X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רובינשטיין: הפוליטיזציה ואינטרסים מקומיים מסוגים שונים ומשונים רובצים לא אחת לפתחן של הרשויות בבואן לקבוע את הסיווגים
▪  ▪  ▪
השופט אליקים רובינשטיין [צילום: פלאש 90]

בית המשפט העליון קורא למחוקק להסדיר בצורה מקיפה את נושא הארנונה, וזאת לאור ריבוי המחלוקות המגיעות לפתחה של המערכת המשפטית. את הדברים אומר היום (ג', 21.12.10) השופט אליקים רובינשטיין, בשולי פסק-דין שעסק במחלוקת בין עיריית עפולה לבין המוסד לביטוח לאומי על סיווג סניף המוסד בעיר לצורכי ארנונה.
עשרות ואולי מאות מקרים של מחלוקות מעין זו, מגיעים מדי שנה לבתי המשפט. מאחר שמדובר בעתירות מינהליות, הנדונות בבתי המשפט המחוזיים, ניתן לערער אוטומטית על פסקי הדין לבית המשפט העליון.
על-רקע זה אומר רובינשטיין: "לא אמנע גם כאן מהשמעת קריאתנו החוזרת, שכבר נלאינו מהפנייה לאסמכתאות לגביה, להסדרה מחודשת על-ידי המחוקק של נושאי הארנונה, שריבוי ההתדיינויות לגביה מעיד על המבוכה, אי-הסדר - ואולי לעיתים גם אי-הצדק - השולטים בה, נוכח גיוון ההגדרות והסייגים".
רובינשטיין מציין לחיוב את חוק ההסדרים משנת 1993, בו נכלל סעיף אשר בא לעשות סדר, לצמצם את הסמכות הרחבה שניתנה לפני כן לרשויות המקומיות ולהסדיר גישה ארצית בעניין סיווגי הארנונה.
ואולם, מוסיף רובינשטיין, גם אם צימצם המחוקק את שיקול הדעת של הרשות המקומית לעניין הארנונה, עדיין נקודת המוצא שלו הייתה כדברי השופט משה לנדוי עוד בשנת 1978: "מי כאבות העיר, שבתוך עריהם יושבים, יודעים איזה ענף מסוגל לשאת נטל כבד יותר של הארנונה מאחרים".
לדעת רובינשטיין, "הניסיון הכרוך במתן שיקול דעת רחב בכגון דא לרשות המקומית הוא לדידי מאכזב, ומבלי לפגוע, הפוליטיזציה ואינטרסים מקומיים מסוגים שונים ומשונים רובצים לא אחת לפתחן של הרשויות. ועל כן לטעמי הגישה שתוארה מפי השופטים לדורותיהם ומפי חכמי המשפט העברי יש בה משום אידיאליזציה, דין רצוי ואמון, שכשלעצמי נראים לי כאופטימיים ביותר במציאות האנושית.
"אכן, דברים יכול שילכו בכיוונים שונים - יהיו רשויות שיגבירו ארנונה ואכיפה כי הקופה הגיעה לצרור נקוב; ורשויות אחרות יעדיפו להיפך, בגלל לחצי תושבים ושיקולים פוליטיים, להטיל מעט ולייחל כי גורמים חיצוניים, בעיקר הממשלה, יחושו לעזרתן; ויהיו שיעלו ארנונה ואכיפה לעסקים שונים ויכבידו עליהם את עולן, ואילו על התושבים יקלו, כפי שאירע גם בענייננו. האיזונים ה'נכונים' אינם פשוטים. בראש וראשונה, כרשות ציבורית, חבות הרשויות בהגינות כלפי כולי עלמא. על כן טעון הנושא, במצב הקיים, בדיקת כל מקרה לגופו".
עוד מציין רובינשטיין, כי הדברים מובאים מבלי לפגוע ברשויות מקומיות רבות העושות מלאכתן נאמנה, אך לטעמו - המשפטים האינסופיים המתנהלים בנושא הארנונה, מצדיקים רביזיה בדרג המחוקק ומחוקק המשנה באופן ארצי ביתר שאת, מאשר ההסדר משנת 1993 שלא צלח דיו. המטרה צריכה להיות, בין השאר, גם שלא יהיו הבחנות סיווג בלתי ניתנות להסבר בין גישת רשות פלונית לגישת רשות אלמונית הסמוכה לה.
המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, אליעזר ריבלין, ציין שהוא מסכים עם הערותיו של רובינשטיין.

תאריך:  21/12/2010   |   עודכן:  21/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון: להסדיר בחקיקה את סיווגי החיובים לצורך ארנונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
סוכרת היא סיבת המוות הרביעית בישראל ושיעור הפטירות מהמחלה בישראל הוא השני בגודלו מבין מדינות ה-OECD    צפויה עלייה של 35% בסך הוצאות המדינה על מחלת הסוכרת, והן צפויות להגיע לכ-3.6 מיליארד שקלים בשנת 2020
עידן יוסף
תשעה צעירים, רובם נערים, הודו כי נהגו לארוב לעוברי אורח ערבים ולתקוף אותם בלילות    נערת פיתוי בת 14 שיכנעה את הערבי באמצעות סיגריה להגיע למקום מבודד, שם הותקף באבנים, בבקבוקי זכוכית ובגז מדמיע
איתמר לוין
הקנס הגבוה ביותר: 500 אלף שקל על נוסע שהגיע מקזחסטן והביא בתיק היד שלו למעלה מ-3 מיליון שקל באירו ובדולרים
עופר וולפסון
מחקר בנק ישראל לשנים 2001 עד 2009 מגלה כי הפער בין כמות השעות השבועיות שהוקצו לכיתה בחינוך הממלכתי-דתי לבין שאר הזרמים גדול בצורה ניכרת    עמד בממוצע על 66 שעות לעומת ממוצע כללי של 55    מדיניות ההעדפה המתקנת התרחבה מאז יישום דוח שושני, אך ככל הנראה הצטמצמה לאחר יישום דוח שטראוס ב-2008
עופר וולפסון
כך עולה מתוכנית התגמול החדשה של היו"ר ומנכ"ל הקבוצה    הבונוס למנכ"ל הנכנס ראובן שפיגל יוגבל עד ל-2.8 מיליון שקל בשנה, והבונוס ליו"ר יוסי בכר יוגבל עד ל-2.4 מיליון שקל    התוכנית כוללת מנגנון לזקיפת בונוס שלילי במקרה של אי-עמידה ביעדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il