X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: פלאש 90]
הרב עובדיה יוסף: "גיורי צה"ל תקפים"
הרב עובדיה יוסף הכריע לחיוב בעניין כשרותם של הגיורים בצבא הבוקר הוגשו לו מסקנות ועדת הרבנים לגיור ולפיהן 4,500 הגיורים שנעשו בצה"ל עד כה כשרים קרא ליישום "ההמלצות הישרות" ישראל ביתנו: נמשיך בהכנת חוק הגיור לקריאה ראשונה שס: שינוי ביתנו זוללת כותרות להכעיס

אל ביתו של הרב עובדיה יוסף הגיעו הבוקר (יום ו', 14.1.11) דייני ועדת הגיור של שס ומסרו לו את ממצאי בדיקתם בנושא הגיור הצבאי. מהבדיקה עולה כי רוב הגיורים שנעשו עד היום בצה"ל כשרים, ולכן יש להכיר בהם. הרב יוסף עיין בממצאים והחליט לאמץ את המסקנות ואף להכשיר את גם גיורים שלגביהם התעוררו ספקות.
במכתב שהוציא כתב: "הגעתי למסקנא שעל-פי ההלכה גיורי צה"ל תקפים ע"פ תורתינו הקדושה, ויש ליישם את ההמלצות של הרבנים חברי הוועדה שליט"א". הוא חתם את מכתבו בברכה לרב הראשי לצה"ל תא"ל רפי פרץ.
בתגובה על פסק ההלכה של הרב עובדיה יוסף, המאשר את כל גיורי צה"ל, אמר ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), מיוזמי חוק הגיור הצבאי, כי הוא מתכוון להמשיך בהליך הכנת החוק לקריאה ראשונה בוועדת החוקה של הכנסת.
"הפתרון איננו מניח את דעתי, משום הרבנות הראשית והרב עמאר לא פתרו את הבעיה. יתרה מזאת, הוועדה שמינה הראשון לציון עצמו, לא הסכימה לאשר את הגיורים הצה"ליים, ונדרש פסק הלכה מיוחד של הרב עובדיה יוסף", אמר.
שס הגיבה לדברים ומסרה: "שינוי ביתנו היא מפלגה שזוללת כותרות להכעיס, ומבקשת לרמוס את עם ישראל וצה"ל לצורך פוליטי. למרות שגיורי צה"ל תקפים ממשיך ארס השנאה, הפלגנות והרס היהדות לטפטף מכיוונה".
יו"ר העבודה, אהוד ברק, מברך את הרב עובדיה יוסף על החלטתו לאשר את גיורי החיילים בצה"ל. שר הביטחון ברק אמר היום: "מדובר בבשורה חשובה לאותם חיילים, למעמדו של צה"ל ולאחדות העם".
מוקדם יותר, הרב הראשי לישראל הראשון לציון שלמה עמאר אמר בצאתו מן הבית, ואמר: "ראש הממשלה והרב הראשי האשכנזי לישראל, יונה מצגר, צריכים לשמוע תחילה את ההחלטה הסופית לפני שהדבר יימסר לתקשורת, אבל הכיוון הוא רק לטובה".
מלבד הרב עמאר הגיעו אל בית מנהיגה הרוחני של שס גם רבנים ספרדיים בולטים ויו"ר שס השר אליהו ישי.
אתמול הודיע הרב עמאר כי קיבל הבטחה מנתניהו, לפיה אם הרבנים יאשרו את הגיורים, ראש הממשלה לא יתמוך בחוק הגיור הצבאי של ישראל ביתנו.
בהתייחסה לגיור הצבאי אמרה אתמול ראש האופוזיציה ציפי לבני: "במקום להקל על אלו שמשרתים בצבא, מקשים עליהם. במקום להגדיל את תחושת ההשתייכות של מי שמגיע הנה, אומרים לאנשים שטוב שישרתו בצבא אך שירצו להתחתן שירכשו כרטיס טיסה לקפריסין. לא ייתכן שהנושא הזה הופך למשחק פוליטי. הטענה שלי אינה לחרדים אלא לפוליטיקאים".
בהתייחסה לחוקי הגיור אמרה: "האילוץ להגיע לחוקי גיור נובע מחוסר נכונות של הממסד הרבני לקבל גיור שנעשה כדין אך בלי החתימה של הממסד הרבני. קדימה התנגדה לחוק הגיור כפי שהוגש- אנו בעד הרחבת סמכויות לרבני ערים אך מתנגדים בשל התוספות שקבעו את המונופול של הרבנות על התהליך. הצענו הצעה משלנו שמקלה על הליכי הגיור, הצעה שהוגשה בשת"פ עם רבנים אורתודוקסים".
עו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה הקונסרבטיבית, הגיב לפסק ההלכה של הרב יוסף ואמר כי "הסאגה הלא נגמרת של ההכרה בגיורי צה"ל מוכיחה את הצורך בחקיקה מסודרת".

כל היהדות בכף-ידך
תאריך:  14/01/2011   |   עודכן:  16/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרב עובדיה יוסף: "גיורי צה"ל תקפים"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ברוך השם. מעשה חכם ל"ת
yrevach  |  14/01/11 12:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
העיתונאי ושני אנשי צוות של ערוץ 10 קיימו הפגנה רועשת מול ביתו של ראש עיריית ירושלים כדי להוכיח שהמשטרה אוכפת את חוקי הרעש באופן סלקטיבי
לירון בכר
אליפות אוסטרליה: הגרלה אכזרית לישראלי הבכיר, שחר פאר - יוהנסון
אסף אקרמן
רש: "אנחנו קודם כל רוצים להחזיר לעצמנו את הביטחון"
איציק וולף
נחום ברנע יפרסם בטורו השבוע התנצלות בפני ח"כ שלי יחימוביץ' על שהתייחס אל תמונתה כאל אוביקט מיני    "לאחר הפרסום ראיתי את התמונה, ונוכחתי שטעיתי: יש אובייקט. אין מיני. מאז אני מתייסר בשאלה איך זה קרה לי. האם אני שוביניסט מודחק או שהדרך השערורייתית שבה נכנסה יחימוביץ" לפוליטיקה קיבעה אותה כך במוחי. כך או כך, טעיתי"
איציק וולף
יממה לאחר הפלת ממשלתו של סעד אל-חרירי קורא חיזבאללה לראש ממשלת לבנון שהפך לראש ממשלת מעבר שלא יחזור מביקורו המדיני בארצות הברית ובאירופה    "אל תחזור ללבנון, תמשיך להסתובב בעולם"    מזכ"ל חיזבאללה העריך שלא תפרוץ מלחמת אזרחים במדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il