X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ישראל כ"ץ אתמול בנתיב המהיר בתל אביב [צילום: ששון תירם]
כ"ץ: תקציב התשתיות גדל מ-100 ל-120 מיליארד שקל
"אני הזזתי את כל הפרויקטים התקועים - הרכבת לירושלים, הרכבת בת"א, הכביש המהיר, שדה התעופה תמנע" "הכסף ישנו, והבעיה העיקרית היא להחליט, ואחר כך לבצע" לא התייחס לדליקה ברכבת

תקציב ההשקעה בתשתיות לעשור זה גדל מ-100 ל-120 מיליארד שקל. כך הודיע (יום ג', 28.12.10) שר התחבורה ישראל כ"ץ. הוא דיבר בוועידה השנתית של התאחדות הקבלנים, שנערכה באיירפורט סיטי. הוא הוסיף: "הבעיה איננה כסף, כי הוא ישנו. הבעיה היא לקבל החלטות, ואחר כך לבצע אותן!".
כ"ץ אמר כי הצליח להזיז פרויקטים גדולים, שהיו תקועים במשך שנים. הוא ציין את הפרויקטים הבאים:
  • הרכבת המהירה לירושלים, שהייתה תקועה ארבע שנים "בגלל ויכוח על שביל של 200 מטר". השר אמר: "אנשי אגף התקציבים מתגוררים במודיעין, והרכבת כבר מגיעה לשם, אז במימון הרכבת לירושלים הם לא ממהרים". הוא סיפר כי הופיע שלוש פעמים בפני המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, וכן פעל בכנסת, כדי לפתור את בעיית השביל ולקדם את הסלילה. "הכסף הוא לא בעיה, הוא שוכב ומחכה. אנחנו כורים שתי מנהרות באורך 12 קילומטר".
  • הרכבת התחתית בת"א. כ"ץ: "היא תעלה11 מיליארד שקל. הכסף נמצא, והוא פשוט שכב! הזזתי את הפרויקט".
  • הנתיב המהיר נתב"ג-ת"א, שייחנך ב-7 בינואר: "כשנכנסתי לתפקיד, הכביש היה תקוע. לקחתי על עצמי לפתור את הבעיה, והכביש יופעל! הנסיעה בו תהיה בנוסחה מסובכת מאוד, שרק פורטוגל הפעילה כמותה. אני מקווה שהכל יפעל כשורה. יעברו בו 1,600 כלי רכב בשעה".
  • שדה תעופה בתמנע: "נוציא את שדה התעופה ממרכז אילת ונעביר אותו לתמנע, במרחק 18 קילומטר. הקרקע באילת תתפנה לבנייה. במינהל מקרקעי ישראל אמרו לי בתחילה, ששווי הקרקע הוא 30 מיליון דולר (כ-110 מיליון שקל). אחר כך שכר המינהל שמאי; מנכ"ל המינהל ירון ביבי לחץ עליו שיוריד את השומה, אך הוא קבע ששווי הקרקע 520 מיליון שקל! מכירת הקרקע תממן שליש מההשקעה בבניית שדה התעופה החדש, ויוכלו לנחות בו מטוסים מכל הגדלים".
  • שדה דב: "בתוך זמן לא ארוך נקבל החלטה לגביו - צריך לאתר שדה חלופי. אני יודע שזה תהליך שיימשך שנים, אך בסופו של דבר תתפנה קרקע לבניית 12 עד 18 אלף דירות".
ישראל כ"ץ הסביר כי מנחים אותו שלושה עקרונות: חיזוק בפריפריה וקירובה למרכז הארץ, חיזוק ירושלים, חילוץ פקקי התנועה במרכז הארץ.
שר התחבורה לא התייחס בנאומו לדליקה שהייתה הבוקר ברכבת, אף שהיא בתחום אחריות משרדו.

בובליל: אבל מי יבנה?!

