X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במכתב כתב ראש הממשלה כי "אף על-פי שישראל בשום אופן לא כיוונה את מאמציה המודיעיניים נגד ארה"ב, היא פעלה באופן שגוי ובלתי מקובל לחלוטין" הוסיף כי "למיטב הבנתנו,פולארד ריצה עונש ארוך יותר מכל אדם אחר שהורשע בעבירות דומות ואף יותר מתקופת המאסר שדרשה התביעה במסגרת הסדר הטיעון שלו"
▪  ▪  ▪
יונתן פולארד [צילום: AP]

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר (יום ג', 4.1.11) מכתב לנשיא ארצות הברית ברק אובמה, ובו בקשה לשחרר מהכלא את ג'ונתן פולארד, בהמשך להחלטתו בעניין מלפני כשבועיים.
נתניהו העלה חשש בפני אסתר פולארד ולורנס קורב, תת שר ההגנה האמריקני בתקופת מעצרו של פולארד, הפועל כיום למען שחרורו, כי פנייה לאובמה בעניין פולארד עשוייה לפגוע במאמצים לשחרורו של, אך הם השיבו כי הם מוכנים לקחת את הסיכון.
במכתבו כתב נתניהו כי "בשם העם בישראל, אני פונה אליך בבקשת חנינה עבור יונתן פולארד. בזמן מעצרו פעל יונתן כסוכן של ממשלת ישראל. אף על-פי שישראל בשום אופן לא כיוונה את מאמציה המודיעיניים נגד ארה"ב, היא פעלה באופן שגוי ובלתי מקובל לחלוטין. הן מר פולארד והן ממשלות ישראל הביעו פעמים רבות חרטה על פעולות אלה, וישראל תמשיך לדבוק בהתחייבותה שמעשים כאלה לא יישנו לעולם".
ראש הממשלה הוסיף במכתב כי העלה את עניין שחרורו של יונתן פולארד פעמים רבות בדיוניו עם ממשל אובמה ועם ממשלים קודמים, והזכיר כי שורה של ראשי ממשלה ונשיאים ישראלים ביקשו מנשיאי ארה"ב השונים חנינה עבור פולארד.
"לאור העובדה שיונתן פולארד נמצא בכלא כבר 25 שנה, אני סבור שבקשת חנינה חדשה היא בהחלט ראויה. אני יודע שפקידים אמריקנים בכירים לשעבר הבקיאים בנושא שותפים להשקפה זו, כמו גם חברי קונגרס רבים", כתב נתניהו. "למיטב הבנתנו, יונתן פולארד ריצה עונש ארוך יותר מכל אדם אחר שהורשע בעבירות דומות ואף יותר מתקופת המאסר שדרשה התביעה במסגרת הסדר הטיעון שלו. יונתן שילם מחיר כבד על פעולותיו, ומצבו הבריאותי התדרדר משמעותית".
"אני יודע שארה"ב היא מדינה המושתתת על הגינות, צדק ורחמים. מכל הטעמים הללו, אני מבקש במלוא ההערכה כלפיך שתשקול בחיוב בקשת חנינה זו. עם ישראל תמיד יהיה אסיר תודה לך", סיכם נתניהו את מכתבו לנשיא ארה"ב.
בתגובה לדברים, אמרה הערב בכנסת ראש האופוזיציה, ציפי לבני, כי "מאחר שראש הממשלה מצא אולי את הדבר האחרון שנשאר בקונצנזוס בבית הזה ובחברה הישראלית, את יונתן פולארד - לא היו ספקות בליבו של אף אחד כאן, אותם ספקות שניסה רה"מ לעורר כשפנה אלי. לא אהפוך את יונתן פולארד לעניין פוליטי. מסורה תמיכתנו לכל מאמץ לשחרורו של יונתן פולארד, שלי כראש אופוזיציה ושל כל חברי קדימה".
יש לציין כי דובר הבית הלבן, רוברט גיבס, אמר לפני כשבועיים כי "אין סימנים המעידים על כוונה לשקול את שחרור פולארד". גיבס הוסיף כי למיטב ידיעתו, נשיא ארה"ב אינו שוקל מהלך שכזה.
הוועד להבת פולארד: "מקווים כי הדברים מהווים את סיומן של 25 שנות הפקרה"
הוועד להשבת יונתן פולארד הביתה, מסר בתגובה: "כל העם בישראל מאוחד היום סביב ראש הממשלה בציפייה לשחרורו של יהונתן. אנו גאים בראש הממשלה על דבריו הכנים והאמיצים בתקווה כי הם אכן מבשרים את סיומן של 25 שנות הפקרה.
"בתקופה האחרונה אנו עדים לגל בלתי פוסק של קריאות מפי בכירים אמריקנים לשעבר ובהווה הקוראים לשחרורו של יהונתן וקובעים כי העונש שהוטל עליו הינו חסר תקדים ופרופורציה וכי שחרורו לאחר 25 שנה מחוייב מבחינה מוסרית ומשיקולים של צדק והומניות בסיסיים.
"על תקוותנו ביום זה מעיבה העובדה שמצבו הבריאותי של יהונתן התדרדר מאוד לאחרונה. בשבועות האחרונים אושפז יהונתן מספר פעמים ואף נותח בשל מקרה חירום. מצבו הכללי לאחר 25 שנה בכלא, 7 מתוכן בבידוד, יוצר מצב שבו האישפוז ומקרה החירום הבא הם רק עניין של זמן - ואין לנו שום יכולת לדעת כמה זמן הוא עוד יוכל להמשיך ולשרוד בתנאים הללו.
נשיא ארה"ב, ברק אובמה, ידוע ברגישותו הרבה לערכי הצדק וזכויות האדם. אין ספק כי במצב הנוכחי, אם ראש הממשלה אכן ימשיך לפעול בנחישות לפני ומאחורי הקלעים כפי שהוא יודע היטב לעשות, הרי שהנשיא האמריקני לא יוכל שלא להסכים שהגיע הזמן לסיים את הסיוט, לשלוח את יונתן לחופשי ולהציל את חייו".

