X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
היה ראש אגף התכנון הראשון וממקימי המכללה הבין-זרועית לפיקוד ולמטה היה מאחרוני "דור תש"ח" והיה מעורב בעשייה שהביאה להקמת המדינה
▪  ▪  ▪
[צילום: סער יעקב/לע"מ]

אלוף במילואים אברהם (אברשה) טמיר הלך היום לעולמו. בן 86 היה במותו. הוא יובא למנוחות בטקס צבאי מלא מחר ב-13:00 בבית העלמין הצבאי בקריית שאול בת"א. ארונו יינשא על-ידי שישה קצינים בדרגת אלוף. הוא הותיר אחריו אישה וחמישה ילדים.
טמיר היה ראש אגף התכנון הראשון וממקימי המכללה הבין-זרועית לפיקוד ולמטה.
ראש המטה הכללי, רב-אלוף גבי אשכנזי, פורום המטה הכללי של צה"ל, מפקדי צה"ל וחייליו בסדיר ובמילואים מצדיעים לזכרו ומשתתפים בצער המשפחה.
האלוף אברהם טמיר נולד בארץ ישראל ב-1922. בנעוריו הצטרף לארגון "ההגנה" והוכשר כמפקד מחלקה. בשנת 1944 התגייס לצבא הבריטי ובמסגרתו לחם בחזית איטליה. שנתיים מאוחר יותר צורף למנגנון הקבע של "ההגנה" והשתתף במפעל "הבריחה" להצלת שארית הפליטה ובפעילות הרכש באירופה.
במלחמת העצמאות היה מפקד פלוגה בגדוד "מכמש" של חטיבת "עציוני", לחם בחזית דרום ירושלים ונפצע בפעולה נגד בית צפאפה. הומלץ על-ידי פיקוד המחוז לאות הצטיינות. במרץ 1948 נשלח עם יחידתו לתגבר את גוש עציון הנצור בשיירת "נבי דניאל" ושימש כמפקד הגוש בעת נפילתו (לאחר שמפקד הגוש נהרג). במערכה על גוש עציון במאי 1948 נפצע קשה ונפל בשבי הירדני, ממנו חזר שנה מאוחר יותר.
בשנת 1950 מונה לקצין המבצעים של פיקוד המרכז, תפקיד בו החזיק כשנתיים, עד שהיה למפקד גדוד בחיל הרגלים. בשנת 1954 היה חבר בצוות ההקמה של בית הספר לפיקוד ומטה (פו"ם) ושימש בו כמדריך. בשנת 1956 שימש כקצין האג"ם של פיקוד המרכז. שנתיים מאוחר יותר נתמנה לראש מחלקת המבצעים במטה הכללי ולמפקד חטיבת חי"ר במילואים 99 (במלחמת העצמאות חטיבת "הנגב").
בשנת 1960 הקים את מחלקת תורת לחימה (תו"ל) במטה הכללי ועמד בראשה. בשנת 1962 התמנה למפקד בית הספר לפיקוד ומטה (פו"ם). בשנת 1965 עמד בראש המחלקה לתפקידי מטה באג"ם. בשנת 1966 התמנה לראש מחלקת תכנון וארגון (תוא"ר) במטה הכללי. בשנת 1968 התמנה לעוזר ראש אגף האפסנאות (אג"א). בשנת 1970 התמנה לעוזר ראש אג"ם לתכנון.
במלחמת יום הכיפורים באוקטובר 1973 שימש כסגן בנושאים מבצעיים באוגדת שרון. בשנת 1973, זמן קצר לאחר תום מלחמת יום הכיפורים, הועלה לדרגת אלוף והקים את אגף התכנון (אג"ת). במסגרת תפקידו עמד בראש המשלחת הצבאית במשא ומתן להסדרי הביניים עם מצרים ובהמשך חבר במשלחות לשיחות השלום באיסמעיליה (1977) ובקמפ דיוויד (1978).
בשנת 1979 הקים את היחידה לביטחון לאומי (יל"ל) במשרד הביטחון ועמד בראשה. בשנת 1984 פרש משירות פעיל בצה"ל. זמן קצר אחר-כך מונה למנכ"ל משרד ראש הממשלה וליועץ ראש הממשלה לביטחון לאומי עד 1986. בשנים 1988-1986 היה למנכ"ל משרד החוץ והיה מעורב בשיחות עם המצרים על השבת טאבה.

תאריך:  20/12/2010   |   עודכן:  20/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלוף (מיל') אברהם (אברשה) טמיר הלך לעולמו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תודה והערכה
שושי אחיצורי  |  21/12/10 09:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
אי.ג'י אר.אי. בשליטת שאול אלוביץ, דיווחה על מו"מ לרכישת 2,500 דירות ב-170 מיליון דולר בארה"ב - עם שותף    בדיקת News1 העלתה: המשקיע העיקרי הוא חברת הארבור גרופ    מצרפת את אלוביץ ב-30%, כך שיהיה בעל מיעוט
עופר וולפסון
עפ"י חלון החזרה שנקבע, מעמדו של תושב חוזר ששהה בחו"ל במשך שש שנים ברציפות לפחות יקבל מעמד זהה לזה של עולה חדש, לצורך חישוב נקודות זיכוי מס
עופר וולפסון
כך אומר פרופ' ירון זליכה, לשעבר החשב הכללי באוצר    זליכה הציג הבוקר באיגוד לשכות המסחר את תוצאות מחקרו למציאת מדיניות אלטרנטיבית לעידוד הייצוא, וטען כי אף ממשלה, כולל אלו במסגרתן פעל, לא בדקה אלטרנטיבות לעידוד הייצוא והשאירה לבנק ישראל את הטיפול בשער החליפין
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון חייב את מועצת חבל מודיעין לשלם 165 אלף שקל לעורך דינה לשעבר, למרות שלא נחתם ביניהם הסכם בכתב כפי שנקבע בחוק
איתמר לוין
קיבל עתירת תושבים ממזרח ירושלים וארגוני זכויות אדם וקבע שעיקול כזה מהווה פגיעה קשה בזכויות יסוד של הנישומים, ובהן הזכות לפרטיות, לחופש תנועה ולערעור בפני בית המשפט    "אין לרשויות המס סמכות לגבות את החוב ברשות הרבים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il