כ"ץ מבין חשיבות התח"ץ: "גדלתי בישוב מרוחק"
כתבנו עידן יוסף מוסיף כי מוקדם יותר היום קיים כ"ץ ביקור במועצה האזורית משגב, והשתתף (באיחור מה) בחנוכת התחבורה הציבורית לאיזור. בפגישת עבודה שקדמה לטקס שמעו השר ואנשי משרדו גם על האתגרים התעבורתיים הנוספים של משגב: צומת מורשת, כביש יודפת-הררית וכמון–מכמנים, כביש עוקף סח'נין ועוד. אנשי המשרד ציינו שצומת מורשת, שעומד בשלבי תכנון מתקדם, ייכנס לרשימת 'הפרויקטים הקטנים' לקידום בכפוף לבחינה כלכלית. שאר הנושאים יקודמו בפגישות עבודה נפרדות בדרגים המקצועיים.
בפגישה הוצגה גם בעיה תעבורתית נוספת, שעלתה ביתר שאת עם השקתה של התחבורה הציבורית - הצורך בתאורת צמתים, ובמעברי חציה או תמרורי אזהרה, לטובת הנוסעים היורדים ועולים בתחנות. אנשי משרד התחבורה אמרו שיבחנו את הנושא מהבטים הנדסיים ובטיחותיים ויקדמו פתרון מהיר.
כ"ץ: "כמי שגדל וחי ביישוב מרוחק (כפר אחים, ע.י.) אני יכול להעריך את התרומה האדירה של מערך התחבורה הציבורית למועצה אזורית כמו משגב".
אביב רטנר, תלמיד י"ב מגילון, פנה לשר התחבורה ואמר לו: "יש ברכה מקובלת אותה זוכה לשמוע כל נהג טרי במשגב מיד לאחר קבלת הרישיון: 'מזל טוב, אומרים החברים, קיבלת רגליים'. הבדיחה הפנימית הזו מתארת בצורה הטובה ביותר את הקושי איתו מתמודדים רבים מבני הנוער והצעירים במשגב. כמו רבים מחבריי, גם אני עבדתי שעות נוספות בניסיונות שכנוע של הוריי ואחיי הבוגרים, בתחינה נואשת שיסכימו לקחת ולהחזיר אותי מבילויי או ביקור אצל חברים ביישוב שכן. בפעמים בהן לא מצאנו אבא פנוי או אימא זמינה, נאלצנו להסתדר בדרכים פחות קונבנציונאליות כדי להגיע ליעדנו".
בתום פגישת העבודה נסע השר להררית, להמחשת בעייתיות הכביש, ומשם חזרה למשגב, בקו 43 של נתיב אקספרס, שהוביל את המשלחת לטקס החגיגי בפארק תעשיות משגב.

[צילום: יח"צ]
תאריך:  28/12/2010   |   עודכן:  29/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כ"ץ: תקציב התשתיות גדל מ-100 ל-120 מיליארד שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
נתניהו הודיע על תמיכה בהצעת החוק המבטיחה סובסידיה ממשלתית של 800 שקל בחודש, ל-20 שנה, לזוגות צעירים באזורי פיתוח, כדי לאפשר להם להגדיל את המשכנתה ב-140 אלף שקל
מערכת אתר ערוץ הספורט
המדורגת 10 בעולם תתייצב באילת עם סגל נבחרת בלארוס למשחקים
עמר בנוביץ
עוזר מאמן הירוקים ידריך בשמינית גמר הגביע מול ראשל"צ עקב מחלתו של חסין
עופר וולפסון
בדיון בוועדת הכלכלה בהסכם אספקת הגז שח החברה לישראל עם EMG המצרית, אמר מנכ"ל ישראמקו כי ערך קידוח תמר נחתך ב-80%    צביקה ברודצקי, מראשי מאבק "המשקיעים הקטנים", אמר ליו"ר הוועדה שאמה-הכהן כי הוא פוקד אנשים לליכוד שיפעלו נגדו
עופר וולפסון
סבב מינויים בלשכת נתניהו: יועצו הבכיר, גיל שפר, יתמנה למנהל הלשכה    ראש לשכת נתניהו המכהן, נתן אשל, ימונה לתפקיד ראש הסגל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il