כתבנו עידן יוסף מוסיף כי מוקדם יותר היום קיים כ"ץ ביקור במועצה האזורית משגב, והשתתף (באיחור מה) בחנוכת התחבורה הציבורית לאיזור. בפגישת עבודה שקדמה לטקס שמעו השר ואנשי משרדו גם על האתגרים התעבורתיים הנוספים של משגב: צומת מורשת, כביש יודפת-הררית וכמון–מכמנים, כביש עוקף סח'נין ועוד. אנשי המשרד ציינו שצומת מורשת, שעומד בשלבי תכנון מתקדם, ייכנס לרשימת 'הפרויקטים הקטנים' לקידום בכפוף לבחינה כלכלית. שאר הנושאים יקודמו בפגישות עבודה נפרדות בדרגים המקצועיים. בפגישה הוצגה גם בעיה תעבורתית נוספת, שעלתה ביתר שאת עם השקתה של התחבורה הציבורית - הצורך בתאורת צמתים, ובמעברי חציה או תמרורי אזהרה, לטובת הנוסעים היורדים ועולים בתחנות. אנשי משרד התחבורה אמרו שיבחנו את הנושא מהבטים הנדסיים ובטיחותיים ויקדמו פתרון מהיר. כ"ץ: "כמי שגדל וחי ביישוב מרוחק (כפר אחים, ע.י.) אני יכול להעריך את התרומה האדירה של מערך התחבורה הציבורית למועצה אזורית כמו משגב". אביב רטנר, תלמיד י"ב מגילון, פנה לשר התחבורה ואמר לו: "יש ברכה מקובלת אותה זוכה לשמוע כל נהג טרי במשגב מיד לאחר קבלת הרישיון: 'מזל טוב, אומרים החברים, קיבלת רגליים'. הבדיחה הפנימית הזו מתארת בצורה הטובה ביותר את הקושי איתו מתמודדים רבים מבני הנוער והצעירים במשגב. כמו רבים מחבריי, גם אני עבדתי שעות נוספות בניסיונות שכנוע של הוריי ואחיי הבוגרים, בתחינה נואשת שיסכימו לקחת ולהחזיר אותי מבילויי או ביקור אצל חברים ביישוב שכן. בפעמים בהן לא מצאנו אבא פנוי או אימא זמינה, נאלצנו להסתדר בדרכים פחות קונבנציונאליות כדי להגיע ליעדנו". בתום פגישת העבודה נסע השר להררית, להמחשת בעייתיות הכביש, ומשם חזרה למשגב, בקו 43 של נתיב אקספרס, שהוביל את המשלחת לטקס החגיגי בפארק תעשיות משגב.
|