X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר הרווחה אמר בכינוס "ישראל 2021" כי "באף מקום לא מספרים את סיפורו של העובד הסוציאלי שמרוויח הכי פחות" פרופ' יוג'ין קנדל, ראש המועצה הלאומית לכלכלה: "זה הכסף של כולנו וזה עניין של סדרי עדיפויות. או שנהיה בחלק התחתון של הספיראלה למטה או שנעלה למעלה ונהפוך לשותפות"
▪  ▪  ▪
[צילום: שימי נכטיילר]

"השיח צריך להשתנות, פחות המשכורת של אלי יונס, יותר המשכורת של העובד הסוציאלי" - כך אמר (יום ה', 13.1.11) שר הרווחה יצחק הרצוג בפאנל שעסק בנושא העתיד הכלכלי-חברתי, במסגרת כינוס "ישראל 2021". בפאנל השתתפו גם פרופ' אבישי ברוורמן, השר לענייני מיעוטים; גלעד ארדן, השר להגנת הסביבה; גדעון סער, שר החינוך והפרופסור יוג'ין קנדל, ראש המועצה הלאומית לכלכלה.
במסגרת הפאנל, התייחס כאמור השר הרצוג לשיח הציבורי הקיים היום, וציין כי "השיח אינו מסתכל באמת על ארוך הטווח. אני מתוסכל באמת כי העולם שאני מייצג לא זוכה בכלל למקום מרכזי בכל הפורומים והדיונים הכלכליים. לא מביאים את עולם הרווחה כגורם מרכזי ולא שמים אותו בכותרות. אתמול העובדים הסוציאליים הודיעו על שביתה וזה לא קיבל אפילו התייחסות קטנה. באף מקום לא מספרים את סיפורו של העובד הסוציאלי שמרוויח הכי פחות".
שר החינוך סער ציין כי "הציבור מחפש שרים שעוסקים בתחום שהם הופקדו עליו. כמעט כל אזרחי ישראל מרגישים אם קורים או לא קורים דברים. התפקיד של התקשורת בעיני עצמה הוא בעיקר לפרסם את הידיעה הבלעדית וזה מעודד שרים לשלוף, לזרוק רעיון, ואז לזרוק רעיון חדש. הכיסוי העיתונאי צריך להתמקד לדעתי במעקב או פיקוח".
פרופ' קנדל הסכים עם דברי השר סער וציין כי "יש צורך בהקמה של גוף שישתתפו בו יותר מראש ממשלה או גורמים ממשלתיים. הטיפול בתהליך חייב להיות בהמשכים. להציג יעדים ולעקוב אחר ביצועם. אם רוצים ללכת לכיוון של תכנון ארוך טווח צריכים לשנות את השיח. אין לנו ממשלה אחרת. זה הכסף של כולנו וזה עניין של סדרי עדיפויות. או שנהיה בספיראלה למטה או שנעלה למעלה ונהפוך לשותפות. ישנו שיתוף פעולה די פורה בין משרדים. יש בעיה יותר קשה כשמדברים על עכשיו ועל הרבה משרדים ביחד. מה שחסר היום זה גוף שמקשר. גופים שמסתכלים קדימה על כל הממשלה, גם מבחינת הידע וגם מבחינת המטרות.
קנדל הוסיף כי "פיתוח יחידות כאלה הכרחי כדי ליצור מבנה מטריציוני. אנחנו לא יכולים כל הזמן להאשים את פקידי הממשלה כאילו הם אויבי העם, את הפקידות הציבורית. אנחנו צריכים לשנות את השיח. אפשר לדבר על שינוי ממשל, ואני מתחבר בתור אזרח לכך שיש שיטות יותר יעילות, אבל צריך להיזהר כי לא כל דבר שראינו במקום אחר יעבוד אצלנו".
"הפתרון הוא שינוי שיטת הממשל ומייד", אמר השר ברוורמן. "הדבר השני הוא שינוי גישה. כיום התפיסה היא שאם תופיע הרבה ותוציא רכילות תעשה שינוי. אתה יכול להיות ראש ממשלה או מנהיג ולקבל סקרים קנויים או עיתונות קנויה, התשובה למנהיגות היא קבלת החלטות לא פופולריות בזמן הנכון".
השר ארדן ציין כי "אנחנו רואים היום את תנאי השכר במגזר הציבורי, רואים איך נראים משרדי הממשלה. לא צריך להתבייש ולומר שצריך לשדרג את הרמה והשירות. אני חושב ששר שכן רוצה בתוך המצב הנוכחי לקיים פעילות לטווח ארוך, מגלה שיש מחסור אדיר של מידע בתוך המשרדים. היום במשרדי הממשלה רמת המידע שקיימת היא עצובה. צריך לפתח, מעבר לשאלה מה מודדים, גם כלי מדידה".

תאריך:  13/01/2011   |   עודכן:  14/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לשנות השיח: פחות המשכורת של יונס, יותר של העובד הסוציאלי"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כבר נהיה משעמם לקרוא על ה-
יהונתן25  |  16/01/11 17:18
2
יהונתן אני ממש מסכים איתך
מפרגן  |  16/01/11 19:56
3
וואו.. תגידו לא נמאס לכם?
דודו2011  |  17/01/11 16:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
בית המשפט העליון דחה תביעה של חרדים נגד משקיעי החוץ, שהחלו בבניית מלון ודירות יוקרה ברחוב יפת 36 ביפו    ממצאי רשות העתיקות: אין קברי יהודים - הקברות הן מהתקופות הפרסית והברונזה, ולידם עצמות חזירים    אלקטרה נדל"ן יצאה מהפרויקט, ומשקיעי החוץ הגישו נגדה תביעה משפטית
איתמר לוין
המדינה צפויה להגיש כתב אישום נגדו בשבוע הבא    ביהמ"ש המחוזי: יש לשקול ברצינות את מעצרו עד תום ההליכים
איתמר לוין
היועץ המשפטי נוזף בחריפות בראש עיריית ירושלים: אכיפת הצו המשפטי אינה נתונה לשיקול דעתך
איציק וולף
ראש עיריית ירושלים הורה לגורמים המקצועיים בעירייה להיערך לאיטום בית יהונתן    זאת לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה קבע כי אין בסמכות ברקת לעכב את האיטום
מערכת אתר ערוץ הספורט
מה תאמר לוזון? ע"פ ה-IFFHS גם הליגה בפרו טובה יותר מבישראל. ומי מס' 1?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il