X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שלום שמחון ומתן וילנאי לא יוכלו להתמודד נגדו על ראשות חברת הנדל"ן והיערות המובילה "לא אתמודד" - אמר לפני מספר ימים שמחון, ורמז בכך על הפילוג גם וילנאי הודיע רשמית שלא יתמודד
▪  ▪  ▪
אפי שטנצלר [צילום: פלאש 90]

יו"ר הקרן הקיימת, אפרים (אפי) שטנצלר, הוא אחד המרוויחים הגדולים מהפילוג של היום במפלגת העבודה. המשמעות המיידית של הפילוג היא, ככל הנראה, ששלום שמחון ו/או מתן וילנאי לא יוכלו להתמודד מולו על תפקיד היו"ר של אחת מחברות הנדל"ן הגדולות של ישראל. וילנאי אף הודיע היום (17.1.11) רשמית, כי לא יתמודד.
שמחון הודיע לפני מספר ימים כי לא יתמודד על ראשות קק"ל מטעם מפלגת העבודה. לכאורה, הוא פינה את הדרך לחברו למפלגה מתן וילנאי. אך עתה נראה, כי בהודעה עצמה היה רמז לפילוג הקרוב. אם יש פילוג - לא יכול אף אחד משניהם להתמודד מול שטנצלר, מטעמים שיוסברו.
שטנצלר עומד זה כמה שנים בראשות קק"ל. שמחון ביקש להיבחר במקומו לקדנציה הבאה, וזכה בתמיכתו של אהוד ברק. המאבק הגיע לבתי המשפט, שפסקו לטובת שטנצלר. לשכת מפלגת העבודה אף החליטה, שמוסדות המפלגה הם שימנו את המועמד לקדנציה הבאה בקק"ל. זה נתן יתרון לשטנצלר, אבל לא ביטחון בניצחון.
פרישת חמשת הח"כים של העבודה, היום (17.1.11) משנה בבת-אחת את המצב, מתוך זווית שאיש לא צפה אותה: אם שמחון או וילנאי היו נבחרים לראשות קק"ל, היה עליהם לפרוש מן הכנסת, בשל האיסור לכפל תפקידים. הבא בתור ברשימת העבודה הוא שכיב שנאן. איש - גם לא ברק - אינו יכול להינבא לאיזה פלג מקרעי המפלגה יצטרף, ואם ואלו הבטחות ידרוש בתמורה לקולו.
התפטרות שמחון מהכנסת תעמיד, לכן, את אהוד ברק במצב מביך: קיימת סכנה שהח"כ החדש לא יצטרף אליו. אז תישאר "עצמאות" עם ארבעה ח"כים בלבד. כוחה ייחלש, היא תקבל פחות כספי מימון מפלגות, ואולי אף תאבד מקומות בממשלה ובוועדות הכנסת. ברק צריך לעשות כל מאמץ כדי להגדיל את מספר חברי "עצמאות", ולא להקטינם!
חוץ מזה, עכשיו, כשמפלגת העבודה תתפקד ללא ברק וסיעתו, ברור לחלוטין שמוסדות המפלגה המקוצצת לא יבחרו באיש של ברק לשום תפקיד - ודאי לא לראשות קק"ל, חברת נדל"ן ויערות גדולה עם כוח, השפעה ומשאבים.
המסקנה הברורה: שמחון יישב בשקט על כיסא שר הפעם כשר התמ"ת, ווילנאי יכהן כשר החקלאות, כל עוד יוכלו. שטנצלר יכול להיות רגוע היום יותר מאשר אתמול. הוא ימשיך לחלוש על כ-15% מקרקעות המדינה ועל כל היערות שלה.

תאריך:  17/01/2011   |   עודכן:  17/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המרוויח מהפילוג בעבודה - יו"ר קק"ל שטנצלר
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מי יחליף עכשיו את שטייניץ  ל"ת
בעיטה בתחת   |  17/01/11 17:50
2
העם בישראל
המרוויח האמיתי  |  18/01/11 16:25
3
לא לתרום לקקל הכסף הולך לערבים
חזקיה  |  18/01/11 17:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף, איתמר לוין
שופטי בית המשפט העליון אמרו בדיון בעתירה נגד מינוי גלנט כי העותרת כלל לא פנתה אל המשיבים בטרם הגישה את העתירה    בא-כוח העותרת: פנייה דומה של בצלם לוועדת טירקל נותרה ללא מענה
עופר וולפסון
המנכ"ל החדש מחליף את אווה מנדיבוז'    עבד במשך 16 השנים האחרונות בקבוצת הארץ, ובתפקידו האחרון שימש משנה למנכ"ל הקבוצה    בעל התמחות בתחומי המדיה חדשה, כבעלי חברת smartimpact
יפעת גדות
מתוך מכתבו האחרון של מרדכי אנילביץ': "...העובדה שזוכרים אותנו מעבר לחומות הגטו מעודדת אותנו במאבקנו, הייה שלום יקירי! אולי עוד נתראה! חלום חיי קם והיה, ההגנה העצמית בגטו הפכה לעובדה, ההתנגדות היהודית המזוינת והנקמה הפכו למעשה, הייתי עד ללחימה מופלאה ומלאת גבורה של הלוחמים היהודים"
עופר וולפסון
סקירת מצבם של השטחים הפתוחים מעידה על גידול ניכר בשנים האחרונות במספר השטחים הנמצאים תחת איום עקב החלטות בתחומי התכנון והבנייה - מ-81 שטחים באיום ב-2009 עד ל-93 ב-2011    עם זאת, תיאום רב יותר בין ארגוני הסביבה הצליח להביא להפחתת חומרת חלק מהאיומים
יפעת גדות
הגבלת כמות הממתקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il