X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שלום ימיני ושי סימון [צילום: פלאש 90]
הופחת עונשם של דורסי מיטל אהרונסון
הנהג שי סימון ירצה 14 שנות מאסר במקום 20 שלום ימיני שישב לידו ירצה שנתיים וחצי מאסר במקום חמש שנים
שופטים או פקידים?
איתמר לוין
יצחק עמית כנראה שכח שהוא שופט עליון, שבכוחו ואף מחובתו להעלות את רף הענישה כאשר תקנת הציבור מחייבת זאת. במקום להעביר מסר חד-משמעי לרוצחים שמאחורי ההגה, הוא העדיף להיצמד לנורמות משפטיות יבשות. מה שאומר ביהמ"ש הוא: אחרי שיהיו עוד כמה עשרות או מאות הרוגים, נחמיר עוד יותר בענישה
לרשימה המלאה

בית המשפט העליון קיבל היום (ד', 12.1.11) באופן חלקי את ערעורם של שי סימון ושלום ימיני, אשר היו מעורבים בהריגתה של מיטל אהרונסון ז"ל ובפציעתה של חברתה, מלי יזדי, באוקטובר 2008 בתאונת "פגע וברח".
בית המשפט העליון קבע, בניגוד לדעת השופט המחוזי צבי גורפינקל, כי לא ניתן להרשיע את ימיני, שהיה הנוסע ברכב, כמבצע של עבירת פגע וברח, אלא כמסייע בלבד, ולפיכך הפחית את עונשו מחמש שנות מאסר לשנתיים וחצי.
לגבי סימון, שנהג ברכב, מצא בית המשפט העליון, כי העונש של 20 שנות מאסר שהושת עליו בבית המשפט המחוזי, חרג באופן קיצוני מרף הענישה המקובל. לכן, באופן נדיר, התערב העליון והפחית את העונש ל-14 שנות מאסר, כאשר גם עונש זה מעלה באופן ניכר את רף הענישה שהיה מקובל עד היום.
שינוי בסעיף בו הורשע ימיני
סימון, אשר נהג ברכב בהיותו שתוי וחצה צומת מבלי לציית לרמזור אדום, הורשע בבית המשפט המחוזי בעבירות של הריגה, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות ובעבירה של הפקרה לאחר פגיעה. ימיני, שכאמור ישב לצידו של סימון בשעת התאונה ולאחריה, הורשע בעבירה של הפקרה לאחר פגיעה. השניים ערערו על חומרת העונש, ובנוסף ערער ימיני גם על עצם הרשעתו בעבירת ההפקרה.
השופט יצחק עמית בית עמד בפסק הדין בעליון על הפגם המוסרי העמוק הטמון בהפקרת נפגע לנפשו. עם זאת קבע עמית, כי למרות שימיני היה מודע לנעשה ולא עשה דבר כדי למנוע מסימון להימלט ומלבצע עבירה של הפקרה לאחר פגיעה, לא ניתן להרשיעו בביצוע עבירת ההפקרה אלא בסיוע בלבד. זאת, בין היתר, נוכח לשונה של עבירת ההפקרה המופנית כלפי הנהג בלבד, ולאור עיקרון החוקיות השולל הרשעה בעבירת מחדל בהעדר קיומה של חובת עשה בצידה.
בית המשפט העליון עמד בהרחבה על העמימות שבלשון החוק במקרים כאלו ועל הקשיים ביישומו. הוא קרא למחוקק לתקן את החוק, באופן אשר יבהיר אם העבירה מופנית גם כלפי הנוסע ברכב (בנוסף לנהג), תוך קביעת תכלית חקיקתית מפורשת של מניעת בריחה והימלטות ממקום התאונה, לצד תכלית העזרה והסיוע לנפגע הקבועה כיום בחוק.
"עונשו של סימון - חורג בצורה קיצונית מהמקובל"
אשר לעונש המאסר שהוטל על סימון, בית המשפט העליון סקר את רף הענישה המקובל, הן בנסיבות דומות והן בנסיבות מחמירות, לרבות בעבירות שהיסוד הנפשי בהן הוא כוונה (בעוד שבמקרה הנוכחי מיוחס לימיני יסוד נפשי של פזיזות), וקבע, כי גורפינקל חרג באופן קיצוני מרמת הענישה המקובלת.
בשל כך, ובהתחשב בין היתר בכך שלסימון אין עבר פלילי והוא לא הורשע בעבירה של נהיגה במהירות העולה על המותר ולא הורשע בעבירה של הימלטות משוטרים (הכשלת שוטר במילוי תפקידו), הפחית בית המשפט את עונש המאסר שהוטל עליו בבית המשפט המחוזי. עונשו של סימון הועמד על עשר שנות מאסר בפועל בגין הריגתה של אהרונסון ופציעתה של מלי יזדי, ועוד ארבע שנות מאסר בפועל בגין הפקרתן.

תאריך:  12/01/2011   |   עודכן:  13/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הופחת עונשם של דורסי מיטל אהרונסון
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ואחרי זה מתפלאים על ההפקרות בכ
avnersh1  |  12/01/11 12:55
2
אקטיביזם שיפוטי דלשמטה. ל"ת
1א לנצח  |  12/01/11 13:37
3
שופטי העליון אתם בושה לאנושות
קפנר יהודה  |  12/01/11 18:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
לבני נוער שצרכו את הכמות הגדולה ביותר של סוכרים מוספים היו רמות כולסטרול "רע" גבוהות ורמות טריגליצרידים גבוהות בהשוואה לאלו שצרכו את כמות הסוכרים המוספים הנמוכה ביותר    הראו גם סימנים של עמידות לאינסולין, מצב שעלול להוביל לסוכרת וקשור לסיכון למחלות לב
מחלקה ראשונה
הסרט האחרון בסדרת ג'יימס בונד, בכיכובו של דניאל קרייג, הוקפא בחודש אפריל האחרון בשל בעיות כלכליות אליהן נקלעו אולפני MGM, אך 007 לא נופל וחוזר בגדול
איתמר לוין
נתונים של שירות בתי הסוהר מגלים ירידה משמעותית במיוחד במספר האסירים הביטחוניים    עלייה ניכרת במספר האסירים בגין עבירות מין ואלימות במשפחה מאז 2002
איציק וולף
שירות בתי הסוהר נערך למבצע הובלת ראשי ארגון הפשיעה החזק בישראל לנמל התעופה בן-גוריון לצורך הסגרתם לארצות הברית שם הם מואשמים ברצח, בסחר בסמים ובהלבנת הון    השניים יובלו בשיירה של מכוניות זהות ובדרכים צדדיות מחשש שינסו לפגוע בהם או לנסות ולחלצם
יפעת גדות
מחקר חדש מגלה כי אמצעי מדידה של תפקוד ה-HDL קשור בצורה הדוקה יותר להגנה מפני מחלות לב מאשר רמות הכולסטרול HDL עצמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il