X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דברי האם: "אני מתנגדת לעובדה שמקדונלד'ס נכנס לראש של הילדים שלי בלי רשותי וממש משנה את מה שילדי רוצים לאכול" עו"ד שהצטרפו אליה לתביעה ייצוגית: מאשימים את מקדונלנד'ס ב"אחד מתרגילי השיווק הערמומיים ביותר - פיתוי בעזרת צעצוע מול פרצופו של ילד"
▪  ▪  ▪
דרך שיווק ערמומית [צילום: AP]

אישה מקליפורניה תובעת את מקדונלד'ס בטענה כי ענק המזון המהיר משתמש בצעצועים כדרך לשיווק ישיר לילדים צעירים. מונט פרהאם, אימא לשני ילדים קטנים מסקרמנטו, הגישה את התביעה ביום רביעי (15.12.10) בסן פרנסיסקו, יחד עם נציגים מהמרכז למחקר לטובת הציבור (CSPU), וממתינה כעת לאישורו של בית המשפט להגיש אותה כתביעה ייצוגית.
פרהאם, עובדת מדינה בת 41, טוענת כי ילדיה מבקשים שוב ושוב "הפי מיל" ("Happy Meals"), בעיקר בגלל הצעצועים. "אנו נאלצים לומר לילדים 'לא', כל-כך הרבה פעמים, ומקדונלנד'ס מאוד מקשה עלינו לעשות זאת. אני מתנגדת לעובדה שמקדונלד'ס נכנס לראש של הילדים שלי בלי רשותי וממש משנה את מה שילדיי רוצים לאכול".
מייקל ג'ייקובסון, מנהל התפעול של CSPI, האשים את מקדונלד'ס ב"אחד מתרגילי השיווק הערמומיים ביותר - פיתוי בעזרת צעצוע מול פרצופו של ילד". ג'ייקובסון כינה את המהלך השיווקי "לא הוגן, מטעה ולא חוקי", ואמר כי "לתעשיית המזון יש אחריות שלא להתפרץ אל משפחות על-ידי שימוש בטכניקות שיווק שפלות ובזויות שמטרתן לשכנע את הילדים להטריד את הוריהם".
ג'ייקובסון השווה את שיטות השיווק לשיטות השיווק של חברות הטבק הפונות לילדים בעזרת מוצרים כמו "ג'ו קאמל". "מקדונלד'ס גרועה עוד יותר. הם פונים ישירות לילדים קטנים. החברה משתמשת בשיטות לא הוגנות כדי לשכנע את הילדים לשכנע את ההורים לקחת אותם למקדונלנד'ס. חברות הטבק לא מחזרות אחרי ילדים בני שלוש. גם לא קוקה-קולה או פפסי".
בשנת 2006, רשתות למזון מהיר הוציאו יותר מ-520 מיליון דולר על פרסום, שיווק וצעצועים בארוחות ילדים. יותר מ-350 מיליון דולר הושקעו בצעצועים בלבד. בחודש שעבר, מועצת המפקחים של סן פרנסיסקו העבירה חוק הדורש שארוחות בסגנון "הפי מיל" והצעות אחרות של רשתות המזון המהיר המלוות בצעצועים, יעמדו בסטנדרטים תזונתיים או שיוסרו מהתפריט. החוק ייכנס לתוקפו בחודש דצמבר הבא.
מקדונלנד'ס טוענת מצידה כי היא גאה בארוחות "הפי מיל" ותגן עליהן נמרצות, כמו גם על המוניטין של החברה ועל המזון אותו היא משווקת. "אנו עומדים מאחורי רקורד של 30 שנה באספקת חוויות מהנות לילדים ולמשפחות במקדונלנד'ס", אמרה בריג'ט קופינג, דוברת החברה. "אנו מקשיבים לצרכנים שלנו, והורים אומרים לנו בלי הפסקה כי הם מסכימים ומרוצים מארוחות ה'הפי (מיל.) שלנו. אנו משוכנעים כי ההורים מבינים ומעריכים את העובדה שארוחות 'הפי (מיל.) הן פינוק עם איכות והן בחירות תזונתיות בגודל הנכון לילדים ויכולים להתאים לתזונה מאוזנת".
אין זו הפעם הראושנה שה-CSPI תובע את רשתות המזון המהיר בבית המשפט. בשנת 2006, הארגון תבע את חברת קלוג על שיווק דגנים עתירי סוכר לילדים. במקרה זה, CSPI וקלוג הגיעו לעסקה. CSPI תבעה גם את 'קנטקי פרייד צ'יקן' על כך שהם מטגנים את העוף בשמן מיומן העשיר בשומני טרנס. כשהחברה הפסיקה את השימוש בשמן, CSPI ביטלה את התביעה.

תאריך:  16/12/2010   |   עודכן:  16/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אם לשניים תובעת את מקדונלד'ס
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
סתם רודפת בצע ופרסומת מטומטמת ל"ת
יהודה דרורי  |  16/12/10 18:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הכרטיסים החדשים יחליפו את הכרטיסים המגנטיים אשר היו בשימוש משנת 1983    השלמת הפרויקט צפוי לחסוך לתעשיית התעופה כ-1.5 מיליארד דולר בכל שנה
מירב ארד
ההסכם מתיר לחברות תעופה ירדניות ואירופיות לטוס ללא הגבלה בין אירופה לירדן    מו"מ דומה מתנהל גם עם ישראל, תוניס ולבנון
אלעזר לוין
מדרגה חדשה למס רכישה - 7%    מכירת שתי דירות להשקעה - ללא מס    המטרה    להקטין רכישת דירות להשקעה ולהגדיל את ההיצע שלהן בשוק
יפעת גדות
חוקרים בדקו את הקשר בין צמיחה כלכלית לאושר ב-37 מדינות לאורך 22 שנים בממוצע    הממצאים סותרים את הטענה כי קיים קשר חיובי ארוך-טווח בין אושר להכנסה, כשלמעשה, הקשר הוא אפסי
יובל יועז
התקלה החמורה השביתה את המערכת כליל וגרמה לשרשרת תגובות נזעמות מצד שופטים    מנהל בתי המשפט: "אכן ימים קשים עוברים על המערכת בכלל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il