X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דוח חדש קובע את המסקנה כי סטטינים מורידים את שיעור מקרי המוות, אך עם זאת קובע גם כי אין ראיות התומכות ומצדיקות את השימוש בהם בקרב אנשים בסיכון נמוך לפתח מחלות לב
▪  ▪  ▪
רק לקבוצות הסיכון [צילום: AP]
1 המבורגר, 2 צ'יפס וסטטינים?
יפעת גדות
מדענים מלונדון העריכו כי הירידה בסיכון למחלות לב בעקבות השימוש בסטטינים יכולה לבטל את העלייה בסיכון מאכילת צ'יזבורגרים ושתיית מילקשייק * לדבריהם, רצוי שהתרופות המורידות את הסיכון יהיו נגישות בדיוק כמו הקלות בה תבלינים לא בריאים נגישים (כמו מלח וקטשופ) וניתנים בחינם
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
נדרש מעקב אחר תופעות לוואי מסטטינים

   יפעת גדות
האם סטטינים מורידים את הסיכון לסרטן ערמונית?

   יפעת גדות
סטטינים - לטיפול בזיהומים?

אנשים בריאים אינם מפיקים שום תועלת משימוש בתרופות להורדת הכולסטרול, זוהי המסקנה העולה מסקירה של מחקרים קודמים בנושא.
הדוח, שפורסם ב-The Cochrane Library, קובע את המסקנה כי סטטינים מורידים את שיעור מקרי המוות, אך עם זאת קובע גם כי אין ראיות התומכות ומצדיקות את השימוש בהם בקרב אנשים בסיכון נמוך לפתח מחלות לב.
מיליוני בני אדם בעולם כולו משתמשים בסטטינים, המורידים את הסיכון להתקפי לב ולשבץ על-ידי הורדת רמות הכולסטרול בדם, אך ישנם מומחים הטוענים כי היתרונות בשימוש בסטטינים בקרב אנשים בריאים עדיין לא ברורים.
הסטטינים זמינים הן תחת מרשם והן במינונים נמוכים ללא מרשם.
המכון הלאומי לבריאות ולמצוינות קלינית (ארגון לאומי עצמאי בריטי שאחראי למתן הנחיות לאומיות לקידום בריאות טובה, מניעת מחלות וטיפול בהן) ממליץ על שימוש בסטטינים לאנשים שהסיכוי שלהם לפתח מחלת לב וכלי דם בתוך 10 שנים גבוה ב-20%.
מחקרים קודמים הראו כי סטטינים יכולים להועיל לאנשים בריאים, אך התרופות נמצאו קשורות גם לטווח של תופעות לוואי כולל לבעיות בכבד, לאי ספיקת כליות ולחולשת שרירים.
המחקר הנוכחי, שסקר עדויות מ-14 ניסויים, הראה כי אין מספיק ראיות לכך שהסטטינים יעילים לאנשים שאינם בקבוצות סיכון. הסקירה מדגישה את הליקויים החשובים שבמידע על ההשפעות הסטטינים על אנשים ללא היסטוריה קודמת של מחלות לב וכלי דם, ואת העובדה שהחלטות לגבי מרשם סטטינים לקבוצות אלו צריכות להעשות בזהירות.
הסקירה המערכתית הראתה, לדברי מומחים רבים, את מה שכבר היה ידוע והוא כי לסטטינים יש יתרונות רבים לאנשים הסובלים ממחלות לב וכלי דם, או לאלו שבסיכון גבוה, מאחר שהם עוזרים להוריד את הסיכון למחלות לב כולל להתקפי לב, אך עדיין לא ברור אם סטטינים מספקים יתרון אמיתי לאנשים ללא מחלות אלו ולאלו הנמצאים בסיכון נמוך לפתח אותן.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  19/01/2011   |   עודכן:  19/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ישראל פרי / Israel Peri
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
67% מההורים בעד הגבלה מראש של ההוצאה החודשית של ילדיהם לטלפונים סלולריים    ההוצאה הממוצעת של הורה המחזיק טלפון סלולרי לילדיו עומדת על 258 שקל לחודש    מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות: "על משרד התקשורת להורות לחברות הסלולר להפעיל בהקדם מסלולים שמאפשרים הגבלת השימוש מראש"
איציק וולף
על-פי כתב האישום, במהלך מסיק זיתים שהתקיים באזור חוות גלעד, שלו גידף, ירק לעבר ואיים על שני קציני צה"ל בכירים ממוצא דרוזי    אמר לאחד הקצינים: "ערבי, יש פה סירחון שיוצא ממך"
עופר וולפסון
בנק ישראל יחייב בצו חובת דיווח על תושבי ישראל ועל תושבי חוץ שביצעו עסקות החלף שקל-מט"ח ועסקות עתידיות במט"ח בסכומים של 10 מיליון דולר ומעלה ביום אחד
אלעזר לוין
"שיפוץ דירות הוא אחת הדרכים להגדלת ההיצע אך עם זאת, דירות רבות בעמידר הן במצב כה גרוע, שהשיפוץ יעלה יותר מבניה חדשה"    יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים: אין מצב ששיפוץ יעלה יותר מבניה חדשה
אלעזר לוין
בעליה של חברת הנדל"ן הכושלת "תשואה 10" נשאר ללא משכורת והכנסות לאחר שהחברה רשמה הפסד של 14.7 מיליון שקל    ברק מבקש להזניק אותו לראשות קק"ל, שם יקבל 43,000 שקל לחודש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il