הפרויקט לסלילת כביש הרוחב 531 הועבר לביצוע במכרזים קבלניים במימון תקציב המדינה לאחר כישלון ביצועו במתווה P.P.P (שיתוף פעולה ציבורי-פרטי). בשל כך, יידחה הפרויקט בשלוש שנים מן המועד המקורי שתוכנן עם הוצאתו לביצוע במתווה - ויושלם רק ביולי 2015.
בחודש הבא יוצאו למכרז הקמת מחלף רעננה דרום וסלילת נתיבי איילון מרשפון עד געש. הקטע המרכזי של הכביש בין רעננה למחלף רשפון יוצא למכרז באפריל הקרוב, וחודשיים לאחר מכן תצא למכרז סלילת המשכו הצפוני של כביש 20 (נתיבי איילון) ממחלף שבעת הכוכבים ועד רשפון. המכרז האחרון, שיפורסם בסוף 2011, יהיה להקמת מחלף שפיים והחיבור לכביש 541. כל המכרזים יבוצעו בידי מעצ - לאחר שהוחלט כי תהיה אחראית לכלל הפרויקט, ולא תחלוק אותו עם חברת נתיבי איילון.
ביצוע מקטעים אלה יארך 24-39 חודשים. לפי הערכות, היקפם הכולל של המכרזים יהיה 3.5-4 מיליארד שקל. בסך-הכל מדובר בקטע כביש של 16 קילומטר ובו 11 מחלפים. כמה מן הקבלנים יהיו אחראים גם לפינוי תשתיות קיימות ולהנחת היסודות למסילת השרון של
רכבת ישראל.
סלילת כביש 531 והנחת מסילת השרון הן בין הפרויקטים החשובים ביותר בתחום התחבורה בישראל. כביש 531 ישמש כביש פרברי מהיר לאזור השרון, שיעקוף את גוש דן מצפון. המכרז המקורי, שפורסם ב-2007, היה הראשון מסוגו בתחום התשתיות, אך נכשל לאחר שהזכיינית לא הצליחה להשלים את הסגירה הפיננסית.