X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השופט ניל הנדל שוכנע שחשיפת הנתונים, גם אם הם סטטיסטיים בלבד, עלולה לגרום לפגיעה ממשית בבטחון המדינה
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

בג"ץ דחה הבוקר (יום ג', 4.1.11) עתירה שביקשה לחשוף נתונים סטטיסטיים בנוגע להגבלת מפגשים בין עצירים ביטחוניים לבין עורכי דינם בשנים 2008-2004. התנועה לחופש המידע ועותרים אחרים ביקשו לקבל את מספר הנחקרים הפלשתינים שנמנעה מהם פגישה עם עורך דין ואת משך הזמן בו עמדה בתוקף הגבלה זו.
לטענת העותרים, הזכות להיוועץ עם סניגור היא זכות בסיסית, ולפיכך ישנו אינטרס ציבורי חשוב בקיום דיון ציבורי בעניין היקף השימוש בסמכות למנוע מפגש בין עצורים לבין באי-כוחם. לטענתם, מדובר במידע שבעיקרו סטטיסטי, ולכן אין חשש לפגיעה בבטחון המדינה אם ייחשף.
השב"כ ומשרד ראש הממשלה טענו, כי קיימים טעמים מובהקים של שמירה על בטחון המדינה, המונעים את העברת החומר המבוקש. לדבריהם, מדובר בנתונים הנוגעים ישירות לעבודתו המבצעית של השב"כ בנוגע לסיכול טרור, ולכן קיים חיסיון שבדין המונע את העברת המידע. בדיון הדגישה המדינה, כי מדובר במידע שארגוני הטרור היו חפצים להשיג. המדינה הגישה לבית המשפט חומר חסוי על-מנת לבסס את טענותיה, כי חשיפת המידע עלולה לפגוע בבטחונה.
לעורר דיון ציבורי
השופט ניל הנדל מדגיש בפסק הדין, כי לא נטען ואין כל בסיס לקבוע שכוונת העותרים היא לפגוע בבטחון המדינה. עולה שכוונתם, כפי שטענו, היא לעורר דיון ציבורי. "אעיר רק, כי אין זה נכון שנושא מניעת מפגש בין עורך דין לבין עצור אינו מבוקר. הדין מחייב שהעניין הפרטני ייבדק תוך זמן קצר על-ידי בית המשפט במסלול שנקבע על-פי דין", הוסיף הנדל.
עוד אמר הנדל, כי גם אם חשיפת החומר עלולה לפגוע בבטחון המדינה, אין לנקוט גישה של "הכל או לא כלום". לפיכך, יש לבדוק האם בחשיפה חלקית של החומר לא תהיה משום פגיעה בביטחון. דוגמה לפתרון חלקי שכזה, היא חשיפת נתונים סטטיסטיים במובחן מנתונים אבסולוטיים.
הנדל פסק: "ההסבר המפורט של הגורמים המוסמכים מטעם המשיבים שכנעוני, כי קבלת העתירה, בין אם באופן רחב ובין אם באופן צר, עלולה לפתוח צוהר שבסופו של דבר ושלא במכוון יסייע במידה זו או אחרת לגורמים עוינים החפצים לפגוע במדינה. עוד השתכנעתי שחשש זה אינו תיאורטי, אלא ממשי ומבוסס". לפיכך נדחתה העתירה.

תאריך:  04/01/2011   |   עודכן:  04/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ניל הנדל / Neal Hendel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השב"כ לא יחשוף נתונים על הגבלת פגישת פלשתינים עם עורכי דינם
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
A state terror ל"ת
benny  |  4/01/11 12:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
למרות שהנישום נמצא במעמד של עותר או תובע, שלכאורה אינו יכול להעלות טענת התיישנות, בפועל ניתן להעלות טענה זו גם במסגרת השגה או עתירה נגד הליכי הגבייה
מירב ארד
כך קבעה ועדת הכלכלה של הכנסת במסגרת דיון ראשון הצעת החוק לפיתוי וסיוע נוסעים עקב עיכוב או דחיה בטיסה    הוועדה דנה בין היתר בהגדרות הקובעות על מי יחול החוק ולאלו הטבות יהיה זכאי
עידן יוסף
בביקורת שערך צה"ל בישיבות נמצא כי מעל 500 תלמידים שהיו רשומים לא נכחו    למרות ההתרעות – רק ב-67 מתוך 1,000 מוסדות נמצאו דיווחים שקריים על מצבת הלומדים    בכנסת קוראים להצלבת נתונים    גפני: למה לא בודקים את הרקדנים?
יפעת גדות
נשים המקפידות על אכילת מזונות עשירים בסידן ובמגנזיום מעלות את הסיכוי שלהן ללדת בנות    מזונות עשירים באשלגן, כמו בננות ותפוחי-אדמה מעלים את הסיכוי ללידת בנים
איתמר לוין
שללו של סרגיי קירזנר ממפעל IWI, לשעבר חטיבת הנשק הקל של תעש: רובה גליל, מיני עוזי, מיני תבור, מטול רימונים ומקלעים    השופטת: אין צורך להכביר במילים על חומרתן המופלגת של עבירות נשק, הן בשל הסיכונים הביטחוניים והן בשל הסיכונים הפליליים הגלומים בהן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il