X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החוקרים גילו כי אצל נשים שצרכו תזונה בריאה שהכילה כמות גדולה של פירות וירקות, ובעיקר ירקות ממשפחת הבצליים, נראו פחות עדויות לשיגרון ניווני התחלתי במפרק הירך
▪  ▪  ▪
מרכיב פוטנציאלי [צילום: סיגל קולטן]
שום - התרופה ליתר לחץ דם
יפעת גדות
תוספות השום נמצאו קשורות לירידה משמעותית בלחץ הדם אצל חולים עם יתר לחץ דם שאינו מטופל
לרשימה המלאה

אין כמעט מי שלא יודע שאפשר להשתמש בשום כדי להגן מפני מזל רע... אך מדענים גילו כעת כי השום מגן מפני דבר נוסף - לנשים שהקפידו על תזונה עשירה בירקות ממשפחת הבצליים - כמו השום, הבצל והכרישה - היו רמות נמוכות של שיגרון ניווני (אוסטיאוארתריטיס) בירכיים.
מדענים זיהו בעבר קשר, למרות שלא לגמרי מובן, בין משקל גוף לשיגרון ניווני. במסגרת מחקר ראשון מסוגו, החוקרים ניסו לרדת לעומקם של הדפוסים התזוניים וההשפעות שיכולות להיות להם על התפתחות ומניעת המצב.
במסגרת המחקר נבדקו יותר מ-1,000 נשים תאומות, רבות מהן לא סבלו מתסמינים של דלקת פרקים. צוות החוקרים ביצע הערכה מקיפה של דפוסי התזונה של התאומות וניתח נתונים אלו בשילוב עם צילומי רנטגן, שהראו את מידת השיגרון הניווני ההתחלתי בירכיים, בברכיים ובעמוד השדרה של המשתתפות. החוקרים גילו כי אצל נשים שצרכו תזונה בריאה שהכילה כמות גדולה של פירות וירקות, ובעיקר ירקות ממשפחת הבצליים, נראו פחות עדויות לשיגרון ניווני התחלתי במפרק הירך.
המדענים חקרו את המרכיבים הנמצאים בשום ואת ההשפעות המגנות הפוטנציאליות של הירקות ממשפחת הבצלים. הם גילו כי מרכיב הקרוי דיאליל דיסולפיד הצליח להגביל את כמות האינזימים המזיקים לסחוס כשהוחדר לסחוס אנושי במעבדה.
למרות שעדיין לא ברור אם אכילת שום תוביל לרמות גבוהת יותר של מרכיב זה במפרק, הממצאים יכולים אולי לסלול את הדרך לטיפולים עתידיים ולדרכי מניעה של שיגרון ניווני בירכיים. ידוע מזה זמן רב כי קיים קשר בין משקל גוף לשיגרון ניווני וחוקרים רבים ניסו לגלות מרכיבים תזונתיים המשפיעים על המצב, אך זהו המחקר המקיף הראשון שבדק זאת בתאומות. במידה שהממצאים יאושרו גם במחקרים עתידיים, ניתן יהיה אולי לפתח דרך למניעה או תרופה לטיפול באנשים הסובלים משיגרון ניווני.

תאריך:  23/12/2010   |   עודכן:  23/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
במכרז המוסדי הבטיחה החברה גיוס של 89 מיליון ש"ח במחיר של 106 ש"ח לאיגרת חוב    הגיוס הכולל צפוי להסתכם בכ-111 מיליון ש"ח
איתמר לוין
בג"ץ ידון אחרי שביתת הפרקליטים בעתירתו של ליברמן להמשיך ולחקור את מקור ההדלפה של המסמכים שפרסמם יואב יצחק ב-News1    "יש לנו שאלות למדינה, אנחנו נקיים עוד דיון בעניין הזה כשהשביתה תסתיים. ההתערבות פה לא פשוטה"
אלעזר לוין
קבוצת תשובה וצ.מ.ח. המרמן ימכרו 150 דירות, 2,000 מ"ר מסחר וחניון גדול ב-434 מיליון שקל    צ.מ.ח. המרמן רכשה 50% מהפרויקט ב-50 מיליון שקל
אלעזר לוין
"מי שחושב שישחקו אתנו - טועה"    "כדאי שהממשלה תתמוך בחוק, לפני שהכנסת תכפה אותו עליה"    השר ביטל מכרז מחיר למשתכן, אחרי שהתברר שהדירות יעלו מיליון שקל    מתנגד לבנייה להשכרה -"אינני מציע לחזור על המודל של בית שמש"
יפעת גדות
מדענים גילו כי לאחר 16 שבועות של הקפדה על תזונה עשירה בשקדים, נראה שיפור ברמות הכולסטרול LDL ובמדדי הרגישות לאינסולין - גורמי סיכון למחלות לב ובסופו של דבר לסוכרת מסוג 2
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il