X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המשנה לראש הממשלה אמר בכינוס איגוד לשכות המסחר כי העלאת תקציב הביטחון תפגע בכלכלה ובחברה "רוצה לקדם את העלאת אחוז החסימה על-מנת להגדיל את כוחן של המפלגות הגדולות"
▪  ▪  ▪
סילבן שלום בכינוס איגוד לשכות המסחר, היום [צילום: אלעד גוטמן]

"התוספת לתקציב הביטחון היא חלום בלהות. יש לשנות את סדרי העדיפויות לתחומים אחרים המהווים את חוסנו של העם בישראל" - כך אמר (יום ה', 23.12.10) המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, באסיפה החגיגית של איגוד לשכות המסחר שהתקיימה היום בצהריים, לציון 90 שנה ללשכת המסחר ת"א.
בנאומו לפני למעלה מ-800 אנשי עסקים, יו"ר הכנסת, שרים, חברי כנסת ושגרירים, אמר השר שלום כי "תקציב הביטחון גדל מדי שנה על חשבון תחומים אחרים דוגמת הכבאות, החינוך, הבריאות והתשתיות המהווים את חוסנו הלאומי של העם בישראל - צריך לשנות את סדרי העדיפויות".
לדברי השר, העלאת תקציב הביטחון תפגע בכלכלה ובחברה. "מדברים כל הזמן על הגדלת תקציב הביטחון ובתור שר אוצר לשעבר אני אומר לכם שצריך להוריד אותו לטובת צרכים אחרים. מה שמדינת ישראל צריכה זו תוכנית חומש אזרחית, שתבסס את החוסן הלאומי-חברתי חשיבה לטווח ארוך שתאפשר לצמיחה להמשיך ולגדול".
"העלאת אחוז החסימה - רפורמה שניתן לממש"
שלום אמר עוד כי אי היציבות השלטונית בישראל מדאיגה אותו: "בימים הקרובים תצביע הממשלה על תקציב המדינה וכרגע כולם מנסים לקבל פיסה מעוגת התקציב באיומים שונים על הממשלה. זהו מצב בלתי אפשרי ואני סבור כי צריך לשנות את המצב הפרלמנטרי בישראל על-מנת לשמור על יציבות השלטון. אנו תמיד עדים לתופעה החוזרת ונשנית שממשלות נופלות בשנתן השלישית ואני רוצה לקדם את העלאת אחוז החסימה על-מנת להגדיל את כוחן של המפלגות הגדולות. האפשרות של העלאת אחוז החסימה היא רפורמה שבאמת ניתן לבצע אותה.
לין: "להפסיק עם ההשוואות"
את הכינוס פתח אוריאל לין, נשיא איגוד לשכת המסחר ת"א ונשיא איגוד לשכות המסחר, שציין כי "יש להפסיק עם ההשוואות שנעשות, כולל אלו הנעשות במסגרת תקציב המדינה, בין הסקטורים השונים, והניסיון לדרג איזה סקטור חשוב להתפתחות כלכלת המדינה". לדבריו, רק סינרגיה בין הייבוא והייצוא, המסחר, התעשיה והשירותים, יביאו לפריחת הכלכלה. "כל עסק שבעליו לקח סיכונים אישיים כדי לייצר מקומות עבודה ולהגדיל את התוצר חשוב באותה מידה", אמר.
בהמשך נאומו מנה לין שלושה תהליכים המסכנים את עתיד המגזר העסקי, לדעתו: הפליליזציה של תחום הניהול העסקי, ההכבדות הבלתי פוסקות על גב המגזר העסקי וכן שפע ביורוקרטיה ורגולציה, הליכי אישור מסורבלים ותרבות נמוכה של מתן שירות בשירות הציבורי.
"אני מקווה שבעשור הקרוב ישתתף המגזר העסקי בקידום שתי מטרות מרכזיות:קידומם של אלה המצויים בשכבות השכר הנמוכות וחיזוק הפריפריה", סיכם את דבריו.
בן-אליעזר: "הפערים החברתיים מאיימים על קיומנו כחברה"
שר התמ"ת, בנימין בן-אליעזר, דיבר בכינוס על האתגרים העומדים לפיתחה של הכלכלה בשנת 2011: "הכלכלה העולמית עברה שנתיים לא קלות. הכלכלה האמריקנית עדיין מדשדשת וגם זו האירופאית שרויה עדיין באי בהירות.
"האתגרים המרכזיים של כלכלת ישראל נוגעים לשיפור מצב התעסוקה, הפחתת אחוזי האבטלה בפריפריה, קידום פיתוח התשתיות והחזרת הכלכלה למצב הטוב בו הייתה לפני המשבר הכלכלי.
דווקא עכשיו כשישראל השלימה את המעבר ל-OECD אני רוצה להבהיר כי הפערים החברתיים בישראל מאיימים על קיומנו כחברה וכלכלה מתקדמת ולעידוד מגזר המסחר יש תפקיד מרכזי בשיפור המצב".

תאריך:  23/12/2010   |   עודכן:  23/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השר שלום: "התוספת לתקציב הביטחון - חלום בלהות"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
האם השר שלום מייצב את מעמדו
טמבל1  |  24/12/10 10:00
2
צודק סילבן - בטחון אינו הכל
הניה  |  24/12/10 13:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שירלי בר דיין
נקבע כי רק שער 11 ייסגר לשני משחקי ליגה במקום 10 ו-11
עופר וולפסון
בבנק ישראל מציינים כי נתוני המדד האחרונים מצביעים על עלייה בפעילות בקצב מתון יותר מזה שנרשם במחצית הראשונה של השנה    המדד של פרופ' מלניק עלה ב-0.2%: "התפנית לרעה שהסתמנה בחודשים האחרונים אינה נמשכת"
עידן יוסף
משמעות השינויים בנוסח התפילה: הציונות אינה חלק מתהליך הגאולה    תגובת הרבנות: אכן מדובר בתקלה, הנושא ייבדק
איציק וולף
דוח שהוזמן לפני זמן רב על-ידי המשרד לביטחון פנים אך הוסתר מן הציבור מגלה כי פרויקט עיר ללא אלימות בניהולה של ד"ר אורלי אינס היה כישלון    הפרויקט התבסס על הפיילוט בעיר אילת למרות שחלק ניכר מן המדדים שנבחנו הראו על בעייתיות    ד"ר אינס ניהלה את הפרויקט בקנאות וללא שיתוף פעולה אמיתי עם משרדי הממשלה
יפעת גדות
חריקת שיניים עלולה לגרום לכאבי ראש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il