X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תזכיר החוק שהפיץ המשרד בא לאחר 36 מקרים בשש השנים האחרונות, בהם נרצחו ילדים בידי הוריהם - רובם מתחת לגיל ארבע
▪  ▪  ▪
רצח ילדי משפחת בן דרור

משרד העבודה והשירותים החברתיים מציע לקבוע בחוק את האפשרות להעביר מידע על ילדים העלולים להימצא בסיכון של פגיעה בידי הוריהם. ההצעה באה בעקבות 36 מקרים בהם נרצחו ילדים בידי הוריהם בשש השנים האחרונות, רובם - בני ארבע לכל היותר.
לדברי המשרד, משיחות עם אנשי מקצוע שהיו מעורבים בחלק מהאירועים הללו, עלתה בצורה ברורה התופעה של קושי בהעברת מידע בין השירותים השונים מחד, והסתגרות אנשי המקצוע ושמירה על חיסיון וסודיות מאידך.
עוד אומר המשרד, כי חקירת מקרים חמורים של פגיעה בילדים שהביאה למותם או לנזקים בלתי הפיכים, מצביעה על כשלים בשיתוף פעולה ובהעברת מידע בין שירותים. בדיקה זו תומכת בגישה הרווחת בדבר הצורך בשיפור שיתוף הפעולה בין שירותים לצורך זיהוי, איתור וטיפול בילדים הסובלים מהתעללות והזנחה.
החוקים הקיימים בנוגע להעברות מידע (חוק העונשין - חובת הדיווח, חוק העובדים הסוציאליים, חוק זכויות החולה, חוק הפסיכולוגים, חוק הגנת הפרטיות וחוק הנוער), יוצרים מחסומים המונעים העברת מידע בין אנשי המקצוע השונים. מצב זה מחייב מסגרת חוקית שתאפשר שיתוף במידע בין אנשי המקצוע השונים הבאים במגע עם ילדים בסיכון ובני משפחותיהם.
לדברי המשרד, החוקים אינם מכסים מצבים בהם אצל איש המקצוע הבודד, הרואה את הילד או את ההורה ולעיתים את שניהם, לא מתעורר חשד לסכנה המחייב דיווח על-פי החוק. אולם, פיסות שונות של מידע הנמצאות אצל אנשי מקצוע שונים והצלבתן, הן אלה שעשויות להוביל למסקנה, כי מדובר במצב סכנה או העלול להוביל לסכנה. "המטרה בשיתוף המידע אינה לצורך דיווח על בן המשפחה כחשוד בפגיעה בילד אלא מטרתה לוודא, כי הילד לא יהיה חשוף לסכנה", מדגיש המשרד.
בתזכיר הצעת חוק שהפיץ המשרד בין גורמי האכיפה והממשלה מוצע, כי מנהל מחלקה לשירותים חברתיים או עובד סוציאלי מהמחלקה אשר המנהל הסמיך אותו, יוכלו לפנות לבעלי המקצוע המנויים בחוק ולקצין משטרה כפי שהוגדר בחוק, לשם קבלת מידע על קטין או על בן משפחתו, אם יש להם חשש לפגיעה בשלומו הנפשי או הגופני של הקטין.
הפנייה תיעשה בכתב ויפורטו בה סוגי המידע אותו מבקש המנהל לדעת. מי שיקבל פנייה כזו, יהיה חייב למסור את המידע אשר ברשותו, גם אם מוטלת עליו חובת סודיות מכוח כל דין או הסכם. מסירת המידע תיעשה לאחר קבלת הסכמת ההורה של הקטין או בן המשפחה עליו מבוקש המידע, בכפוף לחריגים הקבועים בחוק.
עוד מוצע, כי בעל מקצוע, הסבור שקיים חשש ממשי לפגיעה בשלומו הנפשי או הגופני של קטין, יהיה רשאי להעביר את המידע שברשותו למנהל המחלקה לשירותים חברתיים. המנהל יהיה רשאי להעבירו לעובד סוציאלי במחלקה לשם טיפול בקטין, וכן לגורם טיפולי אחר אשר יוכל לעזור לקטין.
החוק מציין, כי קצין משטרה אשר ברשותו מידע על קטין, לא יהיה חייב למסור את המידע אם מסירתו עלולה לגרום לשיבוש הליכי חקירה או משפט, או עלולה לחשוף שיטות חקירה או מקורות מידע שיש אינטרס לא לגלותם.

תאריך:  27/12/2010   |   עודכן:  28/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משרד העבודה: לאפשר העברת מידע על הורים המסכנים את ילדיהם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
מחקר שנערך בבית הספר לחינוך של אוניברסיטת בר-אילן מזים את התיאוריה הישנה, לפיה לבני משפחות מעוטות-ילדים יש יכולת שכלית גבוהה יותר מזו של בני משפחות ברוכות-ילדים
זיו אברג'יל
ג'ון גרגורי יאלץ להסתדר בלי קפטן הקבוצה הפצוע. (18:00, ישיר ב-5LIVE+)
עופר וולפסון
ע"פ הצעת החוק של ח"כ דנון, תתווסף אזהרה לפרסומים הדומה לזו המופיעה בפרסומי הסיגריות    הרשות לעסקים קטנים ובינוניים הגישה מספר הסתייגויות: "לא ניתן לערוך הקבלה בין אלכוהול לבין סיגריות, שכן צריכה מבוקרת של אלכוהול אינה מסיבה כל נזק"
עופר וולפסון
מחיר ליטר בנזין יעלה עד 2012 ב-40 אגורות נוספות    לדברי האוצר, מטרת ההעלאה הינה הפחתת הזיהום עקב השימוש הרב בדלקים, ע"י עידוד אזרחים לעשות שימוש בתחבורה הציבורית    באופוזיציה הגיבו: "בדיחה עצובה, קודם שהאוצר ישפר את התחבורה הציבורית ואח"כ שיעלה את מחיר הדלק"    ח"כ אמנון כהן משס קיבל אישור להחרגת מפעל נשר של נוחי דנקנר מהעלאת המיסים
אלעזר לוין
הוציא מכרזים למכירת מגרשים ל-1,350 דירות בראש העין    כחלק מתוכנית גדולה ל-8,600 דירות    מגרשים ל-736 דירות בשכונת אחיסמך בלוד    ימכור מגרשים גם ברמלה, נתניה ועפולה    כל המגרשים - באיזורי ביקוש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il