X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוקרים גילו כי ניקור מותני, בשילוב עם סריקת מוח, יכול לזהות חולים עם סימנים מוקדמים לדמנציה מקווים כי בסופו של דבר, רופאים יוכלו להשתמש בבדיקות כדי לבחור את החולים שיקבלו טיפול תרופתי שיאט או יעצור את המחלה
▪  ▪  ▪
חשיבות האבחון המוקדם [צילום: AP]

מומחים מבריטניה מדווחים על דרך שגילו לאבחון אלצהיימר שנים לפני שמופיעים תסמיני המחלה. הם גילו כי ניקור מותני, בשילוב עם סריקת מוח, יכול לזהות חולים עם סימנים מוקדמים לדמנציה. הם מקווים כי בסופו של דבר, רופאים יוכלו להשתמש בבדיקות כדי לבחור את אותם חולים שיקבלו טיפול תרופתי שיאט או יעצור את המחלה.
נכון לעכשיו, אין בדיקה אחת יחידה או מרפא לדמנציה, מצב הפוגע במיליוני בני אדם בעולם כולו, ומומחים בכל העולם מנסים ללא הרף לגלות טיפולים שיוכלו למנוע את המחלה או לפחות להאט את התקדמותה. למרות שישנם תרופות וחיסונים רבים "בצינור", קשה לרופאים לבדוק את יעילותם משום שדמנציה מאובחנת בדרך-כלל רק ברגע שהמחלה מתקדמת יותר.
החוקרים, מהמוסד לנוירולוגיה באוניברסיטת קולג' לונדון, סבורים כי כעת הם יכולים לזהות את הצורה השכיחה ביותר של דמנציה, או אלצהיימר, בשלב המוקדם ביותר שלה, שנים רבות לפני שהתסמינים מופיעים. הגישה שלהם מבוססת על שני מצבים - התכווצות המוח, ורמות נמוכות מהנורמה של פרוטאין מסוים, שנקרא עמילואיד, בנוזל של המוח והשדרה (CSF).
מומחים כבר יודעים מזה שנים רבות כי במחלת אלצהיימר קיים איבוד נפח מוח והצטברות יוצאת-דופן של עמילואיד במוח, כלומר כמות נמוכה יותר של עמילואיר בנוזל המוח והשדרה. צוות החוקרים מאמין כי החיפוש אחר שינויים אלו יוכל לשמש דרך חדשה לאבחון המצב הרבה לפני שניתן לזהות אותו כיום. כדי לאשר זאת, הם גייסו 105 מתנדבים בריאים שעברו סדרת בדיקות.
המתנדבים עברו ניקור מותני כדי לבדוק את רמות נוזל עמוד השדרה והמוח בחיפוש אחר עמילואיד, וסריקות MRI של המוח כדי להעריך את מידת התכווצות המוח. התוצאות, שפורסמו ב-"Annals of Neurology", גילו כי המוח של המתנדבים הנורמלים, עם רמות נמוכות של עמילואיד ב-CSF (אצל 38% מהקבוצה), התכווץ במהירות גבוהה פי שניים מזו של המתנדבים האחרים. בנוסף, מתנדבים אלו היו בסבירות גבוהה פי חמישה לשאת את הגן APOE4 שהוא גורם סיכון למחלה וכן זוהו אצלם רמות גבוהות של פרוטאין נוסף המעלה את הסיכון לאלצהיימר.
למרות שעדיין מוקדם לדעת אם חלק מהמתנדבים יפתחו אלצהיימר, החוקרים מאמינים כי החשדות יאושרו בעתיד ויאפשרו לרופאים לבדוק אלו תרופות יוכלו להועיל בדחיית או במניעת דמנציה.
לגבי אלו שאינם מתלהבים מרעיון של בדיקה כמו ניקור מותני, הכוללת הוצאת נוזל מעמוד השדרה בעזרת מחט, מומחים מנסים כעת לחפש אחר סוג אחר של סריקת מוח שיוכל לשמש לזיהוי רמות העמילואיד. סריקות יכולות לגלות את מצב התכווצות המוח וידוע שטיפולים למחלות רבות יכולים להצליח יותר אם יינתנו בשלב מוקדם של המחלה, והדבר נכון כמובן גם לגבי אלצהיימר. זיהוי דמנציה בשלב מוקדם חשוב במיוחד, משום שהוא יכול לפתוח דלתות לטיפולים חדשים ואולי בעתיד גם לחיסון למצב.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  26/12/2010   |   עודכן:  26/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בדיקה חדשה תזהה אלצהיימר בשלב מוקדם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
הוחלט לשנות את תקנון איגוד מנהלי בתי חולים ולבחור את פרופ' הרט לתפקיד נשיא האיגוד
איתמר לוין
התקבלה בקשתם של כמה מאמצעי התקשורת; היקף פרסומה של הכרעת הדין כולה ייקבע לאחר שהמדינה תביע את עמדתה
עידן יוסף
כך גילה השר אהרונוביץ', שהוסיף כי אי התייצבות פרקליטים לדיונים בוועדות שחרור בשב"ס גורמת לאסירים כבדים להשתחרר    בפתח ישיבת הממשלה הודיע נתניהו כי מיד לאחר הישיבה ידון בעניין עם שרי המשפטים והאוצר ועם מנכ"ל משרדו במטרה להביא לסיומה של השביתה הנמשכת
עידן יוסף
הרבנים הראשיים הראשיים לישראל קוראים להתפלל לרפואתו של המרגל הכלוא בארה"ב וסובל ממחלות קשות - "שיוכל לצאת כשהוא עומד על רגליו"
יפעת גדות
חוקרים זיהו חומרים טבעיים הנמצאים בשומן המורידים את הסיכון לסוכרת מסוג 2    נמצאים בחלב, בגבינה, ביוגורט ובחמאה, ואינם מיוצרים על-ידי הגוף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il