X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בכינוס השנתי של מנכ"לי משרדי הממשלה התנצל ריבלין בשם הכנסת על מקרים בהם מנכ"לים ובכירי המשרדים זומנו ליותר מדיון ועדה אחת באותו נושא: "זה מביא לעתים את הכנסת לידי אבסורד ואני מקווה לעשות סדר בתחום הזה" הוסיף כי "יש לשרש מהמרחב הציבורי את תופעת דחיית ביצוע חוקים"
▪  ▪  ▪
יו"ר הכנסת ראובן ריבלין [צילום: פלאש 90]

על-רקע ביטול דיוני ועדות הכספים והכלכלה שנועדו להיום (ב', 17.1.11) במסקנות ועדת ששינסקי, לבקשת יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, אמר היום ריבלין למנכ"לי משרדי הממשלה בנאום בכינוס תוכניות העבודה השנתי בירושלים, כי קיום כפל דיונים בוועדות הכנסת היא תופעה פסולה שהוא מתכוון להיאבק בה.
"לעתים מטריחים אתכם, המנכ"לים, ליותר מוועדה אחת באותו נושא. יש כנראה מי שמרוויח כותרות מכינוס ועדות שלא לצורך, אבל מה שקרה סביב הדיון במסקנות ששינסקי עובר כבר את גבול המותר. לא ייתכן ששלוש ועדות ימצאו לנכון לזמן דיון בנושא, לעתים עם אותם משתתפים, בהם שר האוצר ובכירי המשרד. נכון שיש היבטי מיסוי הנוגעים לו' כספים והיבטי זיכיונות הנוגעים לו' כלכלה, אבל הנכון יהיה למצוא פתרון של ועדה משותפת, כפי שעשינו בעבר במקרים דומים, בהם בתחום התקשורת והמעבר לשידורים דיגיטליים. ישנם מקרים שבהם יו"ר ועדה מוצא לנכון לזמן דיון על דעת עצמו בלא תיאום, והדברים מגיעים לידי אבסורד. אני מתכוון לעשות סדר בנושא", אמר ריבלין.
הוא התנצל בפני המנכ"לים אם זומנו לכפל דיונים, והוסיף: "אני לא חושב שחברי כנסת נוהגים נכון כשהם חוקרים חקירת שתי וערב מנכ"לי משרדים, הגם שראוי כי יגיעו לדיונים עם כל המידע הרלוונטי".
בנושא אחר, גינה יו"ר הכנסת בחריפות את תופעת החוקים שהממשלה אינה מיישמת, אם בהעדר התקנת תקנות לביצוע, ואם בהתעלמות גם מתקנות אלו. לדבריו, טוב תעשה הממשלה אם תאמר, שאין לחוקק חוקים שאינם ניתנים ליישום.
"לא פלא שיש תחושה בציבור, שהרשות השופטת - שופטת, הרשות המחוקקת - מחוקקת, והרשות המבצעת - תוקעת", אמר. "התופעה מהווה פגיעה קשה בנורמות השלטוניות, ובאמינותם של מוסדות השלטון והמינהל הציבורי. מציאות כזו, עלולה להביא בחלוף השנים כנסת שאינה אחראית דיה לחפש קיצורי דרך, וליטול לעצמה את תפקידו של השר. אם נגיע למצב, שבו מתן סמכות לשר לביצוע חוק יבטיח את הכשלתו - לא מן הנמנע שהכנסת פשוט תיקח לעצמה את האחריות הזו ותשאף להוציא מתחת ידה חקיקה שאינה מצריכה את מעורבות השר והמשרד הממשלתי, כתנאי ליישום החוק."
"תופעת אי יישומם של חוקים מהווה פגיעה של ממש במחויבות של כולנו, הכנסת והממשלה, כלפי אזרחי ישראל. אני חושש, שהמצב הזה של "עיכוב בצוע", הופך לאסטרטגיה שהיד עליה קלה מדי. דחית יישומם של חוקים, אם בדרך הסלולה של "חוק ההסדרים" ואם באמצעות דחיקתם לתחתית סדר העדיפויות- היא מנהג פסול שיש לשרש מהמרחב הציבורי", חתם ריבלין.

תאריך:  17/01/2011   |   עודכן:  17/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ראובן ריבלין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אסור לממשלה לאשר חוקים שאין סיכוי ליישומם"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
התובע הכללי של בית הדין הבינלאומי בהאג הגיש את טיוטות כתב האישום בפרשת רצח ראש ממשלת לבנון רפיק אל-חרירי    זהות הנאשמים נותרה חסויה    ראש ממשלת טורקיה, אמיר קטאר ונשיא סוריה נועדו בדמשק בניסיון אחרון להגיע להבנות שיאפשרו להוציא אל הפועל את המתווה הסורי-סעודי
איציק וולף
סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה נפרד מן הרמטכ"ל היוצא, רב אלוף גבי אשכנזי    "שיתוף פעולה בין צה"ל למשטרת ישראל הוא צורך מבצעי ולאומי, צה"ל לא יכול להגן על העורף בלי משטרת ישראל"
עופר וולפסון
שר התמ"ת המתפטר מנה במפגש עובדי המשרד שורת הישגים שקידם ביחד עם מנכ"ל משרדו במהלך השנתיים האחרונות, ביניהן קבלת ישראל ל-OECD‏ והשגת נשיאות יוריקה    "אני עוזב עם תחושת סיפוק, אך עם זאת, ישנה גם תחושת החמצה על תהליכים אשר החלנו בהם ועדיין לא הבשילו"
אלעזר לוין
שלום שמחון ומתן וילנאי לא יוכלו להתמודד נגדו על ראשות חברת הנדל"ן והיערות המובילה    "לא אתמודד" - אמר לפני מספר ימים שמחון, ורמז בכך על הפילוג    גם וילנאי הודיע רשמית שלא יתמודד
איציק וולף, איתמר לוין
שופטי בית המשפט העליון אמרו בדיון בעתירה נגד מינוי גלנט כי העותרת כלל לא פנתה אל המשיבים בטרם הגישה את העתירה    בא-כוח העותרת: פנייה דומה של בצלם לוועדת טירקל נותרה ללא מענה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il