תאריך:  04/01/2011   |   עודכן:  04/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו הגיש בקשה רשמית לאובמה: "שחרר את פולארד"
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
כדאי להקשיב לבית הלבן
אלטע קאקער  |  4/01/11 20:21
2
השנים שפולרד שילם מספיקות! ל"ת
סיישל  |  4/01/11 22:17
3
עזבו את פולארד טפלו בגלעד שליט ל"ת
מעשה טיפשי  |  5/01/11 12:32
 
- מעשה טפשי
ישראלי מישראל  |  5/01/11 23:33
4
הרגע הגדול של אובמה
האזרח ק.  |  5/01/11 20:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב בורוביץ'
הסמל שוב נזרק, ולא על מנת לשוב. בורוביץ' מתעקש שלא היה כל מנוס
עופר וולפסון
כך קבעה ועדת הכנסת, בהתאם להמלצות ועדת גרונאו    שכר העוזרים יעלה בשיעור של 11%, בשלוש פעימות    ההמלצות בנושא עיסוק נוסף של העוזרים נדחו למועד אחר
ראובן לייב
חברי הכנסת הערביים נטשו את הדיון הפדגוגי על העסקת מורים ערביים בוועדת החינוך של הכנסת בטענה שהפך לדיון פוליטי המפלה אותם לרעה
איתמר לוין
פרופ' מעוז היה בעבר ראש בית הספר לממשל באוניברסיטת ת"א וכיום מלמד בקליפורניה    ביה"ד: עבר לחו"ל בלא קבלת אישור
איתמר לוין
התובע טוען שרופאי בית החולים בילינסון הוציאו מעמוד השדרה שלו דיסק בריא, במקום דיסק פורץ, וגרמו לו לנכות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il