יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, גד שפר, שיגר (יום ה', 16.12.10) מכתב דחוף לשר האוצר
יובל שטייניץ ולשר התחבורה ישראל כ"ץ, בו הוא מבקש את התערבותם במניעת שביתת הנמלים שצפויה לפרוץ בראשית השבוע.
שפר מלין על כך כי בעלי המטענים הם אלו שיאלצו לשלם עבור צעדים שננקטו בסכסוך עבודה שאין הם צד בו. "בעלי המטענים ישלמו את המחיר באובדן לקוחות, באובדן חוזים, באובדן מוניטין וספקים שאינם מוכנים לעבוד עמם, בתשלומים לנמלים ובתשלומים לחברות הספנות", כתב. מנגד, הוא מציין, כי גם בשביתה זו, אם תפרוץ, לא ייגרם נזק ישיר לחברות הנמל, והן אף ירוויחו מדמי אחסנה. "העובדים - לא רק שלא יינזקו, אלא אף ייתכן שיקבלו תגמול נוסף על העבודה המאומצת שישקיעו בהתגברות על הטיפול במטענים שיצטברו לאחר תום השביתה. חברות הספנות שניזוקו, יגלגלו את עלות הנזקים עלינו, המשתמשים בהובלה הימית, היבואנים והיצואנים".
"הכתובת הייתה על הקיר" שפר ציין במכתבו כי "למרות שהכתובת הייתה על הקיר, שוב לא נעשה די כדי למנוע את השביתה הצפויה בנמלי ישראל, וקיבלנו בדאגה רבה את הידיעה על החלטת מוסדות ההסתדרות לאשר שביתה כללית בנמלי המדינה מיום ראשון הקרוב".
"אף שאנו מבינים את צעדי העובדים, שזו, כנראה, דרכם היחידה ללחוץ על הממשלה, כדי שתשב איתם למו"מ על הסכמי השכר שפג תוקפם, אין למשתמשים בשירותי הנמלים יכולת לשאת בנזקי שביתה בנמלים", הוסיף שפר.
הוא ציין כי בעלי המטענים בייצוא ובייבוא רק מתחילים להסתגל לשינויים הגדולים בתעריפי הנמלים ולתשלומים הגבוהים, המושתים עליהם על-ידי חברות הספנות כתוצאה מהרפורמה בתעריפי הנמלים, וכבר עליהם להתמודד עם נזקים קשים, כתוצאה מחסימת הכניסה והיציאה של מטעניהם משערי המדינה.