X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך עולה מהסקירה השנתית של רשות ההסתדרות לצרכנות חברות הסלולר עומדות בראש הסקירה, עם 15% מסך התלונות עלייה של 100% בתלונות נגד חברות הכבלים והלוויין מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות: "אחד מכל שישה צרכנים נפגע מחברה סלולרית"
▪  ▪  ▪
מדברים ונפגעים [צילום: פלאש 90]

מהסקירה השנתית שהכינה רשות ההסתדרות לצרכנות לשנת 2010 עולה (יום ה', 30.12.10) כי למעלה משליש מתלונות הצרכנים היו נגד חברות התקשורת (טלפון קווי, טלפון סלולרי, אינטרנט, חברות הכבלים והלוויין), כאשר במקום הראשון עומדות תלונות הצרכנים נגד חברות הסלולר, כ-15% מכלל התלונות.
סקירת התפלגות תלונות הצרכנים מבוססת על מדגם של כ-5,000 תלונות.
רוב התלונות בענפי התקשורת השונים היו עקב מבצעים שונים אשר הובטחו לצרכנים ולא קוימו במלואם, פערים בין ההבטחות אשר הובטחו לצרכנים על-ידי סוכנים או מוכרים לבין חיוב הצרכנים בפועל, אי-משלוח הודעה על סיום תקופת המבצע, חיובים וקנסות מופרזים ועוד.
עוד עולה מהסקירה, כי כ-12% מהצרכנים התלוננו על חברות הלוויין והכבלים, לעומת 6% בשנה שעברה - נתון המהווה עלייה של 100% בתלונות הצרכנים. בנוסף, כ-12% מהתלונות היו נגד עוסקים בענף הרהיטים וכ-11% מהתלונות היו נגד חנויות מוצרי חשמל. 8% מהתלונות עסקו בהלבשה והנעלה, כ-8% בעסקות מכר מרחוק; תלונות נגד בעלי מלאכה שונים היו 5%, ותלונות עקב עסקות רוכלות ונגד חברות אינטרנט היוו אחוז דומה, בכל תחום. תלונות הצרכנים בתחומי התיירות ונופש היוו 4% מכלל התלונות ושאר סוגי התלונות (למשל, על חנויות אופטיקה, קורסים, בנקים, כרטיסי אשראי, מכוני כושר ועוד) היוו עוד 15%.
"מציאות בעייתית בתחום הצרכנות בישראל"
מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, עו"ד ירון לוינסון, אמר בתגובה כי "הממצאים מלמדים על מציאות בעייתית מאוד בתחום הצרכנות בישראל. אחד מכל שישה צרכנים נפגע מחברה סלולרית, אחד מכל שמונה צרכנים נפגע מחברות הלוויין או הכבלים או מהעוסקים בתחום הרהיטים. אני מקווה כי ההחלטות הרגולטוריות האחרונות בענף הסלולר, כגון צמצום קנסות היציאה, הכנסת מפעלים וירטואליים, הפחתת דמי הקישוריות ועוד, יביאו לצמצום התלונות בענף זה. לצערי, עליית התעריפים האחרונה שעליה הכריזו החברות הסלולריות מוכיחה כי יש לנקוט צעדים נוספים נגדן".
לוינסון הדגיש עוד כי מצב חמור במיוחד שורר בתחום השימוש בעסקות מכר מרחוק וניצולן לרעה נגד קשישים וחלשים: "קיימת תופעה בהיקף נרחב שחברות אשר מוכרות מוצרים באמצעות הטלפון מתקשרות לקשישים, ובדרכי פיתוי והטעיה גורמות להן לרכוש מוצרים שונים, שחלקם כלל אינם נחוצים להם. לאחר מכן, ועל-אף שהחוק מאפשר לבטל עסקה כזו תוך 14 ימים מיום קבלת המוצר, החברות הללו אינן מבטלות תמיד את העסקות, וממשיכות לגבות שלא כדין סכומים גבוהים מן הצרכנים", אמר לוינסון. "לרשות ההסתדרות לצרכנות הגיעו גם השנה עשרות רבות של תלונות כאלו. מדובר בתופעה שיש לעקור מן השורש - ובהקדם". הוא הוסיף, כי על התמ"ת לנקוט יד קשה נגד העוסקים שנוהגים כך.
לוינסון גם אמר, כי הוא מקווה שהתקנות החדשות בדבר החזרת מוצרים שנרכשו בחנויות ישפרו את מצב הצרכנים: "על כל הצדדים הנוגעים בדבר לנהוג באחריות, לטובת הצרכנים והסוחרים כאחד".

תאריך:  30/12/2010   |   עודכן:  30/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חברות אינטרנט
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
למעלה מ-30% מתלונות הצרכנים - נגד חברות התקשורת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
איש סודו של קצב גרם ל-א' להתקשר ללשכת הנשיא ולהתעניין בעבודה, וכך יצר את הרושם השקרי כאילו היחסים בינה לבין קצב היו תקינים
איתמר לוין
ההרשעה בהטרדה מינית ובמעשה מגונה של ל': "טיפין טיפין גוללה ל' את אשר אירע לה בלשכת הנשיא"
איתמר לוין
ההרשעה בהטרדה מינית של ה' מלשכת הנשיא: שלושה חיבוקים בעלי אופי מיני
איציק וולף
מבקר המדינה התייחס לשאלת שלילת הזכויות שניתנו למשה קצב כנשיא לשעבר לנוכח הרשעתו בעבירות מין חמורות    התקציב ללשכתו של קצב עמד השנה על 1.5 מיליון שקלים
איתמר לוין
השופטים: לקצב נערך משפט שדה בבית המשפט של התקשורת - אך הוא לא טמן את ידו בצלחת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il