X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אנשים שחלו בשפעת והבריאו יכולים להילחם בווירוסים של שפעת יותר מכל אחד אחר מפני שהגוף שלהם למד לייצר נוגדנים שמסוגלים לחסל סוגים רבים אחרים של שפעת חוקרים ינסו לנצל את הידע לגבי נוגדנים אלו ולפתח חיסון אוניברסלי שיגן מפני כל סוגי השפעת
▪  ▪  ▪
ניצחון מוחץ [צילום: פלאש 90]

אנשים המחלימים משפעת החזירים נשארים עם יכולת טבעית יוצאת מגדר הרגיל להילחם בווירוסים של שפעת, מפני שבניסיון להביס את ההתקפה של וירוס H1N1, הגוף מייצר נוגדנים שמסוגלים לחסל סוגים רבים אחרים של שפעת. אלו ממצאי מחקר שפורסם ב-Journal of Experimental Medicine.
הרופאים מקווים לרתום את הכוח הזה כדי לפתח חיסון אוניברסלי שיגן מפני כל סוגי השפעת, ובסופו של דבר יחליף את חיסוני השפעת הקיימים כיום.
חיסון כזה הוא החלום של כל מי שעוסק בחקר השפעת. מדענים רבים כבר בודקים אבות-טיפוס שונים שישימו סוף למירוץ שמתחיל בכל שנה לנסות ולנבא מה הם סוגי השפעת שיתקפו אותנו בעונת החורף ולייצר במהירות כמות המונית של חיסון חדש בכל פעם מחדש.
עורכי המחקר האחרון סבורים כי וירוס שפעת החזירים H1N1 שהגיע לרמות של מגיפה והדביק כ-60 מיליון בני אדם בשנה שעברה, מספק הזדמנות ייחודית לחוקרים בתחום, משום שהוא מלמד אותם כיצד לייצר חיסון בודד שיוכל לספק הגנה מכל סוגי השפעת.
בקרב תשעת המטופלים שבדקו החוקרים, כולם נדבקו בשפעת החזירים במהלך תקופת המגיפה, הם גילו כי הזיהום עורר ייצור טווח רחב של נוגדנים שנראים רק לעתים נדירות ביותר לאחר זיהומים של שפעת עונתית או לאחר חיסון נגד שפעת. התגלית המשמעותית הייתה שחמישה נוגדנים שבודדו על-ידי צוות החוקרים יכולים להילחם בכל סוגי השפעת העונתית מהעשור האחרון, מה"שפעת הספרדית" הקטלנית, משנת 1918, שגרמה למותם של קרוב ל-50 מיליון בני אדם, ועד לווירוס שפעת העופות H5N1.
החוקרים מאמינים כי הנוגדנים רבי-העוצמה נוצרו כשהגוף למד להילחם בזיהום החדש של שפעת החזירים בעזרת שימוש בזיכרון שלו עצמו מהמלחמה בווירוסים אחרים של שפעת.
הצעד הבא יהיה לבחון את התגובה החיסונית של אנשים שחוסנו נגד שפעת החזירים של השנה שעברה אך לא חלו, כדי לגלות אם הם אכן מחוסנים בצורה כה יעילה נגד השפעת.
מדענים רבים, כאמור, מנסים לפתח חיסון שיוכל להגן מפני סוגים רבים של וירוס השפעת, והמחקר הנוכחי מרמז על כך שניתן יהיה לפתח חיסון כזה. יחד עם זאת, אי-אפשר לשכוח כי יידרשו שנים רבות של עבודה כדי שהחיסון יעבור את כל הניסויים והבדיקות הנדרשים.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  11/01/2011   |   עודכן:  11/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם משתלם להידבק בשפעת החזירים?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
ד"ר הלפרן יחליף בתפקיד את פרופ' יעקב הרט, מנהל בית-החולים לוינשטיין    "האתגר לאיגוד הוא לסייע ולהיות מעורב בחקיקה הרלוונטית לתפעול בתי החולים, ולוודא הקצאות מספקות של כוח-אדם ומשאבים כספיים"
מירב ארד
נשיא איגוד לשכות המסחר פנה במכתב לשר האוצר שלא להיכנע לרשויות המקומיות ולבטל את רכיב ההתייעלות של 20% מנוסחת עידכון הארנונה    מבהיר: הביטול יתורגם לעול מיסים נוסף על גב הציבור
יפעת גדות
טרנספארמה השלימה בהצלחה שלב 1 בניסויים במערכת למתן דרך העור של תרופה לטיפול במחלות שריר-שלד    ד"ר דפנה חפץ, מנכ"ל טרנספארמה: "הוכחה נוספת למערכת ה-ViaDerm שלנו למתן דרך העור של תרופות על גבי מדבקה"
עידן יוסף
הקריאות לרצוח אישי ציבור אינן באות רק מהצד הימני של המפה הפוליטית    סרטון חדש ואלים יותר שפורסם הבוקר וכולל מראות קשים מציע לפגוע גם בשאר הפוליטיקאים ובחלשים    לא לבעלי לב חלש
יפעת גדות
למרות הסברה כי העור הוא שעובר שינויים, כמו איבוד הגמישות והשומן, פנים רבות לא נראות כפי שנראו בגיל צעיר יותר, בגלל שינויים שמתרחשים למעשה דווקא בעצמות ואלו משנים גם את מראה העור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il