X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
העובדים יאטו את מהירות הרכבות כך שזמן הנסיעה יתארך ההסתדרות והעובדים מוחים על כוונת הנהלת הרכבת ומשרד האוצר להעביר את עבודת תחזוקת הקרונות והקטרים לחברה מחו"ל באופן חד-צדדי שר התחבורה: פועלים להתמודד עם העיצומים תנועת הרכבות להוד השרון תחודש במוצ"ש
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

עובדי רכבת ישראל יחלו מיום ראשון אחר-הצהריים לשבש את תנועת הרכבות. העובדים יאטו את מהירות הנסיעה כך שזמן הנסיעה עשוי להתארך. השיבושים צפויים בכל הרכבות הנעות מאזור המרכז צפונה ובכיוון הנגדי.
ההסתדרות והעובדים החליטו לנקוט בצעד זה לאחר שהנהלת הרכבת הודיעה כי בכוונתה לנהל מו"מ עם החברה הגרמנית, המייצרת את קרונות הרכבת, על הוצאת עבודת התחזוקה של הקרונות מידיהם של עובדי הרכבת לחברה הגרמנית. בהסתדרות אומרים שצעד זה יביא לפיטורים של כ-350 עובדי רכבת ישראל המועסקים בתחזוקת הקרונות.
לפני כחודשיים הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בעניין זה. לאחר מכן סיכם יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, עם מנכ"ל הרכבת, יצחק הראל, כי לא יהיו צעדים חד-צדדיים לעניין תחזוקת הרכבת.
שר התחבורה ישראל כ"ץ אמר ל-News1 כי למשרדו ידוע על כוונת העובדים לנקוט עיצומים וכי משרדו ינסה להתמודד עם זה.
אולם בסוף-השבוע נדהם אדרי כשמנכ"ל הרכבת הודיע לו שבכוונתו לנהל מו"מ עם החברה הצרפתית על העברת עבודות התחזוקה והוצאתם מידיהם של עובדי הרכבת (מיקור חוץ). אדרי: "הזהרנו את ההנהלה לא לנהל מו"מ באופן חד-צדדי. הוצאת עבודות התחזוקה תביא לגיוס עובדי קבלן במקום עובדי רכבת. זו פגיעה ישירה בעבודה המאורגנת ובזכויות העובדים".
יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי, אמרה כי עלויות העבודה של עובדי הרכבת נמוכות הרבה יותר מעלות העסקת החברה הגרמנית. "עובדי הרכבת שמועסקים בתחזוקה ברובם עובדי דור ב' המקבלים השלמה לשכר מינימום ושכרם נמוך ממילא. לכן הצעד של ההנהלה עוד יותר תמוה".
אדרעי אף מוסיפה ואומרת כי הוצאת התחזוקה לחברה מחו"ל תגרום לבעיות בטיחות קשות. "ברוב המדינות שהוציאו את עבודות התחזוקה החוצה מלאימים את האחזקה בחזרה בעלויות גבוהות. זאת לאחר שהייתה פגיעה בחיי אדם. לעובדי הרכבת יש את הידע וההכשרה שאין לחברה מחו"ל והידע יאבד אם נוציא את העבודות החוצה".
בהסתדרות אף מאשימים את משרד האוצר בניסיון לפגוע בעובדי הרכבת. אדרי אומר כי "אגף תקציבים מתנה העברת כספים לרכבת לצורך רכישת קרונות ושיפור השירות בהעברת עבודות התחזוקה לחברה חיצונית. אנחנו בעד רכישת קרונות חדשים ושיפור השירות אבל ברור שהאוצר נוקט כאן בשיטת ה'ייבוש' הידועה כדי לפגוע בעבודה המאורגנת ברכבת".

תנועת הרכבות להוד השרון תחודש במוצ"ש

בתוך כך הודיעה רכבת ישראל כי תפעיל רכבות בקטע הוד השרון - ת"א מרכז סבידור, על-פי לוח הזמנים הרגיל וזאת עקב הפסקת תנועת הרכבות בקו ת"א-באר שבע, שתוכננה ופורסמה מבעוד מועד, לצורך עבודות תשתית נרחבות לקידום פרויקט 'באר שבע ב-50 דקות'.
הפסקת תנועת הרכבות לדרום, מפנה עבור רכבת ישראל את מספר מערכי הרכבת הנחוץ לה על-מנת להפעיל, על-פי לוח הזמנים הרגיל, את קטע הוד השרון (סוקולוב) - ת"א מרכז סבידור.
ברכבת מבהירים כי היא נמצאת עדיין בעיצומן של הבדיקות לחקירת אירוע הדליקה שאירע בשבוע שעבר והיא פועלת לאתר את מקור התקלה ולוודא את תקינות כלל הקרונועים ולחזור לשגרה מהר ככל שניתן.

תאריך:  07/01/2011   |   עודכן:  08/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיום ראשון אחה"צ: שיבושים בתנועת הרכבות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
היתכן ששרי הליכוד מקבלים שוחד
לא יתכן !  |  8/01/11 11:33
 
- מה זה בדיוק שוחד ????
עמוס מקרית מלאכי  |  9/01/11 22:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמר בנוביץ, שליח ערוץ הספורט לבולטון
הקשר הישראלי שאיבד את אביו חזר לאימונים רגילים. עשוי לפתוח בגביע
אלעזר לוין
חברת מגדלים ארגנה בתוך שבוע קבוצה של 22 איש שרכשה מגרש בגוש הגדול כדי לחסוך מע"מ    איטלקי וקנדי רכשו כל אחד פנטהאוז ב-13.2 מיליון שקל    5 חדרים - 3.9 מיליון שקל
איתמר לוין
אהובה תומר נרשמה בקורות ישראל כגיבורה. בן-זוגה, דני רוזן, כואב וזועם. בשבוע הבא יגיש תביעת מיליונים נגד המדינה והשר אלי ישי. מסמכים שהגיעו לידי News1 מצביעים על תהיות בהתנהלותו של רוזן, על קשיים כלכליים בהם הוא נתון ועל שאלות בדבר אמינותו
איציק וולף
ראש המוסד היוצא, שסיים את תפקידו אתמול, העריך כי גם על-פי התרחישים החמורים ביותר לא צפויים האירנים להצליח ולהרכיב פצצה גרעינית לפני אמצע העשור
רועי גלדסטון
גיא פניני החמיא לחברו אחרי ה-74:88 על ראשון: "משחקו הטוב ביותר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il