X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בנאומו בכינוס "ישראל 2021", הזהיר שר התמ"ת מתסריט בו המדינה אינה מצליחה להתגבר על הפערים בחברה ונעשית סקטוריאלית ושסועה יותר ויותר "ייחודנו הופך להיות החיסרון המרכזי שלנו"
▪  ▪  ▪
בנימין בן אליעזר [צילום: יוסי זמיר]

"כשמבקשים ממני להסתכל על ישראל בעתיד, אני רואה שני תסריטים: בראשון, ישראל ממוצבת בישורת העליונה של המדינות המפותחות בעולם. מדינה בה הפריפריה היא חזקה ומפותחת ועם השתתפות גבוהה בשוק העבודה של כלל המגזרים במדינה. מדינה שוויונית המצמצמת באופן עקבי את הפערים בה. מדינה החולקת את ערכיה והצלחתה עם שכנותיה המוסלמיות. בתסריט השני אני רואה מדינה שאינה מצליחה להתגבר על פערים ונעשית סקטוריאלית ושסועה יותר ויותר, בה רק מעטים נושאים בנטל הכלכלי והביטחוני" - כך הציג (יום ה', 13.1.11) שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן-אליעזר את הדואליות הקיימת בכיוונה של המדינה מנקודת מבטו, בפתח יומו השני של כינוס "ישראל 2021" של דה-מרקר.
בן-אליעזר כי "ההבדל בין התסריטים מסתכם במילה מנהיגות. ישראל מוצבת באופן תמידי על צמתי החלטה ביטחוניים, כלכליים וחברתיים. נדמה שאנחנו לא מסוגלים לקבל החלטות נדרשות, ודוחים אותן משנה לשנה. על-פי רוב לא מתקיים אצלנו תהליך קבלת החלטות. מנהיגות אמיתית לא נבחנת ביכולת המנהיג להחניף לבוחריו, אלא לעמוד בהחלטות קשות ולעיתים לא פופולריות, בניגוד לכאלה שמתחנפות לסקטור כזה או אחר. חלום כור ההיתוך הולך ומתמוסס מעל עינינו. ייחודנו הופך להיות החיסרון המרכזי שלנו. לא רק שיטת הממשל הקיימת בישראל אינה ערוכה להתמודד עם מצב זה, היא אף מעודדת אותה".
עוד אמר השר בן-אליעזר: "צריך להתחיל לעבוד היום. לא נוכל להתעורר ב-2020 כדי לשנות את 2021". בן-אליעזר קרא לבחון את שיטת הבחירות במדינת ישראל ולקדם חוקה לישראל, כדי לאפשר תשתית שלטונית שתאפשר להתמודד עם האתגרים העתידיים. "אנחנו כבר לא יכולים להסתתר תחת התירוץ של מדינה צעירה. 62 שנים זה מספר מספיק מכובד בכדי להעביר אותנו מצעירות לבגרות. אין לנו את הפריבילגיה לנוח על זרי הדפנה. הדבר החשוב ביותר הוא לבנות תשתית ראויה", אמר.

תאריך:  13/01/2011   |   עודכן:  13/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שר התמ"ת: "חלום כור ההיתוך הולך ומתמוסס מעל עינינו"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הנשיאה ארד: לדור ובכירי הפרקליטות בחרו שלא להגיש בעצמם את הערעור בזמן שביתת הפרקליטים; ניתן היה להגישו עוד לפניה
איציק וולף
הוגש לבית המשפט המחוזי בפתח תקוה נגד אורי אזריאל, תושב אשקלון בן 45, בגין אינוס קטינות בנסיבות מחמירות    נהג לרכוש את אמונן של קטינות שבהן חפץ ושלמדו אצלו ריקוד וביצע בהן עבירות מין שונות
עופר וולפסון
היקף הייבוא של מכוניות נוסעים בשנת 2010 הסתכם בכ-224 אלף מכוניות - גידול של כ-50 אלף מכוניות לעומת 2009    ההכנסות מייבוא רכב עלו, על-רקע המעבר לרכבים ידידותיים יותר לסביבה, במסגרת רפורמת "המיסוי הירוק"
עופר וולפסון
הסתכמו בכ-190.1 מיליארד שקל, לאחר שנתיים קשות של ירידות ריאליות בהכנסות המיסוי    במהלך 2010 נרשם עודף בהכנסות בסכום של כ-12.3 מיליארד שקל בהשוואה ליעד ההכנסות שנכלל בתקציב המדינה לשנה זו
איתמר לוין
באופן נדיר מאוד, איפשרו שופטי העליון לנאשם לחזור בו מהודאתו ומתחו ביקורת על כך שהשופט צבי גורפינקל מבית המשפט המחוזי בתל אביב לא התייחס לכך שטען לחפותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il