X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חולות בדלקת מפרקים שגרונית הן נשים צעירות ועובדות אם לא מגלים את המחלה בזמן, הן הופכות לנכות שנזקקות לקיצבת נכות בשל הפסקת עבודתן יש היום תרופות חדשות שיכולות לחסוך הרבה ימי אשפוז אם יינתנו בזמן
▪  ▪  ▪
12 שבועות המתנה [צילום: מאגר הכללית]

חוסר זמינותם של הרופאים הראומטולוגים הוא החסם העיקרי המונע אבחון וטיפול מוקדם בחולות בדלקת מפרקים שגרונית, כך עלה הבוקר (יום ג', 28.12.10) בדיון הוועדה לקידום מעמד האישה שיזמה ח"כ אנסטסיה מיכאלי. המחלה, שפוגעת בעיקר בנשים צעירות, אינה ניתנת לריפוי, אבל אפשר לעצור אותה ולהגיע לתקופות הפוגה בהתפרצותה אם מאבחנים אותה ומתחילים להעניק טיפול מתאים בשלב מוקדם.
האבחון והטיפול המוקדם שהינם כה קריטיים במחלה זו אינם קורים גם בשל חוסר מודעותם של רופאי משפחה ואף של אורתופדים רבים, שאינם מפנים את החולות לבדיקות הנכונות ולראומטולוג בשלב מוקדם של המחלה. גם כשעולה הרעיון לשלוח את החולה לראומטולוג, התור הממוצע לקביעת תור לראומטולוג עומד היום על 12 שבועות, וזאת בשל מספרם המועט.
"עד לא מזמן אפשר היה להתמחות בראומטולוגיה בשני בתי חולים בלבד", אמר פרופסור אורי אלקיים מהאיגוד הישראלי לראומטולוגיה, "בית החולים אסף הרופא קיבל לאחרונה תקן למתמחה אחד, באיכילוב יש 4 תקנים למתמחים ובתל השומר שניים. אם לא יגדילו את התקנים למתמחים בראומטולוגיה, המצב החמור הזה יימשך".
"כל החולות בדלקת מפרקים שגרונית הן נשים צעירות ועובדות", אמרה הילי וואלך, יו"ר עמותת מפרקים צעירים, "אם לא מגלים את המחלה בזמן, הן הופכות לנכות שנזקקות לקיצבת נכות בשל הפסקת עבודתן. המדינה מוציאה הרבה כסף על המחדל הזה. חלק מהתרופות מוכרות היום בסל וחלק לא. יש היום תרופות חדשות שיכולות לחסוך הרבה ימי אשפוז אם יינתנו בזמן. בעולם נותנים היום לחולות תרופות ביולוגיות שהוכחו כמונעות נזקים".
"דלקת פרקים תוקפת נשים ביחס של שמונה נשים על כל גבר חולה", אמרה ח"כ ד"ר רחל אדטו, "לצערנו תפיסת העולם היום היא - כמה זה עולה לי היום, בלי חשבון לטווח הארוך. לפני 8 שנים היה מאבק דומה בעניין התרופות לטיפול באוסטאופורוזיס. בעקבות המאבק ההוא הבינו לבסוף שהחשיבה לטווח ארוך משתלמת גם כלכלית כי חוסר טיפול מוציא את הנשים ממעגל העבודה, החיים והמשפחה".
"כפי שנותנים לקשישים שעות טיפול, כך צריך הביטוח הלאומי לתת שעות טיפול לחולות דלקת מפרקים לאחר לידה", אמרה ורד סווייד, מנכ"ל הרשות לקידום מעמד האשה במשרד ראש הממשלה. "חוסר המודעות למחלה גורם לסדר גודל נמוך של אבחון. אף אישה שפגשתי לא הגיעה מיד לראומטולוג. יש להנפיק דף זכויות ולהעלות את המידע לאתר משרד הבריאות, שכל חולה תדע מה הטיפולים שמגיעים לה".

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  28/12/2010   |   עודכן:  28/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רחל אדטו
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחסור בראומטולוגים מונע טיפול חשוב בנשים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
דירקטוריון דיסקונט אישר אתמול את הקמת החטיבה החדשה לאסטרטגיה ולשיווק בראשות סמנכ"ל בכיר בבנק    יובל גביש, יו"ר אייס אוטו דיפו, מונה לסמנכ"ל בכיר ולראש החטיבה הקמעונאית
איתמר לוין
ארגון האלמנות והיתומים טוען בעתירה לבג"ץ, שמשרד הביטחון אף מתכוון להפחית במחטף את השתתפותו בביטוח הרכב של חבריו
עופר וולפסון
שדולת ארץ ישראל בכנסת תגיש הצעת חוק נגד חברות ישראליות שיחרימו תוצרת מיו"ש, מהגולן וממזרח ירושלים, כפי שהתחייבו מספר חברות לעשות בחוזה בניית העיר הפלשתינית רוואבי
איציק וולף
שר הפנים הורה לאנשי משרדו להעניק עדיפות להצבת ציוד כיבוי וכבאית באזור התעשיה רמת חובב    זאת בשל החומרים המסוכנים הנמצאים במקום ובשל הזמן הרב שנדרש לכבאיות מבאר שבע להגיע אל המקום בשעת שריפה
יפעת גדות
מחקר חדש מגלה כי העיניים הן למעשה החלק קריטי שעוזר לנו להבחין בין פנים אמיתיות לכאלו שלא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il