט, משה גל, הודעה מיוחדת לשופטים. "אכן ימים קשים עוברים על המערכת בכלל ובכל הנוגע למערכת נט-המשפט בפרט", כתב גל, "בשבועות האחרונים בוצעה עבודת תשתית נרחבת בבסיס המערכת שהקשתה משמעותית את העבודה באמצעותה. כרגע מדובר בתקלה נקודתית המטופלת בדחיפות המתחייבת בנסיבות העניין, על ידי אנשי המקצוע הבכירים ביותר של הספקים וחברת מיקרוסופט העולמית. אנו מקווים שהתקלות שאתם חווים יבואו על פתרונן בקרוב, ויחד עם עדכון הגירסה הקרוב, הכולל שינויים ושיפורים שביקשתם לכלול בתוכנה, ניתן יהיה במהרה לחזור לתפקוד רגיל. נבקש כי תתאזרו בעוד קצת סבלנות עד לפתרון התקלה".

תאריך:  16/12/2010   |   עודכן:  16/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בלאגן בבתיהמ"ש: המיחשוב קרס ומהנדסים הוזעקו מארה"ב
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
"הכל שפיט" פרושו ביטול וחורבן ל"ת
הדמוקרטיה בישראל  |  16/12/10 11:10
2
על ניהול איכות בפיתוח מערכות
איתן גנור  |  16/12/10 13:54
3
השם "נט משפט" דפוק!
פרעוש  |  16/12/10 15:28
4
שוחד הוא יועץ רע לענייני מחשוב
מומחה בתחום  |  16/12/10 15:51
 
- מכיר את הסיפור על
העו"ד שפתר  |  16/12/10 20:54
5
איזה מטומטם קונה מיקרוסופט? ל"ת
ואינטגרציה בחו"ל?  |  16/12/10 16:32
6
קראנו ששידלובסקי היא המטמיעה..
קלצלה  |  17/12/10 04:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חוקרים גילו כי ל-84.5% מהילדים שחיו בבנייני מגורים היו רמות קוטינין שהצביעו על חשיפה לעישון טבק    העשן מחלחל דרך הקירות ודרך מערכות האוורור המשותפות
עידן יוסף
השינוי היחיד בהמלצות לעומת הקיץ: אברכים עד גיל 24 יצטרכו לעשות שנה שירות אזרחי בתחומי חרום    חדו"ש: "קשה להאמין שוועדת גבאי נזקקה לישיבות של חודשים רבים רק כדי לחזור לאותה החלטה מבישה, שמהווה עלבון לכל בן 18 שמתגייס לשרת את מדינתו ולכל עובד המפרנס את משפחתו בעמל"
מחלקה ראשונה
פרופ' אהרן קלרמן מיישם את חזון המכללה האקדמית לחיזוק העיר צפת ופיתוחה, קידום ופיתוח הגליל על-ידי משיכתה של אוכלוסיה איכותית לעיר ולסביבותיה ומתן הזדמנות שווה לאוכלוסיות שונות לרכישת השכלה גבוהה
אלעזר לוין
התחזית ל-2011: 356 מיליון שקל    100 מיליון שקל ב-25 מעדניות    ישקיעו 5 מיליון שקל במיתוג ובפרסום
עידן יוסף
לדברי יו"ר שס, קיבל מראש-הממשלה הבטחה כי יימצא פתרון בטרם תגיע הצעת החוק לשלבי הבשלה    איים: אם הסיכום יופר, נהיה משוחררים ממשמעת קואליציונית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il