X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הפגנת ארגוני נשים נגד קצב. גזירה שווה? [צילום: פלאש 90]
איתות חיובי יחסית לקצב? 7 שנות מאסר לאנס
ביהמ"ש העליון דחה ערעור על חומרת עונשו של אדם שהורשע בעבירות חמורות עוד יותר מאלו שבהן הורשע קצב הורשע גבר שאנס פעמים רבות את אשתו
הגם שהמעשים המתוארים בפסקי הדין שהובאו מעוררים סלידה ומיאוס, אין מדובר בהם בגילוי אלימות ברף הגבוה, בעוד במקרה הנדון מתוארת אלימות קשה כלפי המתלוננת

האם משה קצב יכול לצפות לעונש קל יחסית, בהשוואה להערכות המוקדמות? בלי להשוות בין המקרים, ייתכן שפסק דין שפרסם בית המשפט העליון בשבוע שעבר עשוי להוות איתות בכיוון זה.
בית המשפט העליון דחה ערעור על עונש של שבע שנות מאסר בפועל, שהוטל על מי שהורשע בעבירות חמורות מאלו שבהן הורשע קצב. מדובר היה בגבר שאנס במספר מקרים את אשתו והורשע גם בתקיפת בן זוג בנסיבות מחמירות, בתקיפת בן זוג הגורמת חבלה ממשית ובמספר מקרים של תקיפת בתו הקטינה. ההערכות הנוכחיות הן, כי קצב - שהורשע בשני מעשי אונס, במעשה מגונה בכוח, במעשה מגונה, בהטרדה מינית ובשיבוש מהלכי משפט - יישלח לכ-10 שנות מאסר בפועל.
יחסים מעורערים מתחילת הנישואים
המערער והמתלוננת נישאו בשנת 2002. לפי הנטען בכתב האישום, כבר מראשית נישואיהם, ואף במהלך הריונה של המתלוננת נהג המערער לתקוף אותה, לצעוק עליה ולבעוט בחפצים בדירתם. בשנת 2003, כחודשיים לאחר לידת בתם, עת הייתה המתלוננת שרויה במכאובים ובסיבוכים כתוצאה מהניתוח הקיסרי שעברה, אנס אותה בעלה. דפוס התנהגותו האלים התבטא לכל אורך חיי הנישואין בהטחת עלבונות, באיומים, בתקיפות ובחבלות בגופה של המתלוננת. התנהגותו האלימה לא פסחה אף על בתם, אשר הייתה סופגת מכות וסטירות מאביה.
במהלך שנות נישואיהם הבהיר המערער למתלוננת, כי הוא ואביו הוציאו ממון רב בגינה, ועל כן היא קניינו, ומשכך, עליה לספקו בכל עת שעולה הרצון מלפניו. משנת 2005 ועד לשנת 2008, במספר הזדמנויות רב, בעל המערער את המתלוננת בניגוד להסכמתה, לעיתים תוך הפעלת אלימות קשה כלפיה.
תופעה להוקעה
השופט אליקים רובינשטיין קובע בפסק הדין: "תופעה זו של גברים הנוהגים באלימות מינית ופיסית כלפי נשותיהם יש להוקיע מכל וכל ועל בית המשפט לומר בקול צלול ורם, כי מקומם של מעשים כאלה לא יכירם בחברה מהוגנת, ומקומם של עושיהם מאחורי סורג ובריח".
עיקר הערעור הוא, כי העונש כבד ביותר וחורג מרמת הענישה המקובלת. מתחילה סברו שופטי העליון, אומר רובינשטיין, כי יש אולי לשקול הפחתת מה בעונשו של המערער, וזאת נוכח התחושה, כי ייתכן שעונשו נוטה לצד הגבוה ונוכח התרשמותם שהוא מבקש לעלות על דרך הישר ולשוב מדרכו הרעה. "ואולם לאחר העיון באנו לכלל מסקנה, כי אין להיעתר לערעור, בהביטנו אל התמונה בשלמותה".
שש שנים בעייתיות
לדברי רובינשטיין, עונשים קלים יותר נפסקו במקרים של עסקות טיעון, ובכך חסכו הנאשמים מזמנו של בית המשפט וחסכו מהקורבנות את הצורך להעיד. במקרה זה בחר המערער לנהל את משפטו, ולכן עונשו חמור יותר.
שנית, מדובר על משך אירועים ארוך במיוחד - תקופה של כשש שנים ועל מספר אירועים רב, בעוד במקרים שציין הסניגור דובר על לכל היותר שני אירועים בודדים בפרק זמן קצר, ובמקרה אחד מספר אירועים שהתפרסו על פני שלושה ימים.
שלישית, הגם שהמעשים המתוארים בפסקי הדין שהובאו מעוררים סלידה ומיאוס, אין מדובר בהם בגילוי אלימות ברף הגבוה, בעוד במקרה הנדון מתוארת אלימות קשה כלפי המתלוננת. רביעית, בשונה מפסקי הדין שהובאו מצד ההגנה, במקרה הנוכחי הופעלה אלימות לא רק כלפי המתלוננת אלא אף כלפי בתם הקטנה.
המעשים בהם הורשע קצב ונסיבותיהם, על כל חומרתם, אינם חמורים כמו המקרה שבפסק דין זה: מדובר בשני מעשי אונס בתוך שנה, ולא כלפי בת זוג; הוא לא הורשע בעבירות של אלימות; והוא לא הורשע באלימות כלפי קטינים. עם זאת יש לשוב ולהדגיש, כי בית המשפט פוסק בכל מקרה לנוכח נסיבותיו, אם כי קיימת התחשבות במדרג הענישה המקובל.

תאריך:  04/01/2011   |   עודכן:  04/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איתות חיובי יחסית לקצב? 7 שנות מאסר לאנס
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
החשבונות העקומים של איתמר לוין
אלדד אבאקוס  |  4/01/11 12:16
2
אין קשר - קצב יחטוף 15 ו20 שנה ל"ת
בייניש מתעבת קצב   |  4/01/11 13:09
3
רצח נלמד מהנאנסת לכן מאסר עולם
יש מיש  |  5/01/11 09:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
השופט ניל הנדל שוכנע שחשיפת הנתונים, גם אם הם סטטיסטיים בלבד, עלולה לגרום לפגיעה ממשית בבטחון המדינה
איתמר לוין
למרות שהנישום נמצא במעמד של עותר או תובע, שלכאורה אינו יכול להעלות טענת התיישנות, בפועל ניתן להעלות טענה זו גם במסגרת השגה או עתירה נגד הליכי הגבייה
מירב ארד
כך קבעה ועדת הכלכלה של הכנסת במסגרת דיון ראשון הצעת החוק לפיתוי וסיוע נוסעים עקב עיכוב או דחיה בטיסה    הוועדה דנה בין היתר בהגדרות הקובעות על מי יחול החוק ולאלו הטבות יהיה זכאי
עידן יוסף
בביקורת שערך צה"ל בישיבות נמצא כי מעל 500 תלמידים שהיו רשומים לא נכחו    למרות ההתרעות – רק ב-67 מתוך 1,000 מוסדות נמצאו דיווחים שקריים על מצבת הלומדים    בכנסת קוראים להצלבת נתונים    גפני: למה לא בודקים את הרקדנים?
יפעת גדות
נשים המקפידות על אכילת מזונות עשירים בסידן ובמגנזיום מעלות את הסיכוי שלהן ללדת בנות    מזונות עשירים באשלגן, כמו בננות ותפוחי-אדמה מעלים את הסיכוי ללידת בנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il