X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביקורת חריפה של בית המשפט על הבנק, שיצר יש מאין עָרֵב נוסף לחובותיה של חברה, לאחר שאיפשר לבעליה לעשות בחשבונה כרצונם
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

"הבנק הפר את חובות תום הלב הבסיסיות המוטלות על כל אדם שהוא צד לחוזה באופן בוטה וברגל גסה. בוודאי הפר הבנק את חובותיו כבנק כלפי לקוח". ביקורת חריפה זו מתחה שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ד"ר מיכל אגמון-גונן, על בנק הפועלים. אגמון-גונן דחתה את תביעתו של הבנק נגד מי שערב לחובותיה של חברה שנכנסה לפירוק, וחייבה אותו בתשלום הוצאות בסכום חריג של 85,000 שקל.
מדובר בתביעה נגד רוני שלום, שערב לחובותיהן של חברות אדמוב השקעות ואדמוב 2003, שהיו בשליטת עודד אבמוב וחנן שרייטר. חובות החברות הסתכמו ב-5.6 מיליון שקל. הוא טען, כי שלום היה ערב לחובות אדמוב 2003, וזו מצידה ערבה לחובות אדמוב 2003, ומכאן שעליו לשאת בחובותיהן של השתיים.
אגמון-גונן קיבלה את טענתו של שלום, לפיה הערבות של אדמוב 2003 לאדמוב השקעות ניתנה כאשר לאדמוב השקעות היו חובות, וזאת על-ידי אדמוב ושרייטר שחתמו על הערבות בשם אדמוב 2003. אשר לערבות הישירה טען שלום, כי הגרעון נוצר מהעברות שנעשו בניגוד למוסכם מחשבון אדמוב 2003 לחשבון אדמוב השקעות. לדבריו, אדמוב 2003 הוקמה על-פי דרישתו של הבנק לניהול פרויקט בנייה ספציפי, אך בפועל החשבונות של שלוש החברות התנהלו בערבוביה בידיעתו של בנק הפועלים.

הבנק לא הציג מסמכים ועדים

כאמור, אגמון-גונן קיבלה גירסה זו במלואה. היא מציינת שוב ושוב בפסק דינה, כי בנק הפועלים נמנע מלהציג מסמכים שהיו מאוששים את גירסתו, ורומזת שככל הנראה מסמכים כאלו אינם קיימים. עוד היא מציינת, כי פקידי הבנק שהובאו לא היו הפקידים הרלוונטיים, ואילו מי שניהלה את חשבונות החברות במרבית התקופה הרלוונטית - כלל לא הובאה לעדות.
אגמון-גונן מוסיפה: "מושכלות ראשונים הם, כי צד לחוזה חב בחובת תום לב בקיום החוזה. כך ככלל. על מוסדות בנקאיים נקבעו חובות מוגברים כלפי לקוחותיהם. הבנק במקרה שלפני התנהל בחריגה מוחלטת אף מחובות תום הלב הבסיסיות, לא כל שכן מחובותיו כבנק. ניתן לומר, כי חוסר תום לב לתיאור התנהלות הבנק במקרה זה עושה חסד עם הבנק".
אגמון-גונן מציינת, כי בניגוד לדרישת הבנק עצמו, נוהלו החשבונות של אדמוב 2003 ואדמוב השקעות בערבוביה, כאשר ההעברות נעשות מאדמוב 2003 לאדמוב השקעות. אדמוב ושרייטר היו ערבים בצורה ישירה לחובות אדמוב השקעות, ולמרות זאת הבנק לא עשה דבר ולא הודיע על הדברים לשלום. כך נכנס חשבון אדמוב 2003 לגרעון עליו לא יודע שלום.

לא מממשים את הבטוחות

ביקורת חריפה במיוחד מותחת אגמון-גונן על האופן בו הפך שלום לערב עקיף לחובות אדמוב 2003: "כאשר חברת אדמוב השקעות נכנסת לקשיים ניכרים, באופן מפתיע נחתמת ערבות של חברת אדמוב 2003 לחברת אדמוב השקעות. על הערבות חותמים עודד אדמוב וחנן שרייטר. נציגת הבנק אינה זוכרת אם מישהו טרח להודיע לנתבע על ערבות זו. זאת, כאשר הבנק יודע כי הנתבע ערב לחובות אדמוב 2003, ולמעשה 'ממציא' לעצמו ערב יש מאין.
"ככל הנראה כאשר נכנסה חברת אדמוב השקעות לקשיים נבחנו החשבונות. או אז התברר, כי למעשה לחברת אדמוב השקעות ערבים רק חנן שרייטר ועודד אדמוב. אשר למר שרייטר, ככל הנראה לא היה בידיו לשאת בחוב, ולגבי עודד אדמוב, הבנק לא רצה לממש את נכסיו.
"והנה, נמצא רעיון יצירתי. עודד אדמוב וחנן שרייטר, הערבים לחוב ועליהם מוטל כל הנטל, חותמים על ערבות של חברת אדמוב 2003 לחברת אדמוב השקעות, ובהינף החתימה מביאים לערב נוסף. כך הם חולקים בנטל שהיה מוטל עליהם מלכתחילה, ולבנק מקור נוסף לרדת לנכסיו. זוהי התנהלות שלכנותה חוסר תום לב יהיה המעט שבמעט.
"אולם בכך לא היה די והבנק ויתר למר עודד אדמוב על בטוחות, שככל הנראה יכולות היו לכסות את החוב במלואו בשתי החברות. גם זאת ללא כל הסבר סביר, ולמען האמת, ללא כל הסבר בכלל".
בסיום פרק זה שבה אגמון-גונן וקובעת: "התנהלות זו היא של בנק, ולא של אחרון הסוחרים. בנק שמוטלים עליו חובות מוגברים כלפי לקוחותיו. על כן הבנק נהג בחוסר תום לב משווע כלפי הנתבע, אם לא למעלה מכך".

תאריך:  10/01/2011   |   עודכן:  10/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"להגיד על בנק הפועלים שנהג בחוסר תום לב - לשון המעטה"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בית המשםט היהמשבח את הבנק
עידן סובול  |  11/01/11 09:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לילך ויסמן
רה"מ מרוויח כ-44 אלף שקל בחודש ברוטו, אולם כ-18 אלף שקל הולכים מדי חודש למס הכנסה ו-11.5 אלף שקל נזקפים לטובת הרכב המיוחד שלו    שכרו של נתניהו - מהנמוכים בעולם; במקום הראשון - מנהיג קניה
איתמר לוין
ניסה להוציא פרטים על חקירה שמנהלת הרשות    הערכות: פעל מטעם החברה הנחקרת במטרה לברר מה ידוע לרשות
איתמר לוין
משרד המשפטים פרסם טיוטת הנחיה, לפיה המידע יוכל לשמש רק לצרכים להם נועד במקור והמכונים יחוייבו ליידע את המועמדים על השימוש בו
איציק וולף
עופר מחלב, מהמשקיעים בחברת קווינקו, פנה אל החברה ואל הרשות לניירות ערך עם תמיהות ביחס להסתרת מידע ביחס לסגירת הקזינו ברומניה לפני הנפקת החברה לציבור    "האם נכון כי עוד קודם ל-5.1.11 נמסרה לקווין השקעות הודעה בדבר הסגירה? אם כן, מתי?"    "האם מההזזה של שולחנות ממצלמות המעקב לא עולה אפשרות להונאה בקווין השקעות?"
איתמר לוין
ועדת החוקה דחתה את בקשת משרד המשפטים להתיר לרשויות חקירה נוספות לקבל מידע מהמאגר    בדיון התברר שהדעות חלוקות במשרד עצמו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il