X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אלו הדברים שנשמעו בין היתר במסגרת כינוס בנושא פריון הלכה ובריאות נשים נתון נוסף שעלה בכינוס הוא קשר בין גיל נישואין נמוך למצב בריאותי ונפשי ירוד
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

"פסקי הלכה בדורות האחרונים משקפים מגמה אידיאולוגית של עידוד ילודה כמעט בכל מחיר". כך לדברי ד"ר רונית עיר שי מהתוכנית ללימודי מגדר בבר-אילן ויושבת-ראש הכינוס פריון הלכה ובריאות נשים.
לדבריה, "בכל הקשור ל"מין ללא פיריון" (הפלות ומניעת הריון) המגמה מחמירה למדי בעוד שב"פריון ללא מין" המגמה מתירנית למדי, כל זאת למרות שאם בוחנים את השיח ההלכתי הקדום אין שום הכרח למגמות המחמירות ואילו העידוד הבלתי מבוקר של טכנולוגיות הפריה מודרנית, ללא בחינת האספקטיים האתיים, עשוי להעצים מאד את הסבל של נשים עקרות. נשים אלה מרגישות מחוייבות לעבור טיפולי הפריה קשים וכואבים - בכל מחיר".
הדברים נאמרו בכינוס פריון הלכה ובריאות נשים, של התוכנית ללימודי מגדר והמרכז לחקר האישה ביהדות ע"ש פניה גוטספד הלר באונ' בר-אילן, בשיתוף עמותת קולך ואישה לאישה שהתקיים אמש (יום א', 16.1.11) באוניברסיטת בר-אילן. במסגרת הכינוס, הציגה סגנית השר לקידום צעירים סטודנטים ונשים, גילה גמליאל את תוצאותיו של סקר הבוחן את הקשר בין חיי אישה, בריאותה ורווחתה הנפשית לבין גיל הנישואין, תדירות ומספר הלידות.
נתון מפתיע בסקר מראה כי נשים חילוניות ללא ילדים ונשים חרדיות עם שני ילדים או פחות מדווחות על שכיחות גבוהה יותר של דיכאון. נשים חרדיות עם 3 עד 5 ילדים מדווחות על בריאות טובה יותר מאלה עם 6 ילדים או יותר ו-2 ילדים ופחות.
בנוסף מגלות תוצאות הסקר קשר בין גיל נישואין צעיר לבריאות נפשית ופיסית פחות טובה.
סגנית השר גילה גמליאל מציינת כי: "הסקר מראה באופן הברור ביותר כי לרובן המוחלט של הנשים יש רצון וצורך בהקמת משפחה, על כן חשוב לתת להן את הכלים לשילוב בין קריירה ומשפחה על-מנת שתוכלנה ליהנות משני העולמות".
עוד הוסיפה סגנית השר גמליאל: "נתון נוסף ומדאיג שעולה מן הסקר הוא הקשר בין גיל נישואין נמוך למצב בריאותי ונפשי ירוד. לצערי, לא רק בריאותן של נערות נפגעת כתוצאה מנישואי בוסר. הן פעמים רבות אינן מסיימות את חוק לימודיהן וכתוצאה מכך בסיכון גבוה יותר להיכנס למעגל העוני. בנוסף אחוז מקרי האלימות כנגד נערות שנישאו בגיל צעיר כמעט כפול מהאחוז בכלל האוכלוסיה".
ד"ר חנה קהת, יו"ר ארגון קולך: "תוצאות הסקר שוב מוכיחות את הצורך החשוב בתכנון נכון של הקמת המשפחה. עידוד הילודה שמורגש בעיקר במגזר החרדי והדתי, עלול לבוא על חשבון בריאותן ורווחתן של הנשים. חשוב לשים לב לנתון לפיו הבאת ששה ילדים ומעלה גובה מחיר, וחשוב לידע בכך את הנשים ולדאוג לשלומן, מפני שמלבד החשיבות של הבאת ילדים לעולם ישנה חשיבות רבה שתהיה להם אם בריאה ומאושרת. מדיניות גורפת של פוסקי הלכה לעידוד ילודה ללא בקרה עלולה לפגוע לא רק בבריאותה של האישה ובתוחלת חייה אלא אף באורך חייה ולכן אסור ששיקולים דמוגרפים וחברתיים כאלה או אחרים יבואו על גבם של הנשים".
אילת וידר כהן יו"ר הנהלת קולך, פסיכולוגית קלינית אחראית על תחום בריאות האישה בקופ"ח מאוחדת מציינת כי "שני הנתונים החשובים: מספר רב של לידות והשפעתן על מצבה הבריאותי והנפשי של האישה וכן השפעת גיל הנישואים הנמוך על בריאות האישה. הנתונים הללו חייבים להיכנס למכלול השיקולים ההלכתיים בכל ההתחום של תכנון משפחה ומדגישים את הצורך בבחינת פיקוח נפש בתכנון נכון של ילודה".

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  17/01/2011   |   עודכן:  17/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חנה קהת
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פסקי הלכה מעודדים ילודה בכל מחיר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
באוגוסט 1990 פלשה עירק לכווית וסיפחה אותה אליה    לאחר ששורה של סנקציות שננקטו נגד עירק לא הועילו, קיבלה ארה"ב אישור ממועצת הביטחון של האו"ם "להשתמש בכל האמצעים שיהיו נחוצים" כדי שעירק תיסוג מכווית    המלחמה הייתה בלתי-נמנעת
ראובן לייב
ועדת הסביבה והבריאות בכנסת תנסה לבדוק אם מצויות חלופות להזרמת הבוצה וכיצד ניתן יהיה להביא לסיום הזרמתה
מוטי בסוק
בשבוע שעבר פגש נתניהו את בעלי דלק ונובל אנרג'י המעורבים ב"תמר" ושמע על השגותיהם בנוגע לדוח הוועדה
עידן יוסף
לקו 402 של אגד יתוספו תחנות חדשות בבירה    יפעל מדי ערב עד שעה 23:30 למעט במוצ"ש
חן מענית
האוליגרך מיכאל צ'רנוי, העד האחרון במשפט השוחד של עו"ד יעקב וינרוט ושוקי ויטה: "את כל הטיפול בענייני המס שלי עשה רו"ח זאב פלדמן. אחרת מה היה צורך לוינרוט לקחת את פלדמן?"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il