X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
היקף ההלוואה: כ-18 מיליון שקל ארקו תיכנס לגרעין השליטה בליגד באמצעות רכישת עד 62% מהמניות במקביל, ליגד פרעה חוב ב-18.1 מיליון שקל לבנק המזרחי, שמחל לה על חוב בהיקף של 19 מיליון שקל, צעד שהגדיל הונה העצמי ל-43 מיליון שקל
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

חברת ארקו, שבשליטת איש העסקים אריק קוטלר, צפויה להיכנס לגרעין השליטה של חברת ליגד השקעות. ארקו השלימה עסקת הלוואה לבעל השליטה בליגד, דורון שולדנפרי, בהיקף של 18.1 מיליון שקל, הנושאת ריבית שנתית של 6.75%, והיא צפויה לממש אופציה לרכישת 37% ממניות ליגד בשלב ראשון, שהם מחצית מהחזקות בעל השליטה בחברה.
כמו-כן, קיבלה ארקו אופציות נוספות להגדלת האחזקות בחברה עד כדי 62% מהון המניות המונפק והנפרע של ליגד. מימוש האופציה לרכישת 37% ממניות ליגד ייעשה בתמורה לסכום של 11.1 מיליון שקל.
כחלק מפירעון חוב בהיקף של 18.1 מיליון שקל לבנק המזרחי, באמצעות ההלוואה שקיבלה מחברת ארקו, מחל הבנק לליגד על כ-19 מיליון שקל, ובכך גדל הונה העצמי לכ-43 מיליון שקל. כנגד ההלוואה, שיעבדה ליגד לארקו, בשעבוד קבוע מדרגה ראשונה, את מלוא החזקותיה בהונה המונפק והנפרע של ליגד, כ-72.84% מהון המניות.
ליגד מתמקדת באמצעות החברה הבת שערי העיר בהשכרתם ומכירתם של שטחי מסחר ומשרדים במבנים מניבים שהקימה החברה במודיעין (הבניינים ליגד 1 וליגד 2). כמו-כן, לחברה פרויקט בנהריה הכולל את מלון סול מרין בו 92 חדרים, וכן 43 יחידות נופש.
ארקו החזקות עוסקת בתחומי הפיננסים, בעיקר באמצעות מימון ביניים, נדל"ן לייזום ונדל"ן להשקעה. הקבוצה נמצאת בתהליכי בחינה של הזדמנויות עסקיות שונות בעיקר בתחום הנדל"ן. ארקו מתמודדת בימים אלו על רכישת השליטה גם בחברת מלרג, שנקלעה לקשיים ופועלת נכון להיום תחת צו הקפאת הליכים. במסגרת זו שיפרה ארקו לאחרונה את הצעתה לבעלי האג"ח של חברת מלרג והיא מציעה כעת לבעלי האג"ח 40% ממניות החברה, הקצאה של 10 מיליון שקל, שישמשו לכל פעילויות החברה, סדרת אג"ח חדשה של 40 מיליון שקל לשבע שנים, 70% מחובות לקוחות קיימים לטובת הנושים וקדימות בתשלומים של 20 מיליון שקל ראשונים לנושים מתוך חובות לקוחות קיימים למשך 30 חודשים.
במקביל, קיבל נאמן חברת מלרג רו"ח חן ברדיצ'ב, הצעה נוספת מצד חברת מגנזי תשתיות, ולפיה בעלי האג"ח במלרג יהיו זכאים ל-15%-25% ממניות מלרג וכן סדרת אג"ח אחת של 40 מיליון שקל, ואופציה לסדרת אג"ח נוספת של 40 מיליון שקל באם יסתפקו בעלי האג"ח של מלרג ב-15% ממניות החברה. ההצעה של ארקו, שבשליטת אריק קוטלר, כוללת גם הצעה לבעלי האג"ח של מלרג לאפסייד עתידי בדמות השתתפות ברווחים בשיעור של 70% מעודף הסכומים שיתקבלו ממקורות ההסדר לאחר פירעון מלוא הקרן והריבית בגין האג"ח החדשה.
אסיפת בעלי האג"ח במלרג נדרשת לדון בשתי ההצעות ולקבל החלטה אם להמשיך במו"מ למציאת משקיע חדש למלרג, או לבחור באופציה של הליך לפירוק החברה. עד כה העמידה ארקו למלרג מימון הביניים המאפשר את המשך פעילותה העסקית של מלרג ב-17 הפרויקטים אותם היא מבצעת ושמירה על שלמותם של נכסי החברה. מימון הביניים מממן את ההון החוזר של החברה בעת הקפאת ההליכים עד לאישור הסדר נושים.

תאריך:  16/12/2010   |   עודכן:  16/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נסגרה עסקת ליגד: ארקו העניקה הלוואה לבעלי החברה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית פנה בפנייה דחופה לשני השרים כדי לעצור ברגע האחרון את השביתה הצפויה לפרוץ ביום א'    "שוב נידרש אנו, בעלי המטענים, לשלם עבור צעדים שננקטו בסכסוך עבודה שאין אנו צד בו"
אלעזר לוין
מאבק בין שני השרים הביא להצעת פשרה - פטור לשנתיים    הממונה על התקציבים התנגד
יפעת גדות
ביום ראשון: הפגנה של עובדי ביה"ח "ביקור חולים"    העובדים דורשים להעביר סיוע חד-פעמי מיידי לביה"ח כדי שניתן יהיה להמשיך את פעילותו עד למציאת פתרון קבוע    יו"ר הוועד, רוני עמרם: "כפי שאנו הצלנו חיים אני מקווה שיצילו אותנו"
איציק וולף
יושב-ראש הכנסת וראשי רוב סיעות הבית המייצגים 109 חברי כנסת מכל קצוות הקשת הפוליטית היהודית פנו לנשיא ארצות הברית ולבתי הקונגרס האמריקניים בבקשה לחון את המרגל הישראלי יהונתן פולארד    ממשלות ישראל בעבר ובהווה נמנעו מלבקש מהאמריקנים את שחרור פולארד
יפעת גדות
בישראל תדון בימים הקרובים ועדת הסל בתרופה החדשה אשר עשויה להשפיע על איכות חייהם של כ-30 אלף ישראלים    ההיקף המשוער של העלות ינוע בין 80 ל-125 מיליון שקלים לפי מספר החולים שוועדת הסל תאשר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il