X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד המשפטים פרסם טיוטת הנחיה, לפיה המידע יוכל לשמש רק לצרכים להם נועד במקור והמכונים יחוייבו ליידע את המועמדים על השימוש בו
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע (רמו"ט) במשרד המשפטים פרסמה היום (ב', 10.1.11) טיוטת הנחיה לשמירת פרטיות המידע הנאגר במחשביהן של חברות להשמת כוח אדם. הטיוטא מיועדת לקבלת תגובות הציבור בכלל וחברות ההשמה בפרט.
לדברי רמו"ט, בשלב גיוס עובדים למקום עבודה חדש או לתפקיד חדש, נאסף מידע אישי רב על מועמדים פוטנציאליים, וכתנאי לקבלה לעבודה דורשים מעבידים רבים שהמועמדים יעברו מבחני מיון והתאמה.
ההנחיה מבהירה את מעמדם של המעסיקים ומכוני ההשמה ביחס למידע שנאסף על המועמדים להעסקה, ומפרטת אלו שימושים מותר למכונים לעשות במידע האישי הנצבר אצלם, מה תוכן ההסכמה שהמכון נדרש לקבל מן המועמדים כתנאי לעיבוד המידע, וכיצד על המכון לממש את זכותו של המועמד לעיין במידע האישי שנאסף עליו ולתקנו.
מבדיקת רמו"ט עולה, כי לא כל מכוני ההשמה מקפידים על קיום הוראות חוק הגנת הפרטיות בנוגע למידע הנאסף אצלם בעת עריכת בדיקות התאמה לעובדים. זאת, במיוחד ביחס לשימוש שהם עושים במידע ובכל הנוגע לחובתם לאפשר לנבחנים לעיין בתוצאות המבדקים.
עיקרי עמדת הרשם לפי ההנחיה הם:
  • מכון ההשמה אינו אלא המחזיק במידע על המועמד המופנה למבדקים אצלו, ואין לו זכויות שימוש או עיבוד נוספות במידע אלא לצרכיו ועל-פי הגדרותיו של המעביד שהוא בעל המאגר (בכפוף להוראות החוק והסכמת המועמד).
  • אם מכון ההשמה מחזיק במידע עבור חמישה מעבידים ומעלה, עליו למנות ממונה על אבטחת המידע.
  • אין להשתמש במידע על אודות המועמד לעבודה למטרות נוספות, ובכלל זה מסירה למעסיק פוטנציאלי אחר, אלא אם המועמד נתן הסכמה מודעת ונפרדת לכל שימוש ושימוש במידע, לאחר שנמסרה לו הודעה מפורטת כנדרש בחוק.
  • הסכמתו של מועמד לעבודה היא הכרחית כתנאי לאיסוף מידע על אודותיו ולשימוש בו, אך אינה מספיקה. מבחינת דיני הפרטיות היא יכולה להכשיר שימוש במידע אודותיו, רק אם השימוש עומד גם במבחן התכלית הראויה ובמבחני המידתיות. זאת, מפני שבפני המועמדים המבקשים להתקבל למקום עבודה, אין ברירה אמיתית, אלא להסכים לביצוע מבדקים במכוני השמה ומיון אצל הגורם אליו הפנה אותם המעביד.
  • חובה לספק למועמד את חוות הדעת המילולית, כפי שנמסרה למעסיק, כולל תוצאות מבדקי ההתאמה ככל שנכללו בה, בהתאם לזכות העיון הקבועה בחוק ובסייגים המפורטים בהנחיית רמו"ט.
  • חובה למחוק את המידע על המועמד, או להפוך אותו לאנונימי לחלוטין, מיד כשהמידע אינו נחוץ עוד למימוש המטרה לה הסכים המועמד.

תאריך:  10/01/2011   |   עודכן:  10/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יוגבל שימוש במידע שנאסף במכון השמה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הכל כסף במדינה הזאת:(
אפרת  |  10/01/11 22:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
עופר מחלב, מהמשקיעים בחברת קווינקו, פנה אל החברה ואל הרשות לניירות ערך עם תמיהות ביחס להסתרת מידע ביחס לסגירת הקזינו ברומניה לפני הנפקת החברה לציבור    "האם נכון כי עוד קודם ל-5.1.11 נמסרה לקווין השקעות הודעה בדבר הסגירה? אם כן, מתי?"    "האם מההזזה של שולחנות ממצלמות המעקב לא עולה אפשרות להונאה בקווין השקעות?"
איתמר לוין
ועדת החוקה דחתה את בקשת משרד המשפטים להתיר לרשויות חקירה נוספות לקבל מידע מהמאגר    בדיון התברר שהדעות חלוקות במשרד עצמו
איתמר לוין
עובדה זו התבררה במהלך הדיונים המשפטיים סביב העבודות בקרקע    ביהמ"ש המחוזי איפשר להמשיך בביצוע העבודות
איציק וולף
פורום המטה הכללי נפרד מראש המוסד היוצא והעניק לו תעודה המעידה על נטיעת עץ לכבודו ביערות קק"ל    אשכנזי: בשנים האחרונות עבדנו יחד בשיתוף פעולה ומתוך הבנה שאנחנו משרתים מטרה משותפת ועליונה- בטחונה של מדינת ישראל
ראובן לייב
ממחקר מקיף של מכון גיאוקרטוגרפיה מתברר כי 48% מכלל הציבור מסכימים עם עמדה זו וכי רוב האוכלוסיה הדתית-ציונית הם היותר-מתנגדים להפרדה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il