X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
צפוי ביטול הקביעות העקרוניות של ביהמ"ש המחוזי, אשר זיכה את הנאשמים בנימוק שחוק איסור הלבנות הון בבנק הפועלים היה טרי
▪  ▪  ▪
הנהלת בנק הפועלים בתל אביב [צילום: איתמר לוין]

המדינה הודיעה היום (ב', 10.1.11) לבית המשפט העליון, כי הוא מוכנה לחזור בה מערעורה על זיכויים של אנשי "הדסק הצרפתי" בבנק הפועלים מאשמת הלבנת הון. המדינה מתנה את הסכמתה בכך שהסניגורים יסכימו לביטול האמירות העקרוניות שבפסק דינו של בית המשפט המחוזי, הנוגעות לעבירת הלבנת ההון.
קרן ללום, עובדת סניף הירקון של בנק הפועלים, ואלכסנדר גאווי, לקוח של הסניף, זוכו בבית המשפט המחוזי בתל אביב לאחר שנקבע, כי הם הפרו את הוראות החוק כאשר הללו טרם הוטמעו כראוי. בית המשפט מתח ביקורת על עצם הגשת כתב האישום נגדם, במה שהגדירה בזמנו המדינה כאחת הפרשות החמורות ביותר בתחום הלבנות ההון. בפרשה זו עדיין עומד לדין ארקדי גאידמק, שלטענת המדינה היה אחד ממלביני ההון העיקריים באמצעות אותו סניף.
ללום וגאווי הואשמו מרמה במסירת מידע כוזב בנוגע לזהות הנהנים בחשבונות בסניף, בהם הופקדו כספים מחו"ל שמקורם לא ידוע, במטרה לגרום לדווח כוזב לרשות לאיסור הלבנת הון. המדינה ערערה על זיכויים לגבי אישום אחד בלבד, משום שסברה, כי בשל האינטרס הציבורי במאבק בהלבנת הון, ראוי להבהיר בהלכה מפי בית המשפט העליון, כי בעובדות כפי שהוכחו בפני בית המשפט המחוזי, יש להרשיע אותם באותו אישום.
המדינה התמקדה בערעור בעיקר בטענה לפיה ללום מילאה במכוון פרטים כוזבים, הן בעת מילוי טפסי הבנק, והן בעת ההזנה במערכת המיחשוב, בכך שנמנעה במכוון מלציין את שמו של גאווי כנהנה בחשבון. זאת, למרות שידעה, כי הכספים בחשבון הם שלו, וזאת למרות שזה ישב מולה בבנק בעת שעשתה כן, וכי כפועל יוצא ידווח דווח מטעה וכוזב אל הרשות לאיסור הלבנת הון.
כן סברה המדינה, כי אין מקום לזיכוי המבוסס על טענות בדבר אווירה, העדר הטמעה של חוק חדש או הסתמכות שלא על-פי המבחנים שנקבעו בהלכות בפסיקתו של בית המשפט העליון, וכי לקביעות נורמטיביות של בית המשפט העליון בעניין זה תהיה חשיבות רבה בכל הנוגע לאכיפתם של חוקים כלכליים ופיסקאליים אחרים.
בדיון בערעור שהתקיים בזמן שביתת הפרקליטים, בלא נוכחות נציג המדינה, המליץ בית המשפט העליון בפני המדינה לשקול אם ראוי להגיע להסדר אשר יביא לביטול הקביעות הנורמטיביות שבפסק דינו של בית המשפט המחוזי, תוך חזרה מן הערעור שהגישה.
היום הודיע המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית, יהודה שפר (שעמד בראש הרשות לאיסור הלבנות הון בזמן החקירה), כי המדינה מקבלת המלצה זו וכי תודיע לביהמ"ש על תוצאות מגעיה עם הסניגורים.
שפר הדגיש: "בשל האינטרס הציבורי במאבק בהלבנת הון, והקשיים שבאכיפתו, רואה המערערת חשיבות רבה בביטול הקביעות הנורמטיביות בפסק הדין, שכן, אין להשלים עם זיכוי המבוסס על טענות בדבר אווירה, העדר הטמעה של חוק חדש, או הסתמכות, שלא על-פי המבחנים שנקבעו בפסיקתו של בית משפט נכבד זה.
"עמדת המערערת היא, כי לכך חשיבות רבה, גם לעניין אכיפתו כיום של חוק איסור הלבנת הון, וגם בכל הנוגע לאכיפתם של חוקים כלכליים ופיסקאליים אחרים, ועל כן מתחייבת הכרזה בדבר ביטולן של הקביעות הנורמטיביות בפסק הדין של בית המשפט קמא".

תאריך:  10/01/2011   |   עודכן:  10/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדינה נסוגה מערעור על זיכוי ב"דסק הצרפתי"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הפיקוח על הבנקים מדווח על ירידה ריאלית של 13% בעלות הממוצעת של שירותי חשבון עו"ש    מגמת הירידה נרשמה בכל חמשת הבנקים הגדולים ובחברות כרטיסי האשראי
איתמר לוין
המדינה טוענת שההאשמות כלפי גלנט מקורן בטעויות של מושב עמיקם ושל המינהל    העותרים דורשים להורות לוועדת טירקל לשוב ולדון במינויו של גלנט לרמטכ"ל
איציק וולף
ח"כ מיכאל בן ארי פנה אל היועץ המשפטי לממשלה בדרישה לבחון האם מי ממקורבי המשנה לפרקליט המדינה היה בין מפיצי הסרטון שכלל קריאות לרצוח את ניצן    זכויות האדם ביש"ע: הקריאה החולנית והמסוכנת לרצח אינה צריכה למנוע השמעת ביקורת לגיטימית על דרכו המשפטית של עו"ד ניצן
מירב ארד
השדרוג כולל שיפוץ של 70 סוויטות במלון וסוויטה נשיאותית המשתרעת על כ-550 מ"ר
מירב ארד
מעל 300 מציגים מלמעלה מ-35 מדינות ישתתפו ביריד שיתקיים ב־9-8 בפברואר    לאחר היעדרות של שנתיים, יוון תחזור להשתתף ביריד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il