X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התובע טוען שבמכוניות הונדה סיוויק בעלות חמש דלתות אין גלגל רזרבי - למרות שהתקנות מחייבות זאת
▪  ▪  ▪

בעלי מכונית הונדה סיוויק 5 דלתות מבקש לאשר תביעה ייצוגית בסך 34.5 מיליון שקל נגד יבואנית הרכב, חברת מאיר שבבעלות יעקב שחר וישראל קז. התובע, שגיא קרשובר, טוען שהמכונית מיובאת בלא גלגל רזרבי וזאת בניגוד לתקנות התעבורה.
בבקשה, שהוגשה אתמול (ב', 27.12.10) לבית המשפט המחוזי מרכז באמצעות עו"ד דן אשכנזי, אומר קרשובר, כי לפני עשרה ימים, לאחר שאירע תקר באחד מגלגלי המכונית, גילה לראשונה שאין בה גלגל חילוף. לדבריו, נראה שחברת מאיר מסתמכת על תקנה 365א לתקנות התעבורה, שכביכול מתירה לה לשווק את המכוניות מן הדגם הזה ללא גלגל חילוף, מפני שבמקומו יש מדחס למילוי אויר בגלגל וערכה לסתימת דליפת אוויר.
ואולם, טוען קרשובר, תקנה זו מדברת במפורש על רכב "שתכנן יצרנו בלא מקום לנשיאת גלגל חילוף". לעומת זאת, בהונדה סיוויק 5 דלתות יש מקום לגלגל חילוף, הגלגל מופיע ומוזכר בחוברת השירות המסופקת עם המכונית, ומאיר גם מוכנה למכור אותו לרוכשי המכונית תמורת הוספת 2,500 שקל למחיר הבסיסי, כפי שהוצע לו עצמו.
לדברי קרשובר, תקנה 365א לא נועדה במקורה לפטור יבואני רכב מהוספת גלגל חילוף למכוניות גדולות וכבדות. על-פי פרוטוקול הדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת, בו אושרה התקנה בפברואר 2005, המטרה הייתה לאפשר ולעודד ייבוא מכוניות קטנות ביותר, שלא ניתן להתקין בהן מקום לגלגל חילוף מפאת קוטנן.
לטענת קרשובר, על מאיר לפצותו בסכום השווה לזה אותו היא דורשת בעבור גלגל חילוף שיתאים למכונית (דהיינו 2,500 שקל), או לחילופין לספק לו כזה. לדבריו, לסעד זהה זכאי כל מי שרכש מכונית זו בשבע השנים האחרונות. על-פי נתוני מסירות הרכב מדגמי הונדה בשלוש השנים האחרונות, מניח קרשובר שמחציתן היו מהדגם המדובר, ובסך-הכל - 13,800 מכוניות. לפיכך, סכום התביעה כרגע הוא 34.5 מיליון שקל.
עוד מבקש קרשובר מבית המשפט להוציא צווי עשה או צווי מניעה, שיחייבו את מאיר שלא למכור בעתיד מכוניות מהדגם הנדון ללא גלגל חילוף, ולספק לכל רוכש עתידי גלגל חילוף.
טרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  28/12/2010   |   עודכן:  28/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בקשה לתביעה ייצוגית ב-34.5 מיליון שקל נגד יבואנית הרכב מאיר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חוסר זה בתשתיות יוצר פער בלתי סביר, בלתי הוגן, ומפלה שרירותית בין הטיפול שמקבל חולה באירוע לב לעומת חולה באירוע מוח    מרבית החולים מגיעים לבית החולים מעבר ל-4.5 שעות מתחילת האירוע וכך מחמיצים את "חלון הזדמנויות" לקבלת טיפול מציל חיים ומונע נכות בתרופה ממיסת קרישים (T-PA), שב-2010 ניתן רק ב-5.9% מהמקרים
מירב ארד
עלוני היעד כוללים מצידם האחד מידע עדכני, טיפים והמלצות ומצידם האחר מפה מפורטת של העיר וכן מפת הרכבת התחתית    תוכן העלונים מתעדכן על בסיס דו חודשי
יפעת גדות
עד קום המדינה רכשה הקרן יותר ממיליון דונם אדמה, ואחרי הקמת המדינה, קק"ל היא הגורם המרכזי בהתיישבות החקלאית
איתמר לוין
קובע: החברה נטלה ללא רשות נעליים שהוכנסו לתיק כמוצגים, צילמה אותן והגישה לבית המשפט העליון צילומים מטעים
איתמר לוין
בית המשפט לא מצא מניע לרצח בשנת 2008, למעט האפשרות שהרוצח היה שיכור או מסומם בעת שרצח אישה בדירתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il