X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יום רגיל ליד שער שכם [צילום: פלאש 90]
ערביי מזרח י-ם מעדיפים להישאר בריבונות ישראל
סקר אמריקני חדש מגלה: 40% מתושבי מזרח ירושלים יעדיפו לעבור דירה לשכונה אחרת רק כדי לא לקבל אזרחות פלשתינית אנליסטים: סטירת לחי לרשות הפלשתינית
תופעה: ערבים מהגרים למערב ירושלים
עידן יוסף
מדגם שנערך במאה רחובות בירושלים מגלה עלייה של 42% במספר הערבים המהגרים לאזורים יהודיים * הסיבה העיקרית: החשש להישאר מחוץ לגדר "עוטף ירושלים"
לרשימה המלאה

בבוא השלום המיוחל, האם יעדיפו התושבים הערביים במזרח ירושלים לקבל אזרחות של המדינה הפלשתינית החדשה, או להוסיף להחזיק ב"תעודה הכחולה" של ישראל שמקנה להם מעמד של תושבי קבע בירושלים עם זכות לנוע בישראל ולעבוד בכל מקום בה? סקר אמריקני חדש, שהתפרסם אתמול (ד') בוושינגטון, חושף נתונים מפתיעים: יותר משליש מערביי מזרח העיר מעדיפים להישאר תחת שלטון ישראלי, יחד עם כל הזכויות שכרוכות בו. יותר ממחצית יעדיפו לא לעבור דירה, אם השכונה שבה הם גרים תישאר בידי ישראל.
השורה התחתונה של הסקר: טועה בגדול מי שמאמין שתורים ארוכים של מבקשי תעודות זהות פלשתיניות ייתפתלו מול סניפי משרד הפנים של הממשלה הפלשתינית החדשה, לאחר חתימת הסכם שלום.
הארגון האמריקני Pechter Middle East Polls, בראשות אדם פקטר, שמתמחה בעריכת סקרים בעולם הערבי, יזם את הסקר בשת"פ עם המועצה ליחסי חוץ. ד"ר דייוויד פולוק, לשעבר חוקר בסטייט דיפרטמנט, היה אחראי לניסוח ועיצוב השאלות, לאיסוף המידע ולניתוחו. הראיונות בשטח בוצעו ע"י המרכז הפלשתיני לדעת קהל בראשות ד"ר נאביל קאלוקי. בסקר, שנערך בנובמבר 2010, נדגמו 1039 מתושבי מזרח ירושלים, מכל 19 השכונות בעיר. סטיית התקן היא 3%.

חוששים מאובדן חופש התנועה
[צילום: פלאש 90]

הנשאלים התבקשו לפרט את שתי הסיבות החשובות ביותר להעדפתם היכן לחיות, תחת ריבונות ישראלית או ריבונות פלשתינית. הסיבות השכיחות ביותר שמנו אלה שיעדיפו להתגורר תחת ריבונות ישראלית היו חופש תנועה בישראל, הכנסה גבוהה יותר, אפשרויות תעסוקה טובות יותר וביטוח הבריאות בישראל. ראוי לציון: 60% מאלה שמעדיפים את ישראל אמרו שחשובה להם מאוד, או במידת מה, גישה לחופי הים התיכון. אלה שיעדיפו לחיות תחת ריבונות פלשתינית אמרו שפטריוטיות ולאומנות הם המניעים העיקריים.
הנשאלים התבקשו לפרט מה החששות הגדולים שלהם לגבי חיים בישראל או בפלשתין. בשני התרחישים החשש העיקרי היה היעדר גישה למסגד אל-אקצה והעיר העתיקה בכלל בגלל אי הוודאות היכן ייימתח קו הגבול העתידי.
החששות העיקריים של אלה שיעדיפו לחיות במדינה הפלשתינית העתידית: אבדן גישה למקומות עבודה וחירות התנועה בישראל, ואובדן דמי אבטלה, ביטוח רפואי ושירותים עירוניים. אלה שיעדיפו לחיות בישראל הביעו חשש מאפליה, מאובדן גישה לרכוש, לקרובים ולידידים בפלשתין והאפשרות שילדיהם יצאו לתרבות רעה.
אנליסטים אומרים, שתוצאות הסקר הן סטירת לחי לרשות הפלשתינית בגלל העובדה הפשוטה שחלק גדול מאוד מ-270 אלף התושבים הערביים במזרח ירושלים מפנה עורף למדינה הפלשתינית שהרשות נאבקת על הקמתה. במילים אחרות: פטריוטיות ותחושות של גאווה לאומית כבודן במקומו מונח, אבל תשלומי הביטוח הלאומי והטבות סוציאליות אחרות שנהוגות במדינת ישראל חשובות יותר.
"יש בבירור אי תואם בין עמדות התושבים לבין ההנחה שהשכונות הערביות במזרח ירושלים צריכות להיות חלק מפלשתין; זה לא מה שאנשים רוצים", אמר דייוויד פולוק, עורך המשאל, בראיון עיתונאי.
מכל מקום, רוב התושבים הערביים במזרח ירושלים חולקים את הפסימיות של אזרחי ישראל לגבי הסיכויים לשלום. למעלה מ-40% אמרו, שגם אם ייחתם הסכם שלום ומזרח ירושלים תהיה בירת המדינה הפלשתינית החדשה, קיצונים פלשתינים ימשיכו לקיים מאבק מזוין נגד ישראל. 64% אמרו, שאם יקרוס תהליך השלום הנוכחי, תפרוץ אינתיפאדה חדשה, גם בירושלים.

מכה לפתרון שתי מדינות
[צילום: פלאש 90]

תוצאות הסקר שומטות את הבסיס מתחת לאחת מהעמדות המרכזיות של הרשות הפלשתינית במו"מ לשלום: הדרישה שישראל תזנח כליל את ריבונותה ושליטתה על מזרח ירושלים כתנאי לפתרון של שתי מדינות.
בתשובה לשאלה, "אם יושג פתרון קבוע של שתי ממדינות, האם תעדיף להיות אזרח של פלשתין, עם כל הזכויות שכרוכות בכך, או אזרח של ישראל, עם כל הזכויות שכרוכות בכך", אמרו 35% שיעדיפו להיות אזרחי ישראל; 30% אמרו שיעדיפו אזרחות פלשתינית; ו-35% אמרו שאינם יודעים.
על השאלה מה יעדיפו "רוב האנשים בשכונה שלך", אזרחות פלשתינית או אזרחות ישראלית, השיבו 39% מהנשאלים כי הרוב יעדיפו אזרחות יישראלית, 31% אמרו שהרוב יעדיף אזרחות פלשתינית ו-30% אמרו שאינם יודעים.
יתרה מזו, 54% מהנשאלים אמרו, כי לבטח, או קרוב לוודאי, הם לא יעזבו את ביתם אם השכונה שבה הם גרים תהיה חלק מישראל בהסדר סופי, גם אם תהיה להם אופציה לעבור לדירה במדינה הפלשתינית. רק 27% אמרו, כי לבטח, או קרוב לוודאי, הם יעדיפו לעבור משטח ישראלי לשטח פלשתיני במקרה של הסדר סופי. 19% אמרו, אינם יודעים מה לענות.
במקרה הפוך, "אם השכונה שלך תהיה חלק מפלשתין, לאחר שיושג הסדר סופי, אך תהיה לך אופציה לעבור לשכונה בריבונות ישראלית, האם תישאר בביתך בפלשתין או תעבור לשכונה בירושלים שתהיה בתחת ריבונות ישראלית, או במקום אחר בישראל", 40% אמרו שלבטח, או קרוב לוודאי, הם יעדיפו לעבור לאזור ישראלי. 37% אמרו, שיעדיפו להישאר בביתם בשטח פלשתיני ו-23% השיבו שאינם יודעים.

פורסם במקור: אתר גלובס
תאריך:  13/01/2011   |   עודכן:  13/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ערביי מזרח י-ם מעדיפים להישאר בריבונות ישראל
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מישהו מופתע מהתוצאות?! ל"ת
אמתי  |  13/01/11 10:30
2
גם ערביי המשולש
חשדנית  |  13/01/11 10:41
3
ברור כשמש=מי רוצה לחיות תחת של
קורןנאוה טבריה  |  13/01/11 11:24
4
מדובר ב90%.הם מפחדים לומר אמת
שייייקה  |  13/01/11 11:55
5
הכל כדי להשמיד את היהודים ל"ת
כל השאר זה פרטים  |  13/01/11 12:19
6
חדשות טובות , סוף סוף . ל"ת
ברוך השם  |  13/01/11 15:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
תגובה של חולים שקיבלו שילוב של שתי תרופות יחד הייתה טובה יותר לאורך ששת החודשים הראשונים של הטיפול, בהשוואה לתגובה של אלו שקיבלו את הטיפול בדרך הקונבנציונלית - תרופה אחת ובשלב מאוחר יותר תרופה שנייה
מירב ארד
רו"ח יהונתן אתר שמונה לתפקיד יהיה אחראי על ההכנה, תוכנית העבודה והליווי הארגוני של ישיבות הוועדה והמועצה המינהלית
מירב ארד
האישור ניתן למורי דרך מוסמכים בלבד בעלי רישיון לרכב ציבורי שמשלח ידם הבלעדי הוא הדרכת תיירים בישראל
איתמר לוין
התובע: חברת גל-מעיתון דורשת מהשליחים להעמיד לרשותה את האופנועים הפרטיים שלהם ואינה משלמת להם על כך
יפעת גדות
חוקרים מאוניברסיטת הונג קונג ביצעו מחקר מקיף בטכנולוגיית דנ"א    בוצע ב-753 נשים שכולן היו תחת הקטגוריה של סיכון גבוה    הבדיקה זיהתה את הנשים הללו בדיוק של 96.6% ולא הראתה אף תשובה שלילית שגויה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il