X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: פלאש 90]
[צילום: AP]
בעוד חודש יתייקר מחיר הנסיעה במוניות בשיעור של 4% וברכבות בשיעור 3% כך נחשף היום בוועדה לביקורת המדינה באוגוסט התייקרו המחירים במוניות ב-5%
▪  ▪  ▪

העלאת מחירי הדלק מביאה כצפוי להעלאת מחירי הנסיעה, והראשונים לעלות הם מחירי הנסיעה במוניות. בוועדה לביקורת המדינה, שדנה היום (ג', 4.1.11) בהעלאת מחירי הדלק, אמר יהודה בר אור, יו"ר האיגוד הארצי של נהגי המוניות, כי מחירי הנסיעה צפויים לעלות בעוד כחודש בארבעה אחוזים. יצוין כי רק לפני חודשים ספורים, בסוף אוגוסט 2010, התייקרו המחירים בשיעור של 4.95%.
את הדברים אישרה גם דפנה עין דור, מנהלת אגף הכלכלה במשרד התחבורה. יו"ר הוועדה, ח"כ יואל חסון (קדימה), אמר בתגובה כי "הממשלה מבצעת סיכול ממוקד במעמד הביניים ובשכבות החלשות. היא הבטיחה הורדת מיסים - ומאידך-גיסא העלתה את המיסים העקיפים. אם המטרה היא לעודד שימוש בתחבורה ציבורית - הרי צריך היה להוריד בצורה משמעותית את מחירי התחבורה הציבורית - אבל הממשלה דווקא מעלה אותם". חסון הביע גם צער, על כי הציבור איננו מתקומם על מחירי הדלק העולים.
לדברי בר אור כיום נוסעים המוניות יותר מחצי מיליון איש ביום, כאשר בשנים 2005-2004 נסעו כמיליון איש ביום. לדבריו, הסיבה לירידה החדה היא העלאת המחירים. "מכל שקל שאנו מרוויחים נשאר לנו רק 25 אג'. המוניות מסיעות יותר מהרכבות - אך אותנו לא מסבסדים".
בישיבה נחשף עוד כי ב-1 בפברואר, צפויים לעלות בשיעור של 3% גם מחירי הנסיעה ברכבת. ההתייקרות האחרונה ברכבת הייתה בשיעור 4.77%.
מנכ"ל משרד האוצר חיים שני הסביר כי התוכנית נבחנה במשך שמונה חודשים בה נותחו מוקדי החולשה והחוזק של המשק הישראלי. "היעדים שלנו הם טיפול בתחרותיות, שוק העבודה ומנועי צמיחה. כתוצאה מכך פעלנו לעידוד השקעות הון, העלאת שיעור המועסקים במשק, מס הכנסה שלילי ופיתוח תשתיות. הוכח שהורדת מיסים ישירים מביאה לצמיחה. הרצון לעמוד ביעדי הגירעון מחייב התאמות במיסים וגביית מיסים חדשים. המס לא חוזר ישירות למעמד הביניים אלא בצורה עקיפה על-ידי השקעה בתשתיות, חינוך ובריאות, ובקרוב נשקיע בפרויקט "נתיבי ישראל" שהוא הגדלת הרכבות לפריפריה".
מנהל רשות המיסים יהודה נסרדישי הבהיר כי העלאת המס נובעת מהעלאת מחירי הדלקים בעולם, ואמר כי מחיר הדלק בישראל הוא כממוצע במדינות ה OECD, כ-58 אחוז.
ערן יעקב, סמנכ"ל בכיר ברשות המיסים הראה, ע"פ מצגת הרצ"ב, כי אחוזי המס לא השתנו בצורה משמעותית בשנים האחרונות. משנת 99' עלה אחוז הבלו על הדלק ב 23%, מעשרה אחוז בשנת 99' עד 33% כיום.
את הדברים תקפו חברי הכנסת שטענו כי אין מדובר בפגיעה בעיקר בפריפריה. ח"כ רוברט טיבייב (קדימה) טען כי אין שום קשר בין העלאת המחיר להורדת השימוש ברכב. ח"כ רחל אדטו הוסיפה כי "זאת ציניות מצד האוצר לטעון שההעלאה היא כדי לחסוך בזיהום אויר, כשהשבתת הרכבות מהפרברים תגרום ליותר פקקים ולשימוש מוגבר ברכב פרטי".
ח"כ שלמה מולה הדגיש כי "ההשוואה למדינות OECD היא לא הוגנת, כי צריך לבדוק גם כמה האזרח מקבל מהמדינה במקומות אלו. אם היה עודף של 9 מיליארד ₪ ממיסים, למה אתם מעלים עוד מיסים? תגדילו את שכר המינימום. זה פוגע גם במעמד הביניים שהולך ומצטמצם ואנו נהפוך למדינת עולם שלישי".
ח"כ אילן גילאון (מרצ) ציין כי "דלק הוא מוצר יסוד כמו לחם וחלב", ואילו ח"כ אורי אורבך (הבית היהודי) הבהיר כי השכבות החלשות משלמות יותר על העלאת הדלק, אך לא נהנות מהורדת המיסים במשכורת.

תאריך:  04/01/2011   |   עודכן:  04/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שוב עלייה במחירי הנסיעה במוניות וברכבות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ממשלת שממה-שיש למגר
פומפי  |  4/01/11 14:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
בשנה זו נרשמה עלייה של כ-17% בביקוש לעובדים לעומת שנת 2009    ברבעון האחרון של השנה נרשמה עלייה של 27% בביקושים לעומת הרבעון המקביל אשתקד    ביקושים ערים בתחום ההיי-טק
יפעת גדות
חוקרים מזהירים כי יותר מ-50% מחולות הסרטן סובלות מרמות נמוכות של ויטמין D    ממליצים לנשים עם סרטן שד לבדוק רמות ויטמין D ולקחת תוספות במידת הצורך
עופר וולפסון
לראשונה מאז הקמת המרכז האקדמי כרמל בחיפה קיבלו שני סטודנטים מביה"ס למשפטים מלגות הצטיינות מלשכת עוה"ד בחיפה
יפעת גדות
חולים מעשנים דיווחו על רמות גבוהות יותר של כאב לעומת אנשים שמעולם לא עישנו    סבלו גם יותר מההשפעות של הכאב על חייהם    חולים שהמשיכו לעשון למרות אבחון הסרטן, דיווחו על הפרעות רבות יותר שנבעו מהכאב, לעומת מעשנים לשעבר או כאלו שמעולם לא עישנו
רן דגוני, וושינגטון
השדולה האמריקנית לקידום שלום בין ישראל לפלשתינים, שבראשה עומד ג'רמי בן עמי, הזרימה רבבות דולרים למשרד בן אור, בניהול אוריאלה בן צבי, שבן עמי היה אחד ממייסדיו ושבו הוא עדיין שותף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il