X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מסרו כי מסקנות ועדת ששינסקי "מנציחות את האפליה לרעה ואת חוסר השוויון בין ספק הגז הישראלי כחול-לבן לעומת הגז המצרי שהאוצר פטר אותו מלשלם מיסים למשך 20 שנה" יו"ר איגוד תעשיות מחפשי הנפט: "הטבת המס שהוועדה מציעה הינה אחיזת עיניים, ותלושה מהמציאות"
▪  ▪  ▪
[צילום: משרד התשתיות]

"ההישג היחיד של ועדת ששינסקי הוא הסבת נזק בלתי הפיך למשק האנרגיה בישראל ולהפסדים של מיליארדי דולרים בעקבות השתלטות הגז המצרי על השוק הישראלי" - כך מסרו הערב (ב', 3.1.11) השותפות במאגר הגז "תמר", החברות דלק קידוחים, אבנר וישראמקו, בתגובה לדוח הסופי של ועדת ששינסקי, לבחינת סוגיית מיסוי ענף הגז והנפט.
לדברי השותפות, "המסקנות מנציחות את האפליה לרעה וחוסר השוויון בין ספק הגז הישראלי כחול לבן שמשלם מיסים ותמלוגים בישראל לעומת הגז המצרי שהאוצר פטר אותו מלשלם מיסים לקופת המדינה למשך 20 שנה. הוועדה בחרה להתעלם מהעובדות והמספרים שהוצגו בפניה על-ידי הגורמים המקצועיים ואימצה מסקנות שיביאו להרס תעשיית הגז הטבעי בישראל ולניפוץ החלום והחזון באנרגיה כחול לבן. הוועדה איבדה את הלגיטימיות המקצועית שלה ולראייה עמדת המיעוט של נציגי משרד התשתיות המשקפת את חוסר המידתיות והנזק שנגרם לאזרחי ישראל ממסקנות הוועדה".
"ממשלת ישראל צריכה לצמצם את הנזק האדיר שכבר נגרם לכלכלת מדינת ישראל ולמשק, ולהורות באופן מיידי על החרגת התגליות ממסקנות הוועדה", אמרו עוד בחברות. "במקום לפגוע בתעשיה בצורה אנושה כל כך, על הממשלה לייצר תוכנית לעידוד ההשקעות בפרויקטים הללו, כפי שמקובל ונהוג להעניק למפעלים אחרים בישראל, וזאת כדי שניתן יהיה למקסם את התועלות האדירות שיכולות להיות לאזרחי מדינת ישראל".
צ'רלס (צ'אק) דוידסון, מנכ"ל ויו"ר נובל אנרג'י, השותפה בקידוח "תמר" אמר בתגובה כי "לנובל טרם הייתה הזדמנות להעריך את ההשפעה המלאה של המלצות הוועדה, אולם עמדתה העקרונית של נובל הינה כי היא מתנגדת לביצוע שינויים רטרואקטיביים בתנאים הפיסקליים החלים על מאגרים אשר נתגלו קודם להקמתה של הוועדה, כדוגמת 'תמר' ו'מארי-B' (ים תטיס), בהם כבר בוצעו השקעות ניכרות מתוך ההנחה כי התנאים הפיסקליים הקיימים ימשיכו לחול לגביהם".
"המסקנות עלולות לסתום הגולל על עתידה של ישראל כמעצמת גז"
במלים חריפות יותר הגיב הערב יו"ר איגוד תעשיות מחפשי הנפט והגז באיגוד לשכות המסחר, אורי אלדובי. "מסקנות ועדת ששינסקי עלולות לסתום את הגולל על עתידה של ישראל כמעצמת אנרגיה המייצאת גז. הדוח הינו חד-צדדי לחלוטין. הטבת המס שהוועדה מציעה הינה אחיזת עיניים, ותלושה מהמציאות הרגולטורית והמשפטית בישראל".
"נציגי משרד התשתיות, המהווים עמדת מיעוט בוועדת ששינסקי, הבינו, כי המודל הכלכלי עליו הם התבססו היה שגוי, והם הקול השפוי המתנגד להמלצות הוועדה", הוסיף אלדובי.
לדבריו, "איגוד תעשיות חיפושי הנפט והגז מאמין, כי הפיכת ישראל למעצמת גז היא משימה לאומית. אנו קוראים לראש הממשלה להתערב בתהליך ולהציל את הענף. מסקנות הוועדה קובעות, כי עדיף להשאיר את הגז הישראלי במעמקי הים התיכון לטובת הגז הלבנוני והמצרי".
"איגוד תעשיות מחפשי הנפט והגז בישראל, רואה בחומרה, את העובדה, שיו"ר הוועדה הפועלת כחצי שנה, לא מצא זמן להיפגש עם נציגי האיגוד, המייצג את כלל החברות הפועלות בתחום בישראל, בעוד הוא עסוק בראיונות לתקשורת הזרה", מוסיפים באיגוד.
רציו: "הליכה בכיוון הנכון"
חברת רציו חיפושי נפט מסרה כי "התיקונים שעליהם הודיעה הוועדה הם בכיוון הנכון, אך לא די בהם. כל מי שכמונו, השקיע משאבים בלתי נדלים בפיתוח עסקים שהציבור כולו נהנה מהם, מצפה שקובעי המדיניות יגלו אחריות, הוגנות, ויכולת עמידה בהסכמים.
"מסקנות הוועדה מהוות המלצות בלבד, שיוגשו לממשלה, ואנו מקווים שבבואה לקבל החלטות תגלה הממשלה אחריות למען הצורך להבטיח את עתידו של משק האנרגיה בישראל ולטובת הציבור. אנו מצפים שהממשלה תוציא מסר ברור לטובת כל מי שחושב להתחיל היום יזמויות שדורשות חזון ונחישות לאורך עשורים שלמים".
פישר: "ההמלצות מאוזנות; מצטער על ההשמצות הלא ענייניות שספגו חברי הוועדה"
גם נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, התייחס הערב להמלצות ועדת ששינסקי בדברים שנשא באירוע השנתי של פורום מנהלי הכספים בתל אביב.
"אני סבור שההמלצות של הוועדה מאזנות בין צורכי המדינה, לבין הסיכון והעלויות שהיזמים נושאים בהם. ההמלצות נותנות מקום של כבוד לפעילות היזמים, שלוקחים חלק חשוב בפיתוח כלכלת ישראל, תוך נטילת סיכונים לא מבוטלים, ויחד עם זאת מגדילות באופן משמעותי ולרמה הנכונה את חלקה של המדינה ושל אזרחיה במשאבי הטבע שלה", אמר פישר.
אני רוצה לשלוח מכאן ברכות לחברי ועדת ששינסקי ולשר האוצר שמינה את הוועדה, על העבודה המקצועית והמאומצת שעשו, ולהצטער על ההשמצות הלא ענייניות שספגו במהלך עבודתם. אני מאמין שהמלצות שישינסקי יתרמו לא מעט לפיתוח משק הגז והנפט בישראל לטובת כלל אזרחיה והדורות הבאים, ויתנו תמריץ ליזמים מקומיים וזרים לפעול בישראל".

תאריך:  03/01/2011   |   עודכן:  03/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 סטנלי פישר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השותפות ב"תמר" מגיבות: "על הממשלה לצמצם הנזק האדיר"
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הגיע הזמן
אלכס לוין  |  3/01/11 22:38
 
- הגז אינו מצרי אלא הגז שלנו
שמצאנו מול אשקלון  |  3/01/11 23:28
2
להעמיד לדין את נותני ההנחה
ולהשוות את התנאים  |  4/01/11 04:23
3
כסף, כסף, כסף. ל"ת
יהוידע  |  4/01/11 09:05
4
ברוני הגז מסוכנים לדמוקרטיה
מטאטא  |  4/01/11 09:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
היהודי האמריקני מלקולם הונליין נפגש עם נשיא סוריה בדמשק    לפני שיצא לסוריה ציין אותו ראש הממשלה במסרים מדיניים    אסד ככל הנראה השיב שהוא אינו חוזר בו מהתנאים המוקדמים למו"מ
איתמר לוין
ההעלאה - רק עד שווי השוק של הקרקע    אישר את יתר הסעיפים בחוזה האחיד בין המינהל לבין הקיבוצים
עופר וולפסון
בטקס חילופי המדען הראשי במשרד התמ"ת אמר בן-אליעזר כי הוא "מתחיל לראות אינטראקציה בין פוליטיקה לכלכלה"    התייחס להעלאת שכר המינימום: "איך אפשר לחיות מ-3,800 שקל למשפחה? אני מתכוון ללכת עם המהלך הזה עד הסוף ואני מקווה שחבריי המקצועיים יעזרו לי"
מערכת אתר ערוץ הספורט
קשר סלטיק סיים 90 דק' ב-0:2 מול ריינג'רס: רגיל לראות את זה מהבית
מערכת אתר ערוץ הספורט
מאמן י-ם מודע לפער מול מכבי, אבל אופטימי: עם עוד גבוה, אפשר לעשות הרבה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il