X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שמעון גפסו חשוד בשוחד, בתיווך לשוחד, במירמה, בהלבנת הון ובקשירת קשר לפשע טוען: מדובר בעלילה מצידו של מתלונן סדרתי נגד אישי ציבור בעיר נציג המשטרה סירב להשיב לשאלה האם כולל התיק הסכם עד מדינה
▪  ▪  ▪
[צילום: יותם פרום]
חשוד בלי זכויות
איתמר לוין
פרוקטול הדיון בהארכת מעצרו של ראש עיריית נצרת עלית חושף תמונה עגומה של הצורה המקוממת בה מוארך מעצרם של חשודים
לרשימה המלאה

ראש עיריית נצרת עילית שמעון גפסו, עוזרו, יעקב גולדברג, וראש לשכתו, משי מרצדס-סנואני, נעצרו לחקירה על-ידי שוטרי היחידה הארצית לחקירות הונאה. גפסו חשוד בשוחד, בתיווך לשוחד, במרמה, בהפרת אמונים, בהלבנת הון ובקשירת קשר לפשע.
גפסו חשוד כי קיבל לפני שנתיים שוחד מאיש עסקים ובתמורה נתן לו זיכיון להפעיל שוק בעיר. הוא חשוד, כי ביצע את המעשים הן לפני הבחירות המקומיות בעת שהיה מועמד לראשות העירייה בנובמבר 2008, והן בהיותו ראש העירייה, במסגרת תפקידו.
הבוקר ביצעה המשטרה חיפושים בעיריית נצרת עילית ובבתי החשודים בעיר וביישובים נוספים. שאר העצורים חשודים כי חלק מהעברת הכספים נעשתה באמצעותם. גם איש העסקים שלכאורה העביר את השוחד נעצר.
שופט בית משפט השלום בראשון לציון, רפי ארניה, האריך אחה"צ את מעצרם של שלושת החשודים. ארניה לא נענה לבקשת המשטרה להאריך את מעצרם בשבעה ימים וקבע שייעצרו רק עד 30 בחודש.
בתשובה לשאלת בא-כוחו של גפסו, עו"ד שי אברהם, אישר נציג המשטרה, רב-פקד אלישע קוגן, כי בכספות בביתו של גפסו ובמשרדו לא נתפסו סכומי כסף במזומן. קוגן סירב להשיב לשאלה האם יש בתיק הסכם עם עד מדינה.
פרקליטתם של גולדברג ומרצדס-סואני, עו"ד פנינת ינאי, חשפה שהמתלונן נגד גפסו הוא אדם בשם רביב, אשר לדבריה לפני חמש שנים התלונן נגד ראש העירייה דאז, מנחם אריאב, ונגד אישי ציבור נוספים בעיר "ובסופו של דבר הכל היה עורבא פרח". קוגן השיב בכתב לעיני בית המשפט בלבד. באותה צורה השיב גם לטענתה של ינאי, לפיה לרביב יש עבר פלילי עשיר בתחום ההונאות. הוא סירב לענות לשאלה האם נפתחה חקירה נגד רביב.
אברהם טען בסיכום הדיון, כי מדובר בקשירת קשר ובעלילה נגד גפסו בידי "אדם בעל אינטרסים ברורים". לדברי ינאי, אין זה הניסיון הראשון של רביב להפליל אישי ציבור. לטענתה, מדובר ב"ריטואל קבוע, מאותו מתלונן סדרתי, אשר לא מקבל את מבוקשו מאיש ציבור. כאשר אותו איש ציבור לא נסחט לפניו, הוא מחליט ללכת ולעשות שימוש בהליכי החקירה בצורה מאוד מצערת".
בהחלטתו כתב ארניה: "לחשודים מיוחסות עבירות של לקיחת שוחד, תיווך שוחד, הלבנת הון, מירמה והפרת אמונים, קשירת קשר לביצוע פשע, שוחד בחירות". על-פי הטענות, חלק מהעברות הכספים לגפסו – מאות אלפי שקלים - בוצעו באמצעות שני החשודים האחרים.
"עיינתי בחומר החקירה ונחה דעתי, כי קיים חשד סביר שהחשודים מעורבים בעבירות המיוחסות להם", קובע ארניה. "הוברר לי כי נדרשות מספר פעולות רבות נוספות להשלמת החקירה. מדובר בחקירה מסועפת אשר נדרשות בה פעולות חקירה רבות. נוכח פעולות החקירה הנדרשות, סבורני, כי יש לאפשר את המשך החקירה כשהחשודים נתונים במעצר ממשי, זאת בהתחשב בקיומו של יסוד לחשד, כי שחרורם של החשודים עלול להביא לשיבוש הליכי חקירה ומשפט".

פשיטה גם על עיריית חדרה

חוקרי יאח"ה הגיעו הבוקר לעיריית חדרה והחרימו מסמכים במסגרת חקירה המתקיימת בעניינם של קבלנים אחדים. הקבלנים הם לכאורה אנשי מפתח שקיבלו במתנה אישורים לבנות במקום עסקי בעיר.
שלושה אנשי עסקים אחרים נעצרו לפני כחודש במסגרת אותה חקירה, וכעת פשטה המשטרה גם על משרדי העירייה. העובדים שהגיעו בבוקר לעבודתם לא הורשו להיכנס פנימה עד שהמשטרה סיימה את עבודתה.

בהכנת הידיעה השתתף איתמר לוין
תאריך:  27/12/2010   |   עודכן:  27/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הוארך בשלושה ימים מעצרו של ראש עיריית נצרת עלית
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מתי תגיעו לעיריית יהוד?
טויטו  |  27/12/10 16:55
2
על אשדוד יש כבר חומר ביחאה אבל ל"ת
הם לא עושים כלום!  |  27/12/10 17:25
3
מה רע במתלונן סידרתי
אליהו חיים  |  27/12/10 19:52
4
חנן וייס-רק חברי הסתדרות
מותרים בשוחד  |  27/12/10 20:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
ההכנסות מתיירות נכנסת בלבד הגיעו ל-15 מיליארד שקלים - גידול של 9%    עיקר התיירים הגיעו מארה"ב ומרוסיה    השר מיסז'ניקוב: בשנת 2011 צפויים להיפתח 3,117 חדרי מלון חדשים    הודיע: הדגש בשנה הבא - שיפור השירות לתייר
איציק וולף
התנועה לאיכות השלטון וניצב משנה (בדימ.) סיימון פרי פנו אל יו"ר ועדת טירקל למינויים בכירים וביקשו ממנו להמתין עם אישור מינוי ניצב דנינו למפכ"ל הבא עד לתום בדיקת המבקר בעניינו
שירלי בר דיין
במועדון הבלגי לא מוכנים לשלם על השאלה ורוצים אופציית קניה בקיץ
עופר וולפסון, אלעזר לוין
ועדת הכספים אישרה העברה תקציבית של 420 מיליון שקל למשרד הביטחון מתקציב עודף של משרד הבינוי והשיכון    ח"כ אדרי: "איפה שר השיכון שמוותר כל-כך בקלות על מאות מיליוני שקלים?"    מקור במשרד השיכון: "שטייניץ סידר אותנו. זו רמאות שלא נעבור עליה לסדר היום!"
מירב ארד
הצילומים המרהיבים שהשתתפו בתחרות צילומי הציפורים על שם עמית גפן יוצגו החל ביום רביעי בתחנה לחקר ציפורי ירושלים    הכניסה חופשית    התערוכה תוצג במשך החודשיים הקרובים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il