1 |
|
|
אילו ידעו המשקיעים בהנפקות האחרונות ששר האוצר "אינו מדייק" בהופעתו בטלוויזיה לעולם לא היו מוציאים כסף מכיסם על מנת להפסיד אותו לטובת מיסוי ברמה של עולם שלישי.
הנפקת זכויות - ישראמקו כדוגמא:
המשמעות היא הזרמת כספים לצורך מימון פיתוח תמר.
להלן התאריכים והסכומים שמשקיעים קטנים כמוני הזרימו לחברה:
26/10/10 - 240 מיליון ש"ח
15/8/10 - 103 מיליון ש"ח
6/5/10 - 62 מיליון ש"ח
24/11/09 - 42 מיליון ש"ח
17/6/09 - 72 מיליון ש"ח
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
משקיע קטן |
|
2 |
|
|
נייר עמדה - כפל המס ועיוותים נוספים שיצרה ועדת ששינסקי, ואפליית המשקיעים הקטנים מול חברות הגז
1. כידוע, ועדת ששינסקי מטילה על שותפויות הגז מס רווחי יתר בגובה 50% שיגבה מרובם הגדול של ההכנסות, בנוסף לתמלוג המדינה של 12.5% ולמס חברות. עובדה פחות ידועה היא, שהמדינה מטילה באופן ייחודי על חלקם של היחידים בשותפויות כפל מס של 45% מס הכנסה כרווח מעסק. כתוצאה מכך ה-GT - מדד רווח המדינה הכולל בהגדרתו (בכל העולם) את כלל המיסוי, ולפיכך משמש כבסיס להשוואה בין מדינות - מגיע לכ75%, כאשר נטל המס על המשקיע הקטן גבוה משמעותית מהנטל על חברות הגז. זאת בנגוד לטענת הוועדה שה-GT צריך להגיע ל60% בלבד, וצריך להשתוות למקובל במערב. לכן ברור שגם אם מאמצים את המלצות הוועדה אסור שגובה המס יעלה על 60%, או כל שיעור GT אחר שימצא כנכון לישראל ע"י מקבלי ההחלטות. לכן אנו מבקשים לקבוע בחקיקה סעיף שגובה כלל המיסוי המרבי שיגבה מהיחידים המשקיעים בשותפות לא יעלה על שיעור ה-GT שימצא כראוי.
2. שאלה עקרונית נוספת שצריכה להישאל על רקע המלצת הוועדה לבטל את הטבת ניכוי האזילה היא מדוע ריווחי משקיעים פרטיים מנפט וגז ממשיכים להיות מוגדרים כרווח מעסק החייב ב45% מס? כל הצד העסקי מבחינתם נבע בעבר מניכויים עסקיים בהשקעות בחיפושי נפט, מתוך כוונת המחוקק להיטיב עמם, ובוטל ע"י הוועדה כשביטלה את זכותם לניכוי אזילה וצמצמה כמעט לאפס את ניכוי השקעה בחיפושי נפט. מה שונה לאחר ששינסקי השקעה ביחידות השתתפות מהשקעה בכל מניה בכל תחום שהוא? לכן אין כל צידוק להמשיך לנכות מריווחי המשקיעים מס כעל הכנסה מעסקֿ, שכן כל ההסדרים הכספיים וההוצאות נעשים במסגרת השותפות ולא עוברים כלל לרמת היחיד.
3. שאלה עקרונית וכללית שצריכה להישאל היא בדבר הוגנות ההמלצות לעומת כלל מגזרי המשק בקשר לאי קיזוז הפסדי העבר, שנגרמו מחיפושים שכשלו בכלל שטחי הזיכיונות, מרווח בזיכיון בו צלחו לבסוף, ובקשר להכרה רק בחלק קטן מההשקעות להפקת נפט וגז. כיצד יתכן שההמלצות בשותפויות היבשה, למשל, תוחמות הכרה בהוצאות לפיתוח חזקה לסכום של 100 מליון דולר בלבד כשעלויות הפיתוח של מספר רב של בארות כנדרש לפיתוח החזקה יכול להיות גדול פי כמה? בכל תחומי העסוק של חברות במשק אין מגבלה כל כך חמורה ומקפחת שההגינות מחייבת לבטלה.
4. טענות אלה אינן גורעות מאי הסכמתנו הרעיונית להמלצות הוועדה הנוכחיות של אי החרגת חזקות קיימות והתנגדותנו למסקנת הוועדה (השגויה לדעתנו) בדבר הGT הראוי לישראל. כוונתנו שגם אם חלילה ההמלצות תיושמנה יש לתת את הדעת לעיוותים החמורים שהן יוצרות ולתקנן. במצב שנוצר, המשקיע הקטן בסקטור האנרגיה בישראל מופלה לרעה באופן חמור ביחס לכל עמיתיו במערב. לכפל המס אין אח ורע, אין היגיון ואין הצדקה.
בכבוד רב,
וינברגר דוד |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
נחמןנ |
|
3 |
|
|
מעורבת בתאוות בצע וקנאה. מעל המלצות ששינסקי מתנוסס דגל שחור, לא תגנוב. הפרת הסכמים, פגיעה אנושה בזכויות הקנין של הפרט, התעללות באלפים רבים של משפחות והרס רכושם וחייהם. השותפים של אקשטיין הם חנין, יחימוביץ, והשמאל הרדיקלי האנטי ישראלי והבלתי אנושי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ברנדון |
|