X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מזכירה במרפאת עין-טל אמרה למנותחת, שטופס ההסכמה הוא "שטויות והדברים הללו לא קורים" - אך המנותחת סובלת מנכות של 5%
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, דליה גנות, הורתה למרפאת העיניים עין-טל לשלם קרוב למיליון שקל לרוזי פינקלשטיין, שראייתה נפגעה בעקבות ניתוח להסרת עיניים שעברה במרפאה. את הניתוח ביצע מי שהיה מנכ"ל המרפאה, פרופ' מיכאל בלומנטל המנוח (בעלה של ח"כ לשעבר נעמי בלומנטל).
גנות דחתה את תביעתה של פינקלשטיין לפיצוי בגין רשלנות, אך זיכתה אותה בפיצוי לאחר שקבעה, כי סיכוני הניתוח לא הוסברו לה כהלכה. גנות סבורה, כי אם סיכונים אלו היו מוסברים כיאות, הייתה פינקלשטיין מוותרת על הניתוח. היא קבעה לה נכות תפקודית של 5% ונכות נפשית של 15% בשל הטראומה שעברה.
התובעת נבדקה במרפאה על-ידי אופטומטריסטית ובידי ד"ר יורם שוחט, אשר קבע, כי היא מתאימה לניתוח בשיטת Lasik. לדבריה, היא שאלה את בלומנטל "מה הן הסכנות במידה והניתוח לא יצליח" ונענתה "כי במקרה הגרוע ביותר תיאלץ לחזור ולהרכיב משקפיים".
כשבעה חודשים לאחר הניתוח, החלה ראייתה של פינקלשטיין להידרדר והפכה למטושטשת. מאוחר יותר הסתבר, כי ראייתה לקויה גם כאשר היא מרכיבה משקפיים. היא הגישה חוות דעת של פרופ' יצחק בן-סירה, המפרטת את רשלנותם לכאורה של הנתבעים, שגרמה לכך שפינקלשטיין הפכה - כהגדרתו של בן-סירה - לעיוורת ובעלת נכות של 90%.
עין-טל, שוחט ועזבונו של בלומנטל דחו את כל טענותיה של פינקלשטיין. על-פי חוות דעתו של פרופ' שאול מרין, שהוגשה מטעמם, נכותה של פינקלשטיין היא בשיעור של 15%.
נוכח הפערים הגדולים בין המומחים, מונתה פרופ' ענת לבנשטיין כמומחית מטעם בית המשפט.
היא קבעה, כי לא הייתה כל התרשלות באופן ביצוע הניתוח או בבחירת סוג הניתוח, וכי הסיבוך שחל בעיניה של פינקלשטיין לא היה ידוע במועדים הרלוונטיים. היא העריכה את נכותה של התובעת בשיעור של 25%.
גנות דחתה את חוות דעתו של בן-סירה ומתחה עליה ביקורת חריפה. היא קבעה, כאמור, כי לא הייתה רשלנות בביצוע הניתוח והבדיקות שקדמו לו.
לעומת זאת נקבע, כי מאחר שפינקלשטיין היא שיזמה את הניתוח, הרי שחובת הגילוי שחלה על בית החולים והרופאים הייתה גבוהה ביותר. פינקלשטיין ייחסה חשיבות רבה להסברים שביקשה, מן הסתם כדי להגיע להחלטה מושכלת בדבר ביצוע הניתוח.
גנות הדגישה: "אין מקום לייחס חשיבות ראייתית ליוזמת התובעת להציג או לא להציג שאלות, ואין בעובדת הצגת או אי הצגת השאלות כדי לפגום בקביעה כי אין מדובר בהסכמה מדעת. וכל כך למה? מטופל העומד בפניי טיפול רפואי משול ל'מי שאינו יודע מה לשאול', שהרי אינו בקיא בפרטי הפרוצדורה הרפואית ובסיכונים האפשריים, וממילא, אינו יודע מה לשאול לגביהם.
"המומחה בפרטי הטיפול הצפוי וסיכוניו הצפויים הוא הרופא, אשר אינו אמור להמתין לשאלות המטופל, ולא לסמוך על ידיעותיו הרפואיות של המטופל המאפשרות לו - או לא מאפשרות לו - לשאול שאלות נקודתיות הקשורות לטיפול הצפוי. משכך, חובה על הרופא לפרט באוזני המטופל את פרטי הפרוצדורה הרפואית העומדת בפניו, ואת הסיכונים האפשריים".
גנות גם קיבלה את גירסתה של פינקלשטיין, לפיה קיבלה טופס הסכמה ובו נרשמו סיכונים הכרוכים בניתוח - אך זאת רק חצי שעה לפני מועד ביצועו. "התחלתי לשאול את המזכירה על מה שכתוב שם, כי לא היה שם רופא פנוי שיכול היה לענות לי. המזכירה אמרה שזה 'שטויות' ושלא אתייחס לזה, ושהדברים שכתובים שם לא קורים אף פעם", הוסיפה פינקלשטיין.
עוד טענה פינקלשטיין, כי במהלך הניתוח, בתום ניתוח עינה האחת, דרשה במפגיע ובבכי להפסיק את הניתוח ולא לקיימו בעינה השנייה, ולדחותו למועד אחר. הנתבעים הכחישו טענה זו, אולם לא הציגו כל ראיה לגירסתם.

תאריך:  12/01/2011   |   עודכן:  13/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנותחת עיניים תפוצה במיליון שקלים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
"ניתוח להסרת עיניים"
אין כאן הגהה?  |  13/01/11 01:20
2
דווקא נשמע שהתיאור הזה קולע בו ל"ת
יאירר  |  13/01/11 05:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
המרכז יבנה ליד בית שמש בשיטת BOT בהשקעה של 600 מיליון שקל    המדינה תשלם לחברות הזוכות מענק חד-פעמי ותשלומים שוטפים ב-1.8 מיליארד שקל    בעוד 25 שנה יעברו הבניינים לבעלות המדינה
איתמר לוין
העמותה מתנגדת לבקשת המדינה למנות לה מפרק    משרד הדתות: המפרק הזמני גילה שגם בשנת 2009 זייפו אנשי העמותה פרוטוקול
אלעזר לוין
ישלמו למינהל 5% מדמי השכירות    דירות עד 55 מ"ר יושכרו ללא הגבלה    עדיפות לקיבוצים באיזורי עדיפות לאומית ולזוגות צעירים חסרי דיור
איתמר לוין
אורי ברעם הביע חרטה וטען שביקש רק ליצור יצירה אמנותית    מעצרו הוארך בשישה ימים מחשש שישבש את החקירה
איציק וולף
אחד עשר שרים בממשלת לבנון מטעם לחיזבאללה וארגונים נוספים הקשורים אליו הודיעו על התפטרותם מן הממשלה    זאת לאחר שלא התקבלו דרישותיהם לסכל כתבי אישום נגד בכירים בחיזבאללה בגין רצח רפיק אל-חרירי    על-פי החוקה הלבנונית הפכה הממשלה לממשלת מעבר עם התפטרות שליש מחבריה    ראש ממשלת לבנון היה בפגישה עם נשיא ארצות הברית בעת ההתפטרות    נשיא לבנון יטיל את הרכבת הממשלה על פוליטיקאי לבנוני אחר